Tactus zoekt manager Informatievoorziening & Automatisering

Voor Tactus Verslavingszorg is Aardoom & de Jong op zoek naar een ervaren, voortvarende en verbindende manager Informatievoorziening & Automatisering (I&A).

Manager I&A
Deventer, 32-36 uur per week

Jij bent een manager met realisatiekracht, zowel vanwege het inhoudelijke vakmanschap alsook het verbindende leiderschap. Als manager I&A ben jij degene die de strategische lijnen van Tactus Verslavingszorg effectief weet te vertalen naar het I&A-beleid. Je hebt een visie op goede automatisering en informatievoorziening en weet de wensen van de organisatie te vertalen naar een juiste informatiemanagement-/ICT-dienstverlening voor het primaire zorgproces en de ondersteunende diensten.

Samen met de teams Informatiemanagement en ICT sla jij de brug naar innovatie in de zorg en goede samenwerking met de zorgverlening. Hier horen vraagstukken rondom de inzet van e-health en zorgtechnologie bij. En ook het optimaliseren van de cloudgebaseerde omgeving.

De rol van manager I&A omvat de volgende verantwoordelijkheidsgebieden:

  • Automatisering: effectief en efficiënt automatiseren waardoor Tactus koploper in de zorg kan zijn. Een aspect hierbij is dat leanprocessen ontstaan en administratieve lastendruk voor de primaire zorg wordt geminimaliseerd.
  • Informatievoorziening/BI: doel realiseren nieuwe BI-visie waarbij een betere basis ontstaat voor data-analisten (big data), zowel voor financiële analyses en voor verkoop- en marketinganalyses, maar zeker ook voor zorginhoudelijke analyses die leiden tot zorginnovatie en zorgondersteuning (o.a. AI/machine learning/vorming algoritmes).
  • Datamanagement (structurering en verrijking qua informatiewaarde) en data-uitwisseling tussen systemen, zowel binnen Tactus als uitwisseling met partners.
  • Accountbeheer/contractbeheer/service(level)management in- en extern.
  • Verbinden van de eisen en wensen van de ‘business’, primaire zorg en bedrijfsvoering met het ICT-domein. Zorgen voor de nodige betrokkenheid bij gebruikers c.q. afnemers van I&A-diensten. Realiseren van klanttevredenheid.

Team

Je geeft leiding aan Informatiemanagement en ICT, bestaande uit ongeveer 20 collega’s, werkzaam als servicemedewerkers, applicatiebeheerders en projectmedewerkers.

Je rapporteert aan de manager Financiën en Bedrijfsvoering. Uiteraard adviseer je het MT en kom je aan tafel als het gaat over jouw vakgebied. In deze rol heb je uiteraard ook overleg en afstemming met zorgmanagers en leidinggevenden van ondersteunende diensten.


Functie-eisen

Als manager I&A beschik je in elk geval over de volgende kennis en ervaring:

  • Je hebt wo-werk- en -denkniveau aangevuld met ervaring in leidinggeven en IT-projectmanagement.
  • Je hebt kennis van informatisering en IT-techniek en je bent ervaren met het analyseren van bedrijfsprocessen.
  • Je hebt kennis van informatie- & gegevensverwerking, IT, infrastructuren, bedrijfssoftwaretoepassingen en systemen.
  • Je hebt een scherp oog voor mogelijkheden van vernieuwing en innovaties op het gebied van e-health-toepassingen en je weet deze ook daadwerkelijk te implementeren.
  • Ervaring in de zorg is wenselijk maar niet noodzakelijk.

Daarnaast herken je je in de volgende (persoonlijke) kenmerken:

  • Je bent gericht op samenwerking en bent in staat om medewerkers en gebruikers op alle niveaus te motiveren en mee te nemen.
  • Je bent in staat om een verandering en optimalisatie van de afdeling te realiseren, van een beheer- naar een regieorganisatie.
  • Je bent initiatiefrijk en besluitvaardig, weet kansen te creëren, neemt op het juiste moment beslissingen, handelt voortvarend bij eventuele problemen en durft een standpunt in te nemen.
  • Je hebt overtuigingskracht en kunt anderen meenemen in je standpunten en ideeën, je weet draagvlak te creëren.
  • Je hebt integriteit hoog in het vaandel staan.
  • Je hebt een open en coachende stijl van leidinggeven in de manier waarop je medewerkers begeleidt en motiveert.

Organisatie

Je gaat werken bij een organisatie waar cliëntgerichtheid en persoonlijke ontwikkeling hoog in het vaandel staan. Tactus wil koploper zijn in de verslavingszorg en vindt het belangrijk dat medewerkers plezier hebben in hun werk en samen aan de slag gaan om mooie doelen te realiseren. Het vertrekpunt daarbij is: ‘Omdat het ons samen wel lukt’.

Medewerkers werken met grote tevredenheid bij Tactus, zo blijkt ook uit het feit dat Tactus tot ‘Beste Werkgever 2020-2021’ in de GGZ behoort.

Binnen Tactus werken zo’n 1400 collega’s samen om hulp te bieden aan cliënten, verwanten en professionals op het gebied van verslavingszorg, met een extra focus op forensische verslavingszorg, jeugdverslavingszorg, mensen met een trauma en mensen met een licht verstandelijke beperking.


Arbeidsvoorwaarden

Je krijgt, afhankelijk van ervaring, een mooi salaris zoals dat is afgesproken in de cao GGZ. De functie is ingedeeld in FWG 65. Het maximale, fulltime salaris is € 5553 bruto per maand op basis van 36 uur per week. Daarnaast kent de cao een eindejaarsuitkering ter hoogte van een volledige dertiende maand. Ook kun je onbeperkt gebruikmaken van de e-learningomgeving om te werken aan je eigen ontwikkeling. Secundair kent Tactus fiscale voordelen om bepaalde producten of diensten met korting aan te schaffen.


Procedure

Bij de werving en selectie laat Tactus zich bijstaan door het bureau Aardoom & de Jong. Een referentiecheck en diplomacheck maken deel uit van deze procedure, een assessment kan hier ook onderdeel van uitmaken. Het kunnen overleggen van een actuele vog is een voorwaarde voor aanname.

Solliciteren kan via het sollicitatieformulier.

Jouw reactie, voorzien van motivatiebrief en cv, zien wij graag zo spoedig mogelijk doch uiterlijk voor zaterdag 21 augustus tegemoet.

Contactpersoon
H. van Stigt Thans
E: hanneke@aardoomendejong.nl


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.