Provincie Zuid-Holland zoekt een specialist Financiële Informatievoorziening

Bij de provincie Zuid-Holland is een vacature voor een specialist Financiële Informatievoorziening (36 uur, Den Haag).

Als provincie willen we de financiële stuur- en verantwoordingsgegevens verder ontwikkelen, digitaliseren én innoveren. We zijn daarom op zoek naar een ervaren specialist Financiële Informatievoorziening die ons nieuwe team (Financiële Informatievoorziening) uitbouwt en op de kaart zet binnen onze organisatie. Je bent daarnaast een coach voor je teamleden, zodat zij zich goed ontwikkelen in hun nieuwe rol. Ga jij met ons de uitdaging aan?

Wat ga je doen?

In deze functie zet je jouw expertise in op het snijvlak van financiën & informatievoorziening. Enerzijds ga je samen met het team inhoudelijk aan de slag met relevante dossiers binnen de organisatie, anderzijds bouw je aan een hecht en professioneel team. Je springt bij waar de waan van de dag om vraagt, maar houdt de langetermijnvisie in de gaten. Je kan goed schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau en daarin neem je je teamleden mee.

Je wordt het boegbeeld van het Financiële Informatievoorziening (fIV)-team. Hierdoor bouw je snel een warm netwerk op binnen de organisatie. Je houdt relevante wet- en regelgeving in de gaten en neemt de verantwoordelijkheid om deze toe te passen binnen het fIV-team. Bijvoorbeeld, hoe gaan we om met wijzigingen van de wet Besluit Begroting en Verantwoording? En met onze eigen Financiële Verordening? Daarnaast volg je ook de IT-ontwikkeling zoals big data, blockchain en de cloudtechnologie. Je vraagt je hierbij voortdurend af: hoe kunnen we de provincie Zuid-Holland op deze ontwikkelingen aan laten sluiten?

Kortom, jij staat samen met jouw team aan de lat van de bestuurlijke en ambtelijke financiële informatievoorziening.

Aangezien het team volledig nieuw is zijn jouw taken nog niet in beton gegoten. Je krijgt dan ook veel vrijheid om je rol zelf in te vullen. Om je toch een beeld te geven van de werkzaamheden, hebben we er vast een paar voor je ingevuld. Werkzaamheden die je kan verwachten zijn:

  • Het aanjagen en richting geven aan de realisatie van de financiële informatievoorziening;
  • Het coördineren van alle activiteiten om de doelstellingen van team fIV te behalen;
  • Het deelnemen aan interne projectgroepen die raakvlak hebben met de financiële informatievoorziening;
  • Het opbouwen en onderhouden van relevante contacten binnen de organisatie;
  • Het uitdragen en promoten van het fIV-team binnen de provincie. Je gaat dus actief de organisatie in om ervoor te zorgen dat collega’s team fIV weten te vinden.

Over het team

Werken met goede en toegankelijke informatie wordt steeds belangrijker, zo ook voor de financiële informatie. Het team Financiële Informatievoorziening gaat daarom een belangrijke rol voor de provincie Zuid-Holland spelen. Op dit moment bestaat het team uit 7 collega’s die recent vanuit andere teams van de afdeling Financiën en Juridische Zaken tot één team zijn samengevoegd.

Het team heeft een aantal doelstellingen:

  • Het beschikbare PowerBI dashboard doorontwikkelen. Dat is gericht op het ontsluiten van standaard rapportages en het ontsluiten van zogenaamde tabulars die meer voor analysedoeleinden gebruikt kunnen worden;
  • Lopende en toekomstige ontwikkelingen een plek geven in de financiële informatievoorziening. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het nieuwe inkoopsysteem, inzicht verkrijgen in de financiële situatie van subsidies en het automatiseren van de projectinformatie en de kapitaallasten;
  • Het stimuleren van datakwaliteit binnen de bronsystemen. Met als doel dat de betrouwbaarheid van de cijfers gewaarborgd is;
  • Het onderhouden van een relevant netwerk binnen de provincie Zuid-Holland.

Wie ben je?

