Den Haag, 32-40 uur per week
Waar de eerste Donald Duck, 9 miljoen gedigitaliseerde krantenpagina’s en hulp bij basisvaardigheden samenkomen. Dat is de KB in Den Haag. En het is de plek waar jij als productmanager Gegevensuitwisseling bibliotheeknetwerken ervoor zorgt dat al het aanbod van de openbare bibliotheken in Nederland op een gebruiksvriendelijke manier vindbaar is.
Maak jij het mogelijk?
In deze functie zorg jij ervoor dat miljoenen Nederlanders hun weg vinden naar de openbare bibliotheek voor bijvoorbeeld computercursussen, spreekuren over de digitale overheid of hulp bij het beter leren lezen of schrijven. Als onze productmanager van het domein Gegevensuitwisseling bibliotheeknetwerken ben je actief bezig met het mogelijk maken van persoonlijke ontwikkeling. Dit doe je samen met je interne stakeholders en een team van IT-professionals en leveranciers. En er is meer. Jij bent de productmanager Gegevensuitwisseling bibliotheeknetwerken die:
- samen met de stakeholders vaststelt welke doorontwikkeling van systemen en platformen van het domein Gegevensuitwisseling bibliotheeknetwerken nodig zijn en welke prioriteit krijgen;
- de informatievoorziening met betrekking tot een goede gegevensuitwisseling met onze bibliotheeknetwerken verder vormgeeft;
- met veel eigen inbreng de aanjagersrol vervult om binnen jouw domein een agile manier van werken te realiseren;
- voor het domein de vertaling maakt van (middel)langetermijnbehoefte en -wensen naar een domeinroadmap en meerjarige domeinbegroting.
Daar komt bij dat je als productmanager de rollen van domeineigenaar en product owner met elkaar combineert. Je bent binnen jouw domein verantwoordelijk voor de continuïteit, kwaliteit en doorontwikkeling van alle systemen en platformen. Je stuurt op de gehele productlevenscyclus, van aanbesteding, vernieuwing en doorontwikkeling tot afbouw en uitfasering. Je werkt hierbij nauw samen met je collega-productmanager van ons datawarehouse. Verder treed je zelf op als product owner voor een aantal systemen, waaronder de databank G!DS en rapportagetools zoals OB Cockpit.
Ben jij het talent dat wij zoeken?
We zijn benieuwd naar wie jij bent en wat jou bijzonder maakt. Is dat jouw analytisch vermogen gecombineerd met uitstekende communicatieve vaardigheden? Geweldig. Zeker als je dit voor deze vacature productmanager Gegevensuitwisseling bibliotheeknetwerken aanvult met:
- hbo- of wo-werk- en -denkniveau, bij voorkeur studierichting bedrijfskunde, informatie of informatiekunde;
- kennis van productmanagement of ervaring als product owner;
- functionele kennis van en ervaring met databeheerlogica/databases en rapportagesystemen;
- kennis van (agile) proces- en projectmanagement (BiSL, scrum);
- besluitvaardige en klant- en resultaatgerichte instelling en goed kunnen plannen en organiseren.
Waar kun jij op rekenen?
Als je kiest voor de KB, dan kies je ook voor uitstekende arbeidsvoorwaarden. Om precies te zijn valt jouw keuze op onder andere:
- een bruto maandsalaris tussen € 4.064 en € 5.590 (schaal 11);
- om te starten een dienstverband voor 1 jaar met uitzicht op een vast dienstverband;
- een goede werk-privébalans. Zo heb je 42 vrije dagen en praten we graag met je over thuiswerken en flexibele werktijden;
- 100% vergoeding van jouw ov-reiskosten;
- pensioenopbouw via pensioenfonds ABP;
- een dertiende maand (8,33%).
Deze arbeidsvoorwaarden gelden voor een fulltime dienstverband van 40 uur per week. Voor de vacature productmanager Gegevensuitwisseling bibliotheeknetwerken is een dienstverband van 32-40 uur per week aan de orde. Lees hier meer voor onze uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.
Hoe is het om bij de KB te werken?
De KB is de nationale bibliotheek van Nederland. Wat meer mensen mogen weten, is dat de KB innoveert. Want dat doen we absoluut! Samen met 500 collega’s zetten we ons in om Nederland elke dag slimmer, vaardiger en creatiever te maken. Dit lukt ons door bijvoorbeeld alle digitale publicaties van én over ons land te verzamelen, te bewaren en te delen. En door met elkaar te streven naar een samenleving waar iedereen volwaardig mee kan doen. Zo zijn we er ook voor de allerjongsten met voorleeskoffertjes, voor senioren met tabletcursussen en voor laaggeletterden met taalhulp. Maatschappelijke uitdagingen zoals deze gaan we aan met andere netwerkpartners.
We omarmen de verschillen van al onze collega’s. Sterker nog: we zien dat verschillen elkaar versterken. Dat ervaren we ook binnen het team (online) Diensten. In ons team werken we aan de continue vernieuwing en verbetering van al onze diensten, platforms en processen. Hoe zouden je toekomstige collega’s zelf de sfeer omschrijven? Als informeel, gedreven en met gevoel voor humor.
Hoe solliciteer ik naar deze vacature?
Wil jij bijdragen aan onze innovatie? Mooi! We kunnen niet wachten om jouw cv en motivatie te ontvangen. Vragen over de functie? Stel deze aan Willemijne van Lammeren, teamleider Diensten via willemijne.vanlammeren@kb.nl of 06-39 02 54 72. Vragen over de sollicitatieprocedure? Ruth Simonis geeft antwoord via solliciteren@kb.nl of 06-21 49 38 39.
- Solliciteren kan tot en met zondag 1 januari 2023 via het sollicitatieformulier op onze website.
- Zien we voldoende raakvlakken, dan gaan we graag met je in gesprek. Als een gesprek op locatie niet mogelijk is, ontmoeten we elkaar digitaal. Bij onvoldoende raakvlakken laten we je dit weten met een e-mail.
- De eerste gespreksronde wordt gehouden in week 1, uiterlijk op 5 januari 2023. De tweede gespreksronde vindt plaats in week 2, daarna maken we snel een keuze.
- Tijdens de selectieprocedure bewaren we je gegevens. Uiterlijk vier weken na het beëindigen van de sollicitatieprocedure verwijderen we deze op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.