OMWB zoekt Business Informatie Analist (PowerBI)

Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant (OMWB) heeft een vacature voor een:

Business Informatie Analist (PowerBI)
36 uur | Tilburg

Als Business Informatie (BI) Analist groei je met de OMWB mee. Samen bouwen we verder aan ons Azure dataplatform, dat eraan bijdraagt dat we nog beter kunnen werken aan een schone, veilige en duurzame leefomgeving.


Wie zoeken wij?

Om een groter positief effect te kunnen hebben op de leefomgeving, ontwikkelt de OMWB haar informatievoorziening in hoog tempo door. De afgelopen jaren investeerden we flink in het team Informatievoorziening (circa vijftien personen) en in de ontwikkeling van ons Azure dataplatform. En dat blijven we doen. Om verdere doorontwikkeling te realiseren zoeken we versterking; daar kom jij in beeld!

Je bent een verbinder die graag vernieuwt en verbetert. Je praat net zo makkelijk met een vergunningverlener of manager als met een data engineer. Motivatie haal je uit het voorzien van de business van trends en informatie, zodat de OMWB elke dag haar werk weer beter kan uitvoeren. Je bent nieuwsgierig, creatief en toont initiatief om mensen mee te krijgen. Je schakelt snel en kunt goed overzicht houden. Het werken aan meerdere dashboards en rapportages tegelijkertijd is voor jou geen probleem.

Je werkzaamheden bevatten een grote diversiteit aan onderwerpen en kunnen zowel businessintelligence- als milieu-inhoudelijk gerelateerd zijn. Van rapportages rondom processturing en financiële uitputting van de werkprogramma’s tot milieu-inhoudelijke analyses over bijvoorbeeld energiebesparingspotentieel van bedrijven, meldingen van de MilieuKlachtenCentrale en branches zoals afval en metalektro.

Voor dit werk heb je minimaal een afgeronde relevante hbo-opleiding nodig, met aanvullende relevante opleidingen en/of certificering (bijvoorbeeld DA-100 of vergelijkbaar). Je hebt minimaal drie jaar werkervaring als BI analist, hebt veel kennis van PowerBI en bent goed in het visualiseren van data. Kennis van SQL of Python is een pre. De beoogde startdatum is 1 november 2021.


Wat bieden wij?

  • Een arbeidsovereenkomst voor 36 uur in de week, eerst met een jaarcontract en daarna mogelijk vast;
  • Een salaris van maximaal € 4.494 bruto per maand (schaal 10), afhankelijk van opleiding en ervaring en op basis van een fulltime dienstverband;
  • Een individueel keuzebudget van 17,05 procent van je brutosalaris;
  • Deelname aan het pensioenfonds ABP;
  • De mogelijkheid je werk flexibel in te delen en (gedeeltelijk) thuis te werken;
  • Een moderne kantooromgeving met flexwerkplekken op slechts vierhonderd meter van station Tilburg.

We kijken ook naar wat jíj nodig hebt. We bieden een plek waar je jouw expertise ontwikkelt en waar je de flexibiliteit krijgt om zelf in te vullen hoe je dat doet. Je komt te werken in een gedreven en gezellig team. Je kunt vertrouwen op een solide basis en tegelijkertijd mag je de ruimte pakken om nieuwe dingen te ontdekken. Wij geloven dat wanneer je om je heen kijkt, er mogelijkheden ontstaan.


Kijk om je heen bij de OMWB

Bij de OMWB hebben we een duidelijke missie: zichtbaar samen werken aan een schone, duurzame en veilige leefomgeving. Een leefomgeving waarin we 1,2 miljoen mensen veilig willen laten wonen, werken en recreëren. Dit doen we door middel van vergunningverlening, toezicht en handhaving op de milieuwetgeving in opdracht van de gemeenten en de provincie in ons werkgebied.

Om dit te bereiken kijken meer dan 350 collega’s om zich heen. We kijken naar wat onze omgeving nodig heeft. Door bijvoorbeeld dagelijks metingen en onderzoek te verrichten in een gebied met zware industrie; of door dé partner voor gemeenten en provincie te zijn rondom taken op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Die expertise ontwikkelen we elke dag en die biedt ons een uniek perspectief op de omgeving.


Solliciteren

Uiteraard zijn we benieuwd naar jouw cv, maar bovenal zijn we benieuwd naar jouw motivatie om bij de OMWB aan de slag te gaan. Solliciteren op deze functie kan tot en met 1 augustus 2021 ter attentie van Cees Weber, HR-adviseur, via de sollicitatiebutton

Wil je eerst meer informatie over de vacature? Neem dan contact op met Jochem Pansier, manager Informatievoorziening. Je kunt hem bereiken via 06 52 85 75 75.


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.