Je werkt graag samen en schakelt gemakkelijk tussen verschillende teams. Je hebt veel energie en om te bouwen aan dit nieuwe team. Door jouw ervaring heb je een duidelijke visie op hoe je de informatievoorziening binnen de provincie naar een hoger plan wilt tillen. Je zoekt graag de uitdagingen op en denkt niet in problemen, maar in oplossingen. Met je relativeringsvermogen en nuchtere houding krijg je de mensen enthousiast om mee te werken aan de doelstellingen die dit nieuwe team te wachten staan.

Wat neem je mee?

  • Hbo of wo werk- en denkniveau;
  • Aantoonbare werkervaring van minimaal 5 jaar in financiële informatievoorziening binnen complexe (overheids-) organisaties;
  • Kennis en ervaring met het opzetten en ontwikkelen van digitale bestuurlijke en ambtelijke financiële informatievoorziening;
  • Kennis van en ervaring met openbare financiën, het Besluit begroting en verantwoording (BBV) en instrumentarium voor planning en control;
  • Het vermogen om te schakelen op strategisch, tactisch en operationeel niveau met collega’s van de afdeling Informatisering & Automatisering en andere steakholders binnen de provincie;
  • Het vermogen om collega’s te verbinden, inspireren en mee te nemen.

Wat bieden we?

Niet alleen de functie is interessant, ook onze arbeidsvoorwaarden. We bieden een uitgebreid pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden. Flexibele werktijden, mogelijkheden om thuis te werken en studiefaciliteiten. Verder krijg je bij ons een uitstekend salaris en hebben we een goede pensioenregeling.

Je kunt rekenen op:

  • Een tijdelijke arbeidsovereenkomst van een jaar voor 36 uur per week met uitzicht op een dienstverband voor onbepaalde tijd;
  • Een salaris van maximaal € 5.708,87 bruto per maand (schaal 12) bij een 36-urige werkweek;
  • Een beschikking over een Individueel Keuzebudget (IKB) van 22,37% bovenop jouw salaris. Dit kun je inzetten voor extra vrije tijd, studie of meer salaris;
  • Ruime mogelijkheden voor opleiding en ontwikkeling. Zo kun je trainingen en workshops volgen bij de PZH Akademie, je laten inspireren door diverse gastsprekers, of gebruik maken van je persoonlijk ontwikkelbudget van € 5.000 per 5 jaar.
  • Het ABP Pensioen, goed voor later dus.

Over de provincie Zuid-Holland

Zuid-Holland is met 3,6 miljoen inwoners de dichtstbevolkte provincie van Nederland. De unieke ligging aan zee en in de Hollandse Delta maakt dat de provincie van oudsher een belangrijke rol speelt in Nederland. Zij levert een forse bijdrage aan de economie met de haven van Rotterdam, de glastuinbouw in het Westland en de teelt van bollen in de Bollenstreek. Er studeren 74.000 studenten aan drie topuniversiteiten en elk jaar worden 2,4 miljoen toeristen verwelkomd die hier genieten van de zee en de duinen, gevarieerde polderlandschappen met historische dorpskernen en van moderne architectuur en toonaangevende musea. Al die bedrijvigheid en al die mensen maken ook dat de provincie voor een aantal uitdagingen staat. Hoe blijf je goed bereikbaar? Hoe ga je om met de schaarse ruimte en energiebronnen? Hoe blijf je innoveren en op kop lopen? De provincie Zuid-Holland werkt samen met medeoverheden, bedrijven, kennisinstellingen en maatschappelijke partners aan de beantwoording van dat soort vragen.

Wil je zien wat de provincie Zuid-Holland allemaal doet? Bekijk dan deze video.

Sollicitatieprocedure en contact

Heb je vragen over de inhoud van de vacature? Dan kun je contact opnemen met Rie Schenkelaars, Hoofd Teams Financiële Concernadministratie en Financiële Informatievoorziening, via 06-55449701.

Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Dan kun je Lauren Riethoff, recruiter, bellen, 06-50171507.

Solliciteren kan voor 22 november 2020 via deze link.

Als we voldoende reacties ontvangen is het mogelijk dat geschikte kandidaten alvast worden uitgenodigd voor een gesprek. Bij definitieve invulling van de vacature wordt deze voortijdig gesloten.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.