Boxtel | 36 uur per week
Wat ga je doen?
Weet jij een brug te slaan tussen onze organisatiestrategie en onze ICT? Wil jij daarnaast een centrale rol spelen in de doorontwikkeling van ons waterkenniscentrum (WKC) en daarmee regionaal én landelijk impact maken? Duik dan in de uitdaging als informatiemanager bij Waterschap De Dommel en wordt onze nieuwe drijvende kracht!
Wij zijn op zoek naar een informatiemanager met een achtergrond in informatiemanagement of business IT & management. Als informatiemanager word jij de onmisbare schakel tussen de vraag vanuit de business en informatiemanagement. Jij weet een brug te slaan tussen onze organisatiestrategie en onze informatievoorziening, zowel intern als met samenwerkingspartners. Daarnaast heb je de ontwikkelingen binnen De Dommel scherp voor ogen en bepaal je in overleg met je collega’s bij het waterschap welke oplossing het beste is. Belangrijk daarbij is dat je niet meteen in de oplossing schiet, maar op zoek gaat naar de ‘vraag achter de vraag’ en dat je wensen en behoeften goed weet te doorgronden. Pittige vraagstukken en complexe processen ga jij niet uit de weg.
Belangrijke werkzaamheden van de informatiemanager zijn:
- Het in kaart brengen van de informatiebehoeften en deze vertalen naar concrete informatieproducten;
- Het beheren van uiteenlopende informatieproducten en deze waar nodig vernieuwen;
- Het leveren van een proactieve inbreng bij het opstellen van onze nieuwe e-strategie;
- Je bent technisch onderlegd en weet waarover je praat op IT-gebied.
Dit ben jij
Je bestaat al voor meer dan 50% uit water! Daarnaast vinden we het belangrijk dat je heldere communicatieve vaardigheden hebt en een nauwkeurige werkwijze. Jij hebt namelijk alles op een rijtje. Ook heb je het vermogen om goed samen te werken en het goede voorbeeld te geven en leg je makkelijk verbinding met externe partijen om je netwerk uit te breiden. Je stroomt toegankelijk door de organisatie en bent tevens spin in het web bij bestaande netwerken.
- Een afgeronde relevante hbo- of wo-opleiding, bijvoorbeeld business IT & management of informatiemanagement;
- Minimaal vijf jaar ervaring in een vergelijkbare functie;
- Werkervaring bij een waterschap, bij Rijkswaterstaat of een andere overheidsorganisatie is een pre en wordt zeer op prijs gesteld.
Dit bieden wij jou!
- Een salaris van minimaal € 4.149 en maximaal € 5.742 per maand bij een werkweek van 36 uur (functieschaal 11, peildatum 1 juli 2023), afhankelijk van opleiding en ervaring;
- Een Individueel Keuzebudget van 21% van je bruto salaris bij een werkweek van 36 uur, waarmee je onder andere extra verlofdagen kunt kopen of je salaris kunt aanvullen (minimaal € 872 en maximaal € 1.206 bruto per maand);
- Opleidingsbudget voor persoonlijke ontwikkeling en vitaliteit;
- Flexibele werktijden;
- Ondersteuning om thuis te werken (laptop, telefoon, vergoeding voor een werkplek);
- Pensioenregeling bij het ABP.
Waar kom je te werken?
Wij zijn dé waterpartner in Midden-Brabant. Samen met je collega’s zorg je voor droge voeten, voldoende water en schoon water. Bij ons draag je actief bij aan een gezonde, mooie, veilige, natuurlijke en duurzame leefomgeving, waarin mensen graag wonen, werken, recreëren en ondernemen. En zo’n inspirerende omgeving, die bieden we jou ook graag. Daarom kun je rekenen op veel ruimte voor ontwikkeling en ondernemerszin. Jouw vrijheid, persoonlijk leiderschap, mobiliteit en autonomie vinden we heel belangrijk.
Je werkt in een team samen met de manager IV, aan wie je je werkzaamheden rapporteert. Je zult voor het grootste deel werkzaam zijn in onze nieuwe WKC-ruimte. Het vernieuwde WKC wordt het centrale punt in de organisatie waar alle watergerelateerde vragen kunnen worden gesteld en snel en kwalitatief goed worden beantwoord, waar hoogwaardige watergerelateerde informatieproducten worden ontwikkeld en verbeterd, en waar vanuit proactieve signalering advisering plaatsvindt ten aanzien van watergerelateerde vraagstukken. In het WKC werk je nauw samen met waterspecialisten, scrumteams en IV-specialisten.
De standplaats voor deze functie is ons kantoor in Boxtel, maar je goed wordt ondersteund om plaats- en tijdonafhankelijk je werk te kunnen doen.
Enthousiast? Reageer!
Solliciteren kan via deze link.