Servicegemeente Dordrecht (SGD) zoekt teamleider DIV

TEAMLEIDER DIV
36 uur per week
Vacaturenummer 95041

Heb jij een visie om documentaire informatievoorziening (DIV) te optimaliseren en te ontwikkelen binnen een bestuurlijke complexe omgeving en heb jij een coachende manier van leidinggeven? Reageer dan nu!

Wat ga je doen?

Je hebt een duidelijke visie op het continu verbeteren van informatie- en archiefbeheer en kennis van de archiefwet- en regelgeving. Met je uitstekende communicatie- en adviesvaardigheden weet je ook hoe je de organisatie daarmee tot beweging motiveert.

Jouw ervaring met het plannen en organiseren van operationele processen en werkzaamheden op dat terrein draagt ertoe bij dat het informatie- en archiefbeheer verder professionaliseert. Het project Slim Scannen is hier een onderdeel van. Dit project loopt inmiddels en jij zorgt voor het verdere digitaliseren en optimaliseren van het proces van inkomende stukken. Ook ga je aan de slag met de anonimiseringstool.

Als teamleider DIV geef je actief leiding aan de medewerkers en activiteiten van de documentaire informatievoorziening. Je bent verantwoordelijk voor de continuïteit, kwantiteit en kwaliteit van de producten, processen en dienstverlening van de afdeling. Je formuleert concrete resultaten en stuurt, monitort en evalueert deze resultaten.

Je hebt een coachende manier van leidinggeven en zet medewerkers in op de plekken waar zij het beste tot hun recht komen. Je volgt landelijke ontwikkelingen nauwlettend en vertaalt wetgeving door naar werkprocessen. Denk hierbij aan de invoering en implementatie van de Archiefwet 2021 en de Wet open overheid (Woo). Je stimuleert vakinhoudelijke innovaties en verdere professionalisering van zowel de medewerkers als het gehele team. Je bent een teamleider die staat voor zijn medewerkers en spreekt medewerkers aan op eigen verantwoordelijkheid. Je draagt actief bij aan het succes van de introductie van de Woo en Microsoft 365.

Je zorgt voor kaders en bent een verbinder binnen de verschillende disciplines in het team en naar de rest van de organisatie. Je voert tactisch overleg (met onder meer onze klanten), en de uitkomsten hiervan gebruik je voor de invoering van nieuwe dan wel aanpassing van bestaande werkprocessen. Je levert een bijdrage aan visieontwikkeling en beleidsvorming en weet dit te vertalen naar je eigen team. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor managementinformatie en -rapportage.

Het Klant-, Zaak-, Archiefsysteem dat nu wordt gebruikt moet worden uitgefaseerd. Samen met jouw medewerkers zorg je ervoor dat de fysieke archieven op orde blijven en dat ook het digitale KZA-systeem op orde blijft.

Wat neem je mee?

  • Afgeronde hbo-opleiding en hbo+-/wo-werk- en -denkniveau.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een leidinggevende functie.
  • Beschikt over diepgaande en actuele kennis van het vakgebied (onder andere informatiehuishouding en informatiebeheer).
  • Diepgaande en actuele kennis van het plannen, organiseren en inrichten van operationele processen en werkzaamheden.
  • Communicatief vaardig, zowel in woord als geschrift.

Je bent een teamleider die vakinhoudelijk goed op de hoogte is en ook in staat is om op tactisch/strategisch gebied te opereren. Je hebt overtuigingskracht en een sterk ontwikkeld analytisch vermogen, en je bent in staat om je zaken snel eigen te maken. Jouw houding is proactief en gedreven, gericht op kwaliteit, continu verbeteren en resultaat. Dit combineer je met een dienstverlenende en klantgerichte instelling. Uiteindelijk zorg jij voor het bewaken van de kwaliteit en kwantiteit van de dienstverlening. Je stijl van leidinggeven is coach- en gedragsgericht.

Waar kom je te werken?

De Servicegemeente Dordrecht (SGD) verleent binnen de Drechtstedenregio diensten aan zeven gemeenten, inclusief de gemeente Dordrecht, en drie Gemeenschappelijke Regelingen. Denk hierbij aan diensten op het gebied van gemeentebelastingen, onderzoek, projecten in de openbare ruimte, communicatie, financiën, juridische zaken en HRM. Naast het leveren van kwaliteit in dienstverlening staan plezier in het werk en persoonlijke ontplooiing van onze medewerkers centraal. Iedere uitdaging binnen onze regio is een kans om jouw talent verder te ontwikkelen.

Team Informatiebeheer
Je gaat werken met een team van 35 enthousiaste collega’s die met veel inzet en betrokkenheid actief zijn in de informatievoorziening. Als team maken we het mogelijk dat onze klanten toegang hebben tot de juiste en betrouwbare informatie.

Wat bieden we jou?

Naast een arbeidsovereenkomst voor een jaar voor 36 uur per week, met uitzicht op een vast dienstverband, kun je rekenen op:

  • Een bruto maandsalaris van maximaal € 5.960 (schaal 12, sgo gemeenten).
  • Opleidingsmogelijkheden om te blijven groeien in je vak.
  • Een laptop en telefoon.
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je brutosalaris. Dit budget mag je bijvoorbeeld inzetten voor:
    • Extra verlofdagen.
    • Een fietsregeling.
    • Het inkopen van extra pensioen.
    • Een bijdrage aan sportgerelateerde zaken.
  • Flexibel werken met de mogelijkheid om thuis te werken.
  • Woon-werk reiskostenvergoeding. Reis je met het openbaar vervoer? Dan krijg je deze kosten 100% vergoed.
  • Ouderschapsverlof.
  • Pensioenregeling bij ABP.
  • Collectieve premiekorting bij zorgverzekeraar IZA, Menzis of CZ.
  • Een werkgeversbijdrage voor tegemoetkoming in de zorgverzekering.

Solliciteren of meer weten?

Je kunt direct solliciteren via het sollicitatieformulier op onze website of door middel van onze sollicitatiebutton. Reageer voor 5 april 2022.

Wil je meer weten over de functie? Neem dan contact op met Remco Schilderinck, via telefoonnummer 06-18 68 31 35. Kijk voor meer informatie over de organisatie op www.werkenbijdrechtsteden.nl/onze-organisatie.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.