Ben jij een ervaren informatieprofessional en kun jij gevraagd en ongevraagd adviseren over bestaande of nieuwe informatievoorzieningen? Ben jij een stevige gesprekspartner voor leveranciers en de regionale samenwerkingspartners? Dan zoeken wij jou!
Zo maak jij het verschil
Jij bent een adviseur die weet van aanpakken en in de breedte van het werkveld kan denken, werken en handelen. Jouw adviserende en beleidsmatige werkzaamheden als informatieadviseur zijn zowel gericht op informatiemanagement als op informatiebeleid en informatieplanning. Jij kunt conceptueel en analytisch denken en jij bent een verbinder, daardoor neem jij van nature stakeholders goed mee. Daarnaast kun je goed samenwerken en vind je het leuk om mee te werken aan de verdere ontwikkeling van het team. Een allround en afwisselende functie dus!
Dit ga je doen
- Initiëren van en bijdragen aan de ontwikkeling van de visie en het beleid ten aanzien van de informatievoorziening door middel van informatiemanagement, informatiebeleid en informatieplanning;
- Ophalen van de behoeften vanuit de vakafdelingen op het gebied van software en procesvraagstukken;
- Bijdragen aan de implementatie, realisatie, rapportage en evaluatie van de projecten uit het informatie(beveiligings)plan en bewaken van de kwaliteit;
- Inrichten en beheren van de informatiearchitectuur, het gegevensmodel en de gegevensstromen;
- Procesverantwoordelijke functioneel beheer: begeleiden functioneel beheerders van de gemeente en organiseren van het functioneelbeheerdersoverleg;
- Adviseren over, bijdragen aan en bewaken van de applicatieharmonisatie en samenwerking op het gebied van functioneel beheer met regiogemeenten;
- Volgen van en adviseren over landelijke ontwikkelingen (Digitale Agenda 2024/Open Data, Digitaal Stelsel ter ondersteuning van de Omgevingswet, Common Ground);
- Deelnemen aan het interne wijzigingsoverleg en het regionaal overleg van informatieadviseurs, en voorzitten van het I-advies in Wijk bij Duurstede.
Ons aanbod
- Afhankelijk van je ervaring en opleiding bieden wij een salaris tussen € 3.396 en maximaal € 5.009 bruto per maand (schaal 10);
- Bovenop je salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05%; je kunt zelf kiezen of je bijvoorbeeld extra vakantiedagen koopt of dat je het budget laat uitbetalen;
- Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof, een reiskosten- en/of thuiswerkvergoeding en een eenmalige tegemoetkoming voor de inrichting van je thuiswerkplek. We zorgen voor een laptop en smartphone zodat je goed locatie-onafhankelijk kunt werken;
- Veel opleidingsmogelijkheden; we denken met je mee en investeren graag in jou en jouw ontwikkeling;
- Je krijgt direct een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
- Je werkt in een kleine, dynamische organisatie met korte lijnen, betrokken collega’s en een goede werksfeer;
- Je kunt je uren flexibel indelen en gedeeltelijk thuiswerken.
We werken ten minste 40% van onze tijd in het Huis van de Gemeente, dat op loopafstand ligt van het gezellige centrum van Wijk bij Duurstede. Er is voldoende mogelijkheid tot onbetaald parkeren, en er is een bushalte voor de deur.
Dit ben jij
- Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van bedrijfskundige informatica of je hebt dit denk- en werkniveau door een soortgelijke opleiding en/of ervaring;
- Overheidservaring in een soortgelijke functie is een pre;
- Je bent analytisch ingesteld en hebt een resultaatgerichte en omgevingsbewuste houding;
- Voor deze functie herken je jezelf in competenties als uitstekende communicatievaardigheden, samenwerken en overtuigingskracht. Daarnaast beschik je over een gezonde dosis humor. Binnen je functie zijn een proactieve houding, betrouwbaarheid en flexibiliteit een vereiste.
Voldoe jij niet helemaal aan dit plaatje, maar ben jij er wel van overtuigd dat jij onze organisatie kunt versterken als senior informatieadviseur? Geef dan in je motivatie aan waarom dat zo is!
Dit zijn wij: groot genoeg om klein te blijven
Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. Onze omvang zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet mét en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Het is denken én doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar.
Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kunt doen. Verhalen van collega’s over hoe het is om bij ons te werken vind je op werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.
Dit zijn je collega’s en dit is je team
Samen met honderdvijftig collega’s, het college van Burgemeester & Wethouders, de gemeenteraad, de Wijkse samenleving en de partners in de regio werk je aan de opgaven van de gemeente Wijk bij Duurstede. De functie van senior informatieadviseur maakt deel uit van het team Informatievoorziening en -Beheer. Dit team adviseert collega’s en afdelingen over informatievoorziening in de breedste zin van het woord; van applicatielandschap tot informatiestromen binnen processen, van gegevensmanagent tot het borgen van thema’s als security, privacy en beheer. Binnen het team zijn daarvoor verschillende rollen: (senior) informatieadviseur, (senior) adviseur informatiebeheer, kwaliteitsmedewerker informatiebeheer, privacyofficer, ICT-regisseur, functioneel beheerder zaaksysteem, geo-systemen en medewerkers informatiebeheer. Het beheer van de ICT-infrastructuur is uitbesteed aan RID-Utrecht.
Het team bestaat uit vijftien medewerkers en wordt verder opgebouwd om invulling te kunnen geven aan de werkzaamheden ten aanzien van advies & beleid, instandhoudingsbeheer en informatiebescherming.
De rol van informatieadviseur fungeert als de smeerolie, de verbinding, tussen de verschillende rollen in het team.
Informeren & solliciteren
Kom jij onze organisatie versterken? We zijn benieuwd naar jou! Upload je motivatie en cv via de sollicitatiebutton. Dit kan tot en met 6 december 2023. Het kennismakingsgesprek is op dinsdag 12 december en het tweede gesprek op dinsdag 19 december. Met inhoudelijke vragen kun je terecht bij Karin Piters, teamleider Informatievoorziening- en Beheer a.i. via k.piters@wijkbijduurstede.nl of 06-81 14 23 97.
Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Mail dan met personeel-en-organisatie@wijkbijduurstede.nl.
Delen? Ja, graag!
Elke sollicitatie behandelen wij volgens de NVP-sollicitatiecode. Anoniem solliciteren behoort tot de mogelijkheden.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.