Ben jij bekend met gemeentelijke organisaties en processen? Kun jij de orde in je werk handhaven en daarbij ook verschillende belangen in het oog houden? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Voor ons team DIV binnen de afdeling Belastingen, Gegevens & Juridische Zaken zijn wij op zoek naar een:
Recordmanager
32-36 uur | Ermelo
Bij Meerinzicht maken mensen het verschil. Meerinzicht is dé organisatie die voor de gemeenten Ermelo, Harderwijk en Zeewolde de adviserende, faciliterende en uitvoerende taken met betrekking tot bedrijfsvoering verricht. Ook verricht Meerinzicht taken op het gebied van zorg, werk en inkomen, jeugd en leerlingzaken. De laatste twee worden ook uitgevoerd voor de gemeenten Elburg, Nunspeet, Oldebroek en Putten. Een groot en sterk samenwerkingsverband, waarbij goede dienstverlening en ondersteuning aan de gemeenten ons hoofddoel is. Klantgerichtheid, een proactieve serviceverlening en hart voor de samenleving zijn hierbij heel belangrijk. Dit vraagt om een ondernemende, efficiënte en procesgerichte werkwijze, waarbij de samenwerking met elkaar en met de klant niet uit het oog wordt verloren. En aangezien de samenleving continu verandert, zijn wij ook blijvend in ontwikkeling.
Binnen de afdeling Belastingen, Gegevens & Juridische Zaken is het team DIV verantwoordelijk voor de documentaire informatievoorziening; recordmanagement is hier een onderdeel van. De vacature voor Recordmanager wordt opengesteld vanwege het vertrek van een van onze medewerkers. Het team DIV bestaat uit twintig enthousiaste collega’s die de uitvoering doen voor de drie gemeenten (Ermelo, Harderwijk en Zeewolde) en voor Meerinzicht. De vier organisaties werken digitaal /zaakgericht, met Liber als zaaksysteem en Corsa als DMS/RMA. De fysieke archieven staan grotendeels in Harderwijk. Onze standplaats is Ermelo.
DIT GA JE DOEN
Als recordmanager houd jij je bezig met de totale informatiehuishouding van de vier organisaties. Naast het feit dat je je aan allerlei wet- en regelgeving dient te houden, ontwikkel je ook een visie en strategie. Samen met je collega coördineer je de werkzaamheden rondom recordmanagement en begeleid je de ontwikkelingen en stuur je ze aan, zoals het e-depot en duurzaam