Waar ruim 120 kilometer bibliotheekmateriaal, het stimuleren van persoonlijke ontwikkeling en gastvrijheid samenkomen. Dat is de KB in Den Haag. En het is de plek waar jij als medewerker publieksdienstverlening ervoor zorgt dat onze klanten gastvrij worden ontvangen en hier optimaal gebruik kunnen maken van al onze digitale en fysieke collecties, diensten, tentoonstellingen, rondleidingen en proeftuinen.
Maak jij het mogelijk?
Als medewerker publieksdienstverlening zorg je voor de uitgifte van publicaties aan de balies in de leeszalen. Tegelijkertijd ben je helemaal thuis in wat onze digitale bronnen te bieden hebben. Je staat veelvuldig in contact met onze klanten, staat ze gastvrij te woord en biedt ze een fijne klantervaring. En er is meer. Jij bent de medewerker publieksdienstverlening die:
- Klanten helpt bij het zoeken en vinden van informatie en helpt bij het optimaliseren van hun zoekstrategie bij het raadplegen van onze digitale en fysieke collecties;
- Klanten ondersteunt bij het gebruik van computers en softwareprogramma’s;
- Samen met je collega’s onze dienstverlening continu verbetert en innoveert;
- Instructies geeft en rondleidingen verzorgt;
- Bijdraagt aan het werken in een zelforganiserend team.
Ben jij het talent dat wij zoeken?
We zijn benieuwd naar wie jij bent en wat jou bijzonder maakt. Is dat jouw klantgerichtheid gecombineerd met jouw voorliefde voor het geschreven woord? Geweldig. Zeker als je dit voor deze vacature van medewerker publieksdienstverlening aanvult met:
- Ervaring als bibliotheekmedewerker, medewerker klantenservice of frontoffice-medewerker;
- Ervaring met bibliotheeksystemen, zoals Alma, Discovery- en IDM-systemen, en diverse digitale bronnen en databanken;
- Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
- Een flexibele opstelling;
- Een positieve en initiatiefrijke instelling.
Waar kun jij op rekenen?
Als je kiest voor de KB, dan kies je ook voor uitstekende arbeidsvoorwaarden. Om precies te zijn valt jouw keuze op onder andere:
- Een bruto maandsalaris tussen € 2.641 en € 3.576 (schaal 7);
- Om te starten een dienstverband voor een jaar met uitzicht op een vast dienstverband;
- Een goede werk-privébalans. Zo heb je 42 vrije dagen en praten we graag met je over flexibele werktijden;
- 100% vergoeding van jouw ov-reiskosten;
- Pensioenopbouw via pensioenfonds ABP, waarbij de KB 70% van de premie betaalt;
- Een dertiende maand (8,33%).
Deze arbeidsvoorwaarden gelden voor een fulltime dienstverband van 40 uur per week. Voor de vacature van medewerker publieksdienstverlening is een dienstverband van 32-40 uur aan de orde. Lees meer over onze uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden op kb.nl/organisatie/vacatures-en-stages/uitstekende-arbeidsvoorwaarden.
Hoe is het om bij de KB te werken?
De KB is de nationale bibliotheek van Nederland. Wat meer mensen mogen weten, is dat de KB innoveert. Want dat doen we absoluut! Samen met vijfhonderd collega’s en met onze netwerkpartners zetten we ons in om Nederland elke dag slimmer, vaardiger en creatiever te maken. Dit lukt ons door bijvoorbeeld alle digitale publicaties van én over ons land te verzamelen, te bewaren en te delen. En door met elkaar te streven naar een samenleving waarin iedereen volwaardig mee kan doen. Zo zijn we er ook voor de allerjongsten met voorleeskoffertjes, voor senioren met tabletcursussen en voor laaggeletterden met taalhulp. Maatschappelijke uitdagingen zoals deze gaan we aan met andere netwerkpartners.
We omarmen de verschillen tussen onze collega’s. Sterker nog: we zien dat verschillen een team sterker maken. Dat ervaren we ook zo in ons team Dienstverlening, onderdeel van de afdeling Publieksdiensten. Ons team met 25 gedreven en betrokken collega’s werkt aan gastvrije en klantgerichte dienstverlening in de bibliotheek van de KB in Den Haag. Hoe jouw toekomstige collega’s zelf de sfeer omschrijven? Als professioneel en vriendelijk, waarbij collega’s graag net dat stapje extra zetten – voor de klant en voor elkaar.
Hoe solliciteer ik naar deze vacature?
Wil jij bijdragen aan onze innovatie? Mooi! We kunnen niet wachten om jouw cv en motivatie te ontvangen.
Vragen over de functie? Stel deze aan Xander-Paul de Jong, teamleider Dienstverlening via xanderpaul.dejong@kb.nl of 06-12 50 90 71. Vragen over de sollicitatieprocedure? Fiona van Kessel geeft antwoord via solliciteren@kb.nl of 06-39 64 52 40. Solliciteren kan tot en met zondag 17 december 2023 via het sollicitatieformulier op onze website.
Zien we voldoende raakvlakken, dan gaan we graag snel met je in gesprek en bellen we je voor een telefonische kennismaking. Bij onvoldoende raakvlakken laten we je dit weten met een e-mail.
Tijdens de selectieprocedure bewaren we je gegevens. Uiterlijk vier weken na het beëindigen van de sollicitatieprocedure verwijderen we deze op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Lees meer hierover in onze privacyverklaring sollicitanten op kb.nl/privacy-avg/privacyverklaring-sollicitanten.
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.