DCMR op zoek naar business informatie analist

DCMR is de milieudienst met de grootste uitdaging in Nederland: de milieukwaliteit bewaken en verbeteren in het meest bedrijvige en dichtbevolkte gebied dat we rijk zijn, het Rijnmondgebied, en namens de provincie Zeeland doen we dat ook voor de Zeeuwse BRZO-bedrijven. Wij zoeken vastberaden naar het ideale evenwicht tussen de ambities van de ruim 27.000 bedrijven die hier opereren en de 1,2 miljoen mensen die hier leefbaar en veilig willen wonen en werken. Dat is balanceren voor gevorderden. Daarom zoekt DCMR betrokken specialisten die hun kennis en vaardigheden willen inzetten voor een betere leefomgeving en die willen groeien tussen professionals.

Ben je een expert in het analyseren, vastleggen en visualiseren van bedrijfsprocessen, informatiebehoeften, datamodellen en oplossingsrichtingen? Wil je jouw expertise inzetten om bij te dragen aan een gezonde, veilige en duurzame leefomgeving? Mooi werk in een mooie regio: in deze baan komt voor jou alles samen!

Dit is jouw uitdaging

Jij vormt de brug tussen de business en de informatievoorziening van DCMR. Voor onze bedrijfsprocessen onderzoek je wat de informatiebehoefte is en hoe de informatiestromen lopen. Je bekijkt welke problemen er zijn met betrekking tot een goede doorstroming van informatie en je brengt hiervoor de oplossingsrichting in kaart.

Je komt bij afdeling Bedrijfsvoering in een ambitieus en gezellig team terecht. In dit team zijn naast twee ervaren business analisten ook functioneel beheerders, processpecialisten en een testcoördinator je directe collega’s. De afdeling heeft tot doel de organisatie zo optimaal mogelijk te faciliteren bij het bereiken van haar doelstellingen.

Als business informatie analist werk je mee in projecten waarbij je verantwoordelijk bent voor de vraaganalyse, de procesbeschrijvingen en de requirements. Ook het analyseren van informatiestromen of datamapping kan daarbij tot je taken horen. Naast projectwerk pak je ook complexere losse vraagstukken op in samenwerking met je collega’s, zoals het analyseren van nieuwe wet- en regelgeving, het realiseren van koppelvlakken of het implementeren van gegevensregistraties.

Dit maakt deze job leuk

  • Samen met het (project)team onderzoeken, analyseren en in kaart brengen van de door de organisatie aangegeven informatiebehoeften;
  • Je houdt daarvoor interviews en je organiseert en faciliteert workshops met stakeholders uit alle lagen van de business om een probleem- en veranderingsanalyse uit te voeren. Als business informatie analist vraag je door en haal je het echte probleem en de impact hiervan boven water;
  • Je modelleert de processen visueel in procesplaten inclusief bijbehorende functionele datamodellen;
  • Je analyseert complexe vraagstukken en vertaalt deze via user stories en requirements in oplossingsrichtingen.
  • Een breed takenpakket met veel verantwoordelijkheid en de ruimte om alles uit jouw vakmanschap te halen. Je collega’s in het team staan voor je klaar en denken graag met je mee.

Dit krijg je ervoor terug

  • Een salaris van maximaal € 5.564 bruto per maand op basis van 36 uur per week;
  • Bovenop je salaris ontvang je ruim 22% individueel keuzebudget dat je maandelijks kunt laten uitbetalen of juist inzetten voor extra verlof, een dertiende maand of een nieuwe fiets. Het kan allemaal;
  • Flexibiliteit in je werktijden en in waar je werkt voor een goede werk-privébalans;
  • Een smartphone (iPhone of Samsung) en laptop;
  • Diverse vergoedingen zoals een sport- en thuiswerkvergoeding, een reiskostenvergoeding en een volledige reiskostenvergoeding op basis van openbaar vervoer;
  • Persoonlijk ontwikkelbudget van € 5.000 per vijf jaar, naar eigen wens in te zetten;
  • Aanstelling voor één jaar, die we daarna graag omzetten in een vast dienstverband;
  • Een centraal gelegen, modern kantoor met goede bereikbaarheid. Ons kantoor grenst direct aan station Schiedam Centrum en aan de A20;
  • Goed geregeld pensioen bij het ABP.

Dit is wat we van je vragen

Als business informatie analist ben je de spin in het web tussen de business en het projectteam of de functioneel beheerders. Door je ervaring en analytische vaardigheden weet jij goed te anticiperen op veranderingen en verbetermogelijkheden. Je bent proactief, communicatief sterk en oplossingsgericht en je kunt goed samenwerken met verschillende disciplines. Je bent in staat om breed te kijken en te denken, maar ook om de details te doorgronden. Je hebt ervaring met de wisselwerking tussen bedrijfsprocessen en (veranderende) informatievoorziening en je weet mogelijkheden in de informatievoorziening te benutten ten behoeve van verbeteringen voor onze organisatie.
Daarnaast heb je:

  • Een afgeronde hbo- of wo-opleiding;
  • Drie tot vijf jaar relevante werkervaring;
  • Een goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk.

Kennis van standaarden zoals BABOK, BCS of CPRE is mooi meegenomen. En heb je ervaring met het analyseren en modelleren van processen en met het opstellen van user stories en requirements? Top!

Enthousiast geworden bij het lezen van deze vacature?

Eerst een kop koffie en even kennis maken? Leuk! Bel, app of mail mij dan. Marjolein Piket, Adviseur Werving & Selectie, 06-21167024, recruitment@dcmr.nl. Laat je gegevens achter en ik neem contact met je op. Meer weten over de functie? Bel dan met Cornelie Scholte, Teammanager Informatievoorziening, 06-50157969.
Liever gelijk solliciteren? Klik dan op de sollicitatiebutton. Wij kijken uit naar jouw sollicitatie. Word je uitgenodigd? Dan hoor je dit zo snel mogelijk. Het eerste gesprek vindt dan plaats met de Teammanager en met de Adviseur Werving & Selectie. Zijn we allemaal enthousiast? Dan volgt mogelijk een tweede gesprek. Nog steeds enthousiast? Dan doen we jou een aanbod.