Wie bij de FNV werkt doet er toe!
Wil jij ons documentbeheer naar een hoger plan trekken? En wil je ervoor zorgen dat de dienstverlening van ons Documentcentrum aansluit bij de behoefte van collega’s en de leden, zodat we de sterke FNV blijven die zich hard maakt voor een eerlijke maatschappij? Dan zoeken we jou!
Wat ga je doen?
Is een vakbond anno 2021 nog steeds nodig? Jazeker! Want nog steeds moet de verdeling van werk en inkomen in Nederland eerlijker. De FNV wil Nederland verbeteren en maakt zich hard voor een sociale samenleving met een menswaardige maatschappij en echte banen. Ze biedt producten en diensten waarmee ze, samen met haar leden, opkomt voor de belangen van alle (niet)werkenden op het gebied van werk en inkomen.
Als senior Documentcentrum ben je verantwoordelijk voor de kwalitatief goede dienstverlening van deze afdeling. Daarbij coördineer je de documentaire informatievoorziening aan de collega’s van de werkorganisatie en de vereniging van de FNV en andere partijen. Naast de documentaire informatievoorziening bestaat het Documentcentrum uit de onderdelen bibliotheek, reproductie, post en magazijn.
In overleg met de teamleider Huisvesting & Facilitair (H&F) stel je werkprocessen, procedures, instructies en richtlijnen van waaruit gewerkt wordt. Je vertaalt vastgesteld beleid naar concrete activiteiten die je verwerkt in een werkplan en verschillende projectplannen. Daarbij signaleer je eventuele problemen in werkprocessen en doe je voorstellen om deze te verbeteren. Samen met je directe collega’s ga je aan de slag en zorg je voor de uitvoering.
Met jouw frisse blik op het domein informatiehuishouding verhoog je de efficiëntie en effectiviteit binnen het team. Je controleert de kwaliteit en kwantiteit van de werkzaamheden, coacht en begeleidt collega’s en stuurt bij waar nodig. Je ziet het als een uitdaging om draagvlak voor de onderlinge samenwerking en de samenhang tussen de verschillende activiteiten te creëren, verbeteren en optimaliseren. Daarbij heb je een sterke affiniteit met toepassingen van ICT in onze complexe organisatie.
Je bent niet alleen het eerste aanspreekpunt voor je directe collega’s, maar ook voor de collega’s van de andere afdelingen binnen de FNV. Daarbij speel je vlot en zelfstandig in op onverwachte situaties tijdens gesprekken met collega’s, externe partijen en leveranciers.
Wat vragen wij?
- Je hebt mbo+-werk- en denkniveau, aangevuld met SOD.
- Je hebt kennis van en ervaring met facilitaire dienstverlening, informatievoorzienings- en digitaliseringsprocessen en ICT-systemen ten aanzien van archief, post, reproductie en opslag.
- Je hebt ervaring met functioneel en operationeel leidinggeven en bent in staat om je collega’s en de verschillende werkzaamheden met elkaar te verbinden.
- Je hebt ervaring met projectmatig werken.
Competenties: communicatieve vaardigheden – coachen – accuraat – klantgericht – flexibel – resultaatgericht.
Wat bieden wij?
- Een jaarcontract voor 35 uur per week. Bij voorkeur start je zo spoedig mogelijk.
- Het bruto maandsalaris valt, conform de Cao FNV Organisaties, in schaal 9 en ligt, bij een 35-urige werkweek, tussen € 2.701 en € 3.582.
- 196 verlofuren en 32 uren levensfaseverlof per kalenderjaar op basis van een 35-urige werkweek.
- Een goede pensioenregeling, 8,33% vakantietoeslag en 8,33% eindejaarsuitkering.
- Een laptop en mobiele telefoon.
- Een moderne werkplek op ons Centraal Vakbondshuis in Utrecht.
- Het betreft hier een gebouwgebonden functie.
- Onze kantoren zijn goed bereikbaar met eigen en openbaar vervoer. Ons Centraal Vakbondshuis ligt aan de A2, er is voldoende parkeergelegenheid. Het NS-station Leidsche Rijn ligt op een loopafstand van 6 minuten.
Waar ga je werken?
Je komt te werken op de afdeling ICT, H&F, binnen het team Documentcentrum. Samen met je collega’s zorg je er elke dag weer voor dat de dienstverlening van het Documentcentrum soepel verloopt. Daarbij geef je functioneel en operationeel leiding aan ongeveer vijftien collega’s en ontvang je hiërarchisch leiding van de teamleider H&F.
Wie zijn wij?
De FNV behartigt de belangen van bijna 1 miljoen werkende en niet-werkende leden. Wij zijn de grootste vakbond in Nederland voor alle sectoren en hebben de ambitie om, op het gebied van arbeid en inkomen, de stem te vertolken van werknemers, gepensioneerden en uitkeringsgerechtigden. Dit doen we internationaal in diverse sectoren, in de nationale politiek en lokaal/regionaal in bedrijven en organisaties.
De FNV streeft ernaar om een inclusieve werkgever te zijn voor haar medewerkers. We zien de meerwaarde van diversiteit in de organisatie en waarderen verschillen. Bij de FNV komen alle medewerkers tot hun recht. We creëren gelijke kansen voor alle sollicitanten en nodigen daarom ook talenten met een afstand tot de arbeidsmarkt uit om te solliciteren.
Hoe ziet de sollicitatieprocedure eruit?
Ben jij de senior die wij zoeken? We kijken uit naar je sollicitatie. Solliciteren kan tot en met 3 januari 2022 via de sollicitatiebutton. De vacature staat tegelijkertijd intern en extern open. Bij gelijke geschiktheid wordt de voorkeur gegeven aan de interne kandidaat.
De FNV werkt volgens de NVP-sollicitatiecode.
Wil je meer weten?
Voor inhoudelijke informatie kun je tot en met 24 december 2021 contact opnemen met Anna Marieke Meijers (teamleider Documentcentrum) via e-mail annamarieke.meijers@fnv.nl of via telefoon 031618512599. Na 24 december 2021 kun je contact opnemen met Arry Willemsen (senior Documentcentrum) via e-mail arry.willemsen@fnv.nl.
Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Saskia van Ravesteijn, P&O Recruitment, via e-mail saskia.vanravesteijn@fnv.nl.