Gemeente Coevorden zoekt adviseur informatievoorziening

Pak jij je kans in Coevorden? Je bent van harte welkom!

‘De gemeente Coevorden is een organisatie die betrokken is bij de omgeving en waar met elkaar gelachen én hard gewerkt wordt. Waar een mooie mix van mensen werkt, jong en oud en met diverse achtergronden. Waar je kunt leren, groeien en ontwikkelen. En waar je veel verantwoordelijkheid krijgt vanaf dag één.’

De gemeente Coevorden is voor het i-cluster op zoek naar een
adviseur informatievoorziening
wo, hbo | schaal 10 | vast | max. € 5.009 | 32-36 uur per week

Hoe is deze vacature tot stand gekomen?

Deze vacature is opgesteld door jouw potentiële nieuwe collega-adviseurs met behulp van ChatGPT. Want als adviseur informatievoorziening werk je elke dag slimmer, dus waarom een vacaturetekst uitschrijven als je dat ook kunt laten doen?

Hoe ziet jouw werkdag eruit?
(natuurlijk flexibel in te delen!)

08:30 uur
Nadat jij je collega’s goedemorgen hebt gezegd en even kort het weekend hebt doorgenomen, start jij vandaag met een accountgesprek met de teamleider, key-users en functioneel beheerders van het team KBB (Klantcontact, Burgerzaken en Belastingen). Je bespreekt de voortgang van de actiepunten, haalt eventuele nieuwe behoeften op en vertelt over de nieuwe inzichten die je hebt opgedaan op een vakinhoudelijke beurs vorige week. Ook bespreek je het leveranciersoverleg met de leverancier van de burgerzakenapplicatie (iBurgerzaken) van volgende week alvast voor.

10:30 uur
Het wekelijkse i-adviseursoverleg staat op het programma. Hierbij schuiven deze keer ook de coördinatoren van het online team en van Informatieregie en Dienstverlening (IRD) aan. Op welke wijze gaan we als i-adviseurs vormgeven aan de behoefte op het gebied van track-and-trace vanuit het online team? Hoe staat het met de voortgang van het project e-depot? En welke strategie willen we hanteren voor het overbrengen naar de cloud van de Makelaarsuite? Vooraan in de rij of toch wat langer wachten en leren van de ervaringen van andere gemeenten?

11:30 uur
Je beantwoordt voor de lunch nog even wat mailtjes van collega’s. Vooral de vraag van de key-user van het KCC zet je aan het denken. Volgend jaar verwacht zij een grote piek in het aantal reisdocumenten dat wordt aangevraagd. Is de nieuwe afsprakenmodule wel op tijd in productie? En is het daarin mogelijk om na aanvraag van een paspoort direct een afspraak voor het ophalen te maken? Je geeft aan dat je dit punt meeneemt naar het projectleidersoverleg voor de implementatie.

12:00 uur
Tijd voor de lunch in het restaurant naast het gemeentehuis. Elke dag is hier plek gereserveerd voor de collega’s om (tegen gereduceerd tarief) een lekkere en gezonde lunch te eten. Vaak eten we samen en lopen we nog even een rondje om de benen te strekken. We werken hard, maar denken ook aan onze gezondheid!

13:00 uur
Je hebt een afspraak gepland met een collega-i-adviseur. In het kader van ‘de basis op orde’ zijn jullie samen bezig een format te maken voor de accountgesprekken van de i-adviseurs met de teams. Hoe geven we dit vorm? Hoe leggen we dit uniform vast? Welke onderwerpen bespreken we? Na de brainstorm neem je de tijd om wat besproken is uit te werken.

15:00 uur
Je hebt wat ruimte ingepland in de agenda. Je reviewt het IBD (inrichting- en beheerdocument) voor de belastingenapplicatie en beoordeelt het opgestuurde contract voor de levering van een nieuwe applicatie voor team P&O aan de hand van de checklist. Worden de juiste inkoopvoorwaarden gehanteerd? Wat staat er bijvoorbeeld over mogelijke verlenging- en opzegtermijnen? Beide werkzaamheden voer je uit in het kader van de applicatielevenscyclus die we hebben geformuleerd als i-cluster om grip te houden op de informatievoorziening.

16:00 uur
Je hebt een overleg ingepland met de leverancier van een applicatie voor het KCC. Een paar weken geleden heeft deze leverancier een brief gestuurd waarin een prijsverhoging wordt aangekondigd in verband met de stijgende inflatie. Uiteraard heb jij dit overleg goed voorbereid door dit in het i-adviseursoverleg te bespreken: zijn er meer leveranciers die een dergelijke aankondiging hebben gedaan? Ook heb jij een inkoopadviseur en een juridisch adviseur gevraagd mee te kijken. Gelukkig zijn bij het aangaan van het contract de GIBIT-voorwaarden gehanteerd en is dat het standpunt dat je inneemt tijdens het gesprek.

17:00 uur
Het is mooi geweest voor vandaag. Morgen weer een nieuwe dag.

Je weet dat je morgenochtend gaat starten met een overleg in Emmen. Samen met de gemeenten Borger-Odoorn en Emmen vormt de gemeente Coevorden de BOCE-samenwerking. Hierin proberen we, daar waar dit meerwaarde heeft, met elkaar samen te werken op het gebied van de informatievoorziening. Morgen staat een kick-off gepland voor het project om te komen tot een nieuwe digitale werkomgeving. Een project waar jij als adviseur de gemeente Coevorden vertegenwoordigd en vanuit jouw expertise het project de juiste kant op stuurt. Het is voor jou handiger om morgen na het overleg thuis te werken om zo nog het een en ander te kunnen uitwerken. Gelukkig wordt thuiswerken volledig gefaciliteerd en werkt dat goed.

Klinkt deze werkdag als jouw werkdag? Dan ben jij degene die we zoeken!

Wie zoeken we?

We zoeken een collega die:

  • De schakel is tussen functioneel beheer, IT, softwareleveranciers en de verschillende lagen in de business;
  • Ervaring heeft binnen het vakgebied informatiemanagement;
  • In staat is om op een heldere manier zijn/haar analyses om te zetten in bruikbare schriftelijke en mondelinge adviezen;
  • Beschikt over een relevante afgeronde hbo- of wo-opleiding;
  • Bij voorkeur ervaring heeft met software-implementaties, pakketselecties en aanbestedingen;
  • Een proactieve en dienstverlenende houding heeft;
  • In staat is snel te schakelen tussen verschillende onderwerpen en gesprekspartners.

Wil je alvast kennismaken met een naaste collega? Vincent (adviseur informatietechnologie) vertelt over zijn werk en over onze organisatie in deze video.

Hoe ziet jouw team eruit?

In Coevorden zijn functioneel beheerders en informatieadviseurs gecentraliseerd in het zogenoemde i-cluster (informatiecluster), waar ook de ciso (chief information security officer) onderdeel van is. Het i-cluster maakt deel uit van het team Advies & Services en beheert het geheel aan applicaties en adviseert over en ontwerpt nieuwe en bestaande processen.

Het i-cluster bevat op dit moment twee adviseurs informatievoorziening met elk specifieke gemeentelijke domeinen/kennisgebieden, en een adviseur informatietechnologie die jou vanuit de techniek ondersteunt. Het cluster heeft, naast een teamleider die het hele team Advies & Services aanstuurt, een eigen coördinator die naast de dagelijkse aansturing ook het strategische informatiemanagement uitvoert. Jij gaat, als derde adviseur, het domein Bedrijfsvoering en team KCC, Burgerzaken en Belastingen adviseren. Daarnaast zijn er een paar mooie organisatiebrede ontwikkelingen waar je je tanden in kunt zetten.

Wat bieden we?

Je werkt binnen een organisatie die volop in beweging is en zich blijft ontwikkelen en verbeteren. We stimuleren ook jóuw ontwikkeling. Je krijgt de mogelijkheid om opleidingen te volgen via onze eigen academie of bij een instituut naar keuze. Je krijgt veel ruimte om mee te denken én om je ideeën uit te voeren. We werken zowel vanuit huis als op kantoor en je kunt je uren flexibel indelen, afgestemd op jouw werkpakket en persoonlijke voorkeur. Een goede thuiswerkplek vinden wij belangrijk. We zorgen voor goede voorzieningen die jij nodig hebt om thuis te werken.

Het gaat om een functie waarbij je 32 tot 36 uur per week beschikbaar bent. Afhankelijk van je kennis en ervaring krijg je een salaris conform schaal 10. Dat is maximaal € 5.009 bruto bij een fulltime dienstverband. Na een jaarcontract is onze intentie je contract met minimaal een jaar te verlengen. Je ontvangt 144 wettelijke en 50,4 bovenwettelijke vakantie-uren bij een fulltime dienstverband.

Een greep uit ons brede pakket aanvullende arbeidsvoorwaarden: een pensioenregeling via het ABP, betaald ouderschapsverlof en een Individueel Keuzebudget van 17,05 % van het jaarsalaris. Dit budget kun je op verschillende manieren gebruiken. Zo kun je er extra verlofdagen mee kopen, kun je verlofsparen of het inzetten voor de fietsregeling. Je mag het budget natuurlijk ook laten uitbetalen. Bij ons krijg je bovendien nog een reiskostenregeling, thuiswerkvergoeding én persoonlijk budget van € 850 per jaar bij een fulltime dienstverband.

Pak jij deze kans?

Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Methijn Pinxterhuis (coördinator i-cluster) via telefoonnummer 06-21 28 53 24. Wij ontvangen je motivatiebrief en cv graag via ons sollicitatieformulier. Je kunt tot en met woensdag 21 juni reageren. De gesprekken vinden plaats op dinsdag 27 juni.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.