Universitaire Bibliotheken Leiden op zoek naar administratief medewerker open access

Vacaturenummer: 13955
0,8 fte

De werkzaamheden

Ben je een enthousiast administratief talent en wil je helpen om de publicaties van onderzoekers van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) en de Universiteit Leiden in open access beschikbaar te krijgen? Houd je ervan nauwkeurig en precies te werken? Wij hebben een interessante vacature!

Bij de afdeling Metadatadiensten & Acquisitie (MDA) werken circa 25 medewerkers. Binnen deze afdeling werk je in het open access-team met zes collega’s aan de begeleiding van de open access-publicatiestromen van het LUMC en de Universiteit Leiden. Dit met het oog op zowel het beschikbaar stellen van publicaties als op het mogelijk maken van accurate rapportage hierover. Jouw werkzaamheden omvatten onder meer:

  • de upload van artikelen verzorgen en de aangeleverde metadata controleren;
  • de tijdschriftenindex en auteursgegevens in het systeem onderhouden;
  • contact onderhouden met onderzoekers en facultaire medewerkers over aangeleverde artikelen en data, en vragen beantwoorden;
  • deelname aan procesverbetering in de vorm van procesteams;
  • managementinformatie zoals overzichten en rapportages leveren.

Jouw profiel

  • Minimaal mbo-niveau en administratief vaardig;
  • Een goede mondelinge en schriftelijke beheersing van het Nederlands en Engels;
  • Goede computervaardigheden en een uitstekende invoervaardigheid en -snelheid;
  • Resultaatgerichtheid, accuratesse en initiatief;
  • Flexibiliteit en stressbestendigheid;
  • Goede communicatieve en sociale vaardigheden.

Beschrijving organisatie

De Universitaire Bibliotheken Leiden (UBL) biedt medewerkers veel kansen om zich te ontwikkelen. We werken continu aan een inspirerende, inclusieve en diverse werkomgeving waarin iedereen zich welkom, veilig en gewaardeerd voelt. Je komt te werken binnen een toonaangevende wetenschappelijke bibliotheek met collecties van wereldformaat. Centraal staat het bieden van betrouwbare, duurzame en innovatieve diensten. We doen dit samen met andere partijen in binnen- en buitenland. Onze werkterreinen zijn breed en divers, zo ook onze klantgroepen, in het bijzonder studenten, docenten en onderzoekers. Voor hen verzorgen we de wetenschappelijke informatievoorziening als partner in kennis. UBL staat wereldwijd bekend om haar brede wetenschappelijke collecties en bijzondere collecties, die naast hun rol voor onderwijs en onderzoek ook een belangrijke maatschappelijke en culturele functie hebben. Op onze bibliotheeklocaties bieden wij iedereen een prettige studie- en onderzoeksomgeving. Online staan wij in contact met gebruikers van over de hele wereld. Onze medewerkers dragen hier samen, ieder vanuit hun eigen achtergrond, ervaring en talent, aan bij. Kijk voor meer informatie ook op onze website.

Wij bieden

Aanstelling vindt plaats conform de cao Nederlandse Universiteiten. Het betreft een tijdelijke aanstelling voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast dienstverband bij goed functioneren. Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en werkervaring, minimaal €2.402 en maximaal €3.026 bruto per maand bij een fulltime aanstelling (salarisschaal 6).

Daarnaast kent de Universiteit Leiden goede arbeidsvoorwaarden. Zo is er sprake van een eindejaarsuitkering (8,3%), vakantietoeslag (8%), uitstekende opleidingsfaciliteiten, betaald ouderschapsverlof, sabbatical leave en de mogelijkheid om via een keuzemodel arbeidsvoorwaarden op maat te kiezen. Indien het werk het toelaat heb je de mogelijkheid gedeeltelijk thuis te werken. De universiteit heeft hiervoor goede faciliteiten. Alle informatie hierover kun je nalezen op werkenbij.leidenuniv.nl.

Diversiteit en inclusie

Het bevorderen van een inclusieve gemeenschap staat centraal in de waarden en visie van de Universiteit Leiden. De Universiteit Leiden streeft ernaar om een inclusieve gemeenschap te worden die alle studenten en medewerkers in staat stelt om zich gewaardeerd en gerespecteerd te voelen en zich volop te ontplooien. Diversiteit in ervaringen en perspectieven verrijkt ons onderwijs en versterkt ons onderzoek. Onderwijs en onderzoek van hoge kwaliteit zijn inclusief.

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van deze functie en de procedure kun je contact opnemen met Paul Kloeg, e-mail p.kloeg@library.leidenuniv.nl, telefoon +31 71 527 10 94.

Solliciteren

Direct solliciteren kan hier. Je kunt online solliciteren via de button ‘Solliciteren’ in ons sollicitatiesysteem. Sollicitaties voorzien van een motivatiebrief en cv kun je tot en met 3 september 2023 richten aan Paul Kloeg.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.