Gemeente Ermelo zoekt kwaliteitsmedewerker digitale dienstverlening

Kwaliteitsmedewerker digitale dienstverlening 

24-32 uur | Ermelo

Is het jouw passie om te werken met details en heb je een goed vermogen om te analyseren? Dan hebben wij de ideale baan voor jou! In deze functie zorg jij ervoor dat de digitale informatie op onze digitale kanalen up-to-date is en toegankelijk voor iedereen. Wij zijn op zoek naar een: kwaliteitsmedewerker digitale dienstverlening voor 24-32 uur per week.

Hier ga je werken

Gemeente Ermelo is een wendbare netwerkorganisatie, waarin bevlogen mensen samenwerken rondom wisselende maatschappelijke en bestuurlijke opgaven. Onze netwerkorganisatie stelt mensen (inwoners én medewerkers) centraal. We houden niet van overbodige procedures, systemen en structuren. Daarom hebben we de hiërarchische lijnorganisatie losgelaten. We hebben geen afdelingen en teams en ook geen leidinggevenden. We doen het zelf en dat doen we samen. Met elkaar en met onze inwoners en bedrijven. Wij doen ons werk vanuit de volgende kernwaarden: Samen, Bevlogen, Betrouwbaar en Wendbaar.

Uitstekende dienstverlening aan en samenwerking met onze inwoners en ons bestuur zijn leidend bij alles wat wij doen. Ermelo blijft zich onderscheiden als een gemeente waar het beter wonen, werken en verblijven is.

Dit ga je doen

Als kwaliteitsmedewerker digitale dienstverlening zorg jij ervoor dat de digitale informatie en dienstverlening van gemeente Ermelo toegankelijk, gebruiksvriendelijk en correct is. Het gaat vooral om de producten en diensten die op de website van gemeente Ermelo staan, maar ook om de digitale formulieren. Hiervoor heb je veel overleg met de vakafdelingen binnen de gemeente. Samen met je collega’s zorg je dat regelingen en beleidsteksten worden omgezet naar heldere en toegankelijke webteksten en formulieren. 

De belangrijkste werkzaamheden van de kwaliteitsmedewerker zijn:

  • Zorgen voor een goede toegankelijkheid van de website en formulieren, waarbij je vooral let op taalgebruik (B1), vorm, privacyaspecten;
  • Ontwikkelen en beheren van de digitale formulieren en de informatie over de producten en diensten op de website;
  • In de gaten houden van de kwaliteit van de digitale formulieren, de koppelingen en het signaleren als iets beter kan;
  • Informatie aanleveren bij de adviseur digitale dienstverlening, zoals klikgedrag van gebruikers;
  • Afhandelen van aanvragen voor E-herkenning en Just-ID.

Je werkt veel samen met de adviseur digitale dienstverlening en zorgt dat zij van de juiste informatie is voorzien om goed te kunnen adviseren over optimalisatie en doorontwikkeling van de digitale dienstverlening.

Samen met de gemeenten Harderwijk en Zeewolde ontwikkelen we onze digitale dienstverlening door opzet van een onlineteam. Je mag volop meedenken met en aan deze ontwikkeling.

Jouw talenten

Als kwaliteitsmedewerker is het belangrijk dat je een doener bent die direct actie onderneemt als hiervoor aanleiding is. Je bent zorgvuldig en weet goed om te gaan met gegevens en details. Je weet goed je werk zelf te prioriteren. Goede communicatievaardigheden zijn in deze functie ook belangrijk. Je hebt namelijk veel overleg met verschillende medewerkers, inwoners en partijen die samenwerken met de gemeente. Juist die eigenschappen maken jou tot een goede kwaliteitsmedewerker digitale dienstverlening, zeker in combinatie met:

  • Een mbo-werk- en denkniveau;
  • Bij voorkeur ervaring in vergelijkbaar werk en in elk geval kennis van en ervaring met digitale dienstverlening;
  • Goede luistervaardigheden, goed contact kunnen leggen en goed kunnen doorvragen;
  • Vermogen om gegevens te analyseren en hoofd- en bijzaken van elkaar te scheiden.

Maar bovenal ben je een prettige collega om mee samen te werken, één die past in onze netwerkorganisatie!

Dit krijg je van ons

Een fijne werksfeer, collegiale samenwerking, openheid, vertrouwen, eigen verantwoordelijkheid en zelfstandigheid, en de mogelijkheid om te groeien en te ontwikkelen. De functie is gewaardeerd in schaal 7 (minimaal € 2.255, maximaal € 3.301 bruto per maand op basis van 36 uur per week).

Bij gemeente Ermelo vinden we jouw persoonlijke ontwikkeling en het inzetten van jouw talenten belangrijk. We besteden daar veel aandacht aan. Dat begint al vanaf het moment dat je in dienst treedt. We houden ontwikkelgesprekken en je krijgt een persoonlijke talentenscan.

Daarnaast kent de gemeente Ermelo ook nog uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden:

  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05%, dat is opgebouwd uit onder andere een eindejaarsuitkering en vakantiegeld. Naast dat je dit kunt laten uitbetalen, kun je ook gebruikmaken van een fiscaal voordeel door gebruik te maken van bijvoorbeeld ons fietsplan of jouw sportabonnement;
  • Plaats- en tijdonafhankelijk werken en daarnaast goede thuiswerkvoorzieningen;
  • Een reiskostenvergoeding van € 0,19 per km (max. 40 km enkele reis, mogelijkheid om fiscaal uit te ruilen met je IKB) of je volledige reiskosten als je met het ov reist.

Ben je benieuwd naar al onze arbeidsvoorwaarden? Deze kun je lezen op onze website.

Laten we kennismaken

Voel jij je aangetrokken door deze functie en wil jij het verschil maken? Solliciteer dan!

Solliciteren kan tot en met 31 maart via de sollicitatiebutton.

Als je vragen hebt over de inhoud van de vacature, kun je die stellen aan Joyce van Bruggen, adviseur digitale dienstverlening, via 0341-567 456. Cora van den Berg, hr-adviseur, beantwoordt graag vragen over de sollicitatieprocedure via 085-110 81 10.

Acquisitie stellen wij niet op prijs.