Top-4 Trends in sociale media 2014

1 Google + wordt belangrijker

Google + is een nog weinig gebruikt sociaal netwerk. Omdat Google het netwerk nu aan de zoekranglijst heeft gekoppeld is actief zijn op Google + lonend geworden. Actief zijn op dit netwerk verbetert de vindbaarheid.

2 Meer platforms

Bedrijven en organisaties gaan steeds meer sociale media-sites gebruiken om verschillende doelgroepen te bereiken. Facebook kent een relatief oude populatie. Jongeren zijn te vinden op Pinterest, WhatsApp en Tumblr.

3 De opmars van de microvideo

Ultrakorte video’s (denk aan drie tot vijftien seconden) worden steeds meer gebruikt als teaser of instructie. Verschillende sociale media kennen inmiddels hun eigen videoformaat of bieden ondersteuning voor het embedden van korte filmpjes.

4 Foursquare is uit

In 2014 zal het gebruik van locatieplatform Foursquare sterk afnemen. De reden? Twitter, Facebook en andere sociale media hebben nu ingebouwde locatievermeldingen die activiteiten met plaatsen, video en foto’s combineren. Omdat Foursquare alleen om locatie gaat, voegt het niets meer toe.

Bron: Social Media Strategie Summit

Deze bijdrage komt uit IP nr. 9 / 2013. Het gehele nummer kun je hier lezen