Het ANP is al 86 jaar de leverancier van snel, feitelijk en betrouwbaar nieuws aan alle Nederlandse uitgevers. Maar het ANP levert ook een breed portfolio diensten aan bedrijven buiten de media, zoals dagelijkse thematische nieuwsfeeds, nieuwsmonitoringdiensten, persberichtendistributie, foto’s en video, de productie van ‘creative content’ en nog veel meer.
Binnen de zakelijke tak van het ANP – ANP Business – werken we in verschillende teams. Binnen ons Client Success Team zijn de informatiespecialisten mede verantwoordelijk voor het succesvol maken en houden van onze zakelijke klanten. Ter versterking van dit team zijn wij op zoek naar een informatiespecialist.
In de rol van informatiespecialist ben jij het eerste functionele aanspreekpunt voor onze zakelijke klanten. Jij vormt hierin de brug tussen de klanten, IT en client success managers. Jij ziet oplossingen en geen problemen, en je draait je hand niet om voor het snel en adequaat oplossen van klantvragen.
Jij gaat er binnen het Client Success Informatiespecialisten Team voor zorgen dat je servicegericht klantvragen aanneemt, registreert en afhandelt. Daarnaast bewaak je de tijd, zodat er tijdig opvolging aan de klant plaatsvindt. Daarnaast is er binnen het team ruimte om veel nieuwe projecten op te pakken. Als organisatie zijn we continu aan het innoveren en nieuwe producten aan het toevoegen. Hieraan kun jij als informatiespecialist een belangrijke bijdrage leveren.
Wat ga je doen:
- dagelijks functionele vragen van klanten oplossen (booleaanse newsfeed issues, nieuwsbriefinstellingen, contentstoringen of issues rondom missende artikelen helpen oplossen);
- offerteaanvragen van klanten omzetten in juiste booleaanse zoekvragen voor contentleveranciers;
- functioneel inrichten van onze platformen op basis van klantwensen (newsfeeds, nieuwsbrieven en analysetools);
- administratieve taken zoals verzendlijsten van klanten onderhouden;
- meedenken en continu vastleggen van verbeteringen van processen, handboeken en afspraken;
- opstarten en uitvoeren van verschillende innovatieprojecten rondom ons nieuwe (internationale) productportfolio.
Jij:
- bent een echte zelfstarter en probleemoplosser, ook met weinig informatie kun jij gemakkelijk problemen oplossen;
- bent communicatief sterk en kunt omgaan met zowel klanten en leveranciers als IT;
- hebt een afgeronde hbo- of wo-opleiding, voorkeur IDM-opleiding of aanverwant (IT-opleiding met keuzevakken IDM);
- beheerst de Nederlandse taal goed, zowel mondeling als schriftelijk;
- bent klantvriendelijk ingesteld en kunt goed luisteren, vraagt door bij onduidelijkheid over het op te lossen issue;
- bent punctueel en komt afspraken altijd na;
- bent proactief en gaat actief op zoek naar oplossingen;
- hebt ervaring met werken in een CRM-systeem (is een pre);
- hebt ervaring met online databases, internetbronnen en Excel;
- hebt interesse of ervaring in de mediasector.
Wij bieden
Een fulltime (40 uur) arbeidsovereenkomst (32 uur in overleg) bij het mooiste mediabedrijf van Nederland, met een goed salaris, een aantrekkelijke bonusregeling en alle benodigde faciliteiten. En een jonge, dynamische en gezellige werkomgeving waar veel ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling. Het ANP is gevestigd in het World Trade Center Den Haag.
Beschik jij over een flinke dosis eigen verantwoordelijkheid, discipline en doorzettingsvermogen? Dan is deze rol zeker iets voor jou!
Meer informatie
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Nicole Donker (manager Client Success Team), 06-15 65 07 97.
Direct solliciteren
Stuur je motivatie en cv naar solliciteren@anp.nl ter attentie van Nicole Donker onder vermelding van ‘Informatiespecialist’.