Boxtel | 36 uur per week
Ben jij op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en trends en wil jij jouw adviserende vaardigheden inzetten om het Waterschap De Dommel de juiste richting in te laten koersen? Spring dan in het diepe en solliciteer vandaag nog als business consultant informatievoorziening. Jij vertaalt actuele thema’s en nieuwe ideeën naar projecten en businesscases binnen het domein van de informatievoorziening (IV).
Wat ga je doen?
Een van de belangrijkste taken als business consultant informatievoorziening is dat jij het management adviseert over de nieuwste ontwikkelingen en trends op het gebied van de informatievoorziening. Jij weet hierbij altijd rekening te houden met het belang van watermanagement, prioriteiten en beoogde IV-doelstellingen. Daarnaast weet jij signalen, behoeften, veranderopgaves en nieuwe ideeën voor informatievoorziening te vertalen naar businesscases en concrete projecten. Jij bepaalt welke koers we moeten opgaan zodat wij klaar zijn voor de toekomst.
Andere belangrijke werkzaamheden als business consultant informatievoorziening zijn:
- Je leidt IV-projecten of implementeert de veranderingen op het gebied van informatievoorziening of je hebt daarbij een adviserende rol;
- Je gaat in gesprek met managers en collega’s van primaire en ondersteunende processen om samen te kijken naar de problemen waar ze in hun werk tegenaanlopen, je bent in staat deze te analyseren en te vertalen naar een concrete informatiebehoefte. Vervolgens zoek je samen met collega’s van IV naar de beste functionele oplossing, waarbij je steeds kijkt hoe je meer kunt halen uit hedendaagse technieken;
- Tenslotte lever je een bijdrage aan het IV-beleid van het waterschap en vertaal je die naar regelgeving, richtlijnen en beheersinstrumenten. Je toetst de effectiviteit van de beleidsmaatregelen en adviseert over bijstelling van beleid.
Dit ben jij
Jij bent als business consultant van alle markten thuis. Jij bent namelijk organisatiesensitief en analytisch en je kunt goed luisteren naar anderen. Bovendien ben je communicatief vaardig en weet je belanghebbenden te overtuigen met heldere adviezen. Zodra er veranderingen op stapel staan, neem je de regie en geef je de juiste sturing om projecten en cases succesvol te laten verlopen. Daarnaast ben je nog eens een echte procesgerichte werker. Je kent alle ins en outs van administratieve processen en informatiesystemen en weet deze informatie feilloos te vertalen naar de behoeften van onze processen. Rekening houdend met de nieuwste technische mogelijkheden.
Functie-eisen
- Je beschikt over een diploma (hbo/wo) op het gebied van informatica, informatiemanagement, bestuurlijke informatiekunde of een andere relevante opleiding;
- Je bent bekend met landelijke ontwikkelingen op het snijvlak van informatisering en automatisering;
- Je hebt kennis van methoden en standaarden op het gebied van projectmanagement;
- Strategische vraagstukken en governance, ICT- en architectuurvraagstukken (e.g. NORA, WILMA, TOGAF/enterprise, Archimate) zijn voor jou bekend terrein;
- Daarnaast ben je 32 tot 36 uur per week beschikbaar.
Dit bieden wij jou!
Een salaris van minimaal € 4.149 en maximaal € 5.742 per maand bij een werkweek van 36 uur (functieschaal 11, peildatum 1 juli 2023), afhankelijk van opleiding en ervaring.
Daarnaast bieden we je:
- Een individueel keuzebudget van 21% van je bruto salaris bij een werkweek van 36 uur waarmee je onder andere extra verlofdagen kunt kopen of je salaris kunt aanvullen (minimaal € 871 en maximaal € 1.205 bruto per maand);
- Een ruim opleidingsbudget dat je kunt inzetten voor je persoonlijke ontwikkeling en vitaliteit, en de Brabant Aquademie waar je alles kunt leren over water;
- 144 verlofuren;
- Flexibele werktijden om werk en privé goed te combineren;
- Ondersteuning om fijn thuis te werken (laptop, telefoon, computerscherm); vergoeding voor het inrichten van een thuiswerkplek;
- Een goede pensioenregeling bij het ABP;
- Een warm welkom in een superleuk team en veel sociale activiteiten om je collega’s te ontmoeten.
Waar kom je te werken?
Wij zijn dé waterpartner in Midden-Brabant. Samen met anderen werken we aan droge voeten, voldoende water en schoon water. We dragen actief bij aan een gezonde, mooie, veilige, natuurlijke en duurzame leefomgeving. Een leefomgeving waarin mensen graag wonen, werken en recreëren met goede condities voor ondernemers.
Wij zijn een moderne functionele overheid, steeds met oog voor wat de samenleving van ons vraagt. Onze aanpak is ondernemend, innovatief en van hoge kwaliteit. We realiseren onze doelen tegen zo laag mogelijke maatschappelijke kosten, met een optimale balans tussen mens, omgeving en economie.
Digitale transformatie gaat de komende jaren grote impact hebben op ons waterschapwerk. We staan als Waterschap De Dommel voor de uitdagende opgave om alle beschikbare informatie nog slimmer in te zetten zodat we optimaal kunnen werken aan onze doelen; droge voeten, voldoende water en schoon water. Binnen een paar jaar is De Dommel een datagedreven organisatie. We willen continu kunnen meebewegen met digitale ontwikkelingen en big data inzetten voor betere analyses, slimme oplossingen voor waterbeheer en betere en snellere besluitvorming. Het Proces Informatievoorziening heeft hier een belangrijke rol in.
Enthousiast? Reageer!
Ben jij de persoon waarnaar wij op zoek zijn? Laat dan je cv en motivatie achter via onze sollicitatiepagina.
Voor meer informatie over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Rutger Nugteren, manager informatievoorziening, via telefoonnummer 0411-618 245. Vragen over de sollicitatieprocedure kun je stellen aan personeelsconsulent Ilse Matheeuwsen op telefoonnummer 06-28 93 04 21. Je kunt solliciteren tot 9 oktober 2023. De eerste gesprekken staan gepland op vrijdag 13 oktober.
Waterschap De Dommel vraagt bij een aanstelling een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Deze vacature wordt zowel intern als extern opengesteld.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.