Albert Heijn is sinds vorige week partner van het Rijksmuseum voor een periode van 3 jaar. De verbintenis tussen het supermarktconcern en het museum krijgt onder andere vorm door een speciaal ontwikkeld Sinterklaas Rijksmuseum assortiment.
Het Sinterklaas-Rijksmuseum assortiment is gebaseerd op het snoepgoed terug te vinden op het schilderij Het Sint-Nicolaasfeest van Jan Steen. Het bestaat uit authentieke kruidnoten met steranijs, taai taai, speculaaspop, speculaas mix en een speculaasplank. Zowel het Rijksmuseum als Albert Heijn hebben een rijke historie. Zij zijn beide geworteld in de Nederlandse samenleving en voelen zich hier nauw mee verbonden. Beide merken werken vanuit het respect voor het verleden en willen inspireren voor de toekomst.
Wim Pijbes, hoofddirecteur Rijksmuseum: “Het Rijksmuseum inspireert met verhalen over geschiedenis, kunst, Nederland en de banden met de rest van de wereld. Die inspiratie en die verhalen willen we verbinden en zijn de rode draad in onze samenwerking.” Sander van der Laan, algemeen directeur Albert Heijn: “Wij inspireren onze klanten elke dag met verhalen over lekker eten. Het bijzondere Sinterklaas-Rijksmuseum assortiment is de eerste vrucht van onze samenwerking.”
Het museum werkte in 2013 ook al samen met de supermarktketen. Toen sierden zestien zogenoemde topstukken uit het Rijksmuseum miljoenen literpakken melk, vla en yoghurt van Albert Heijn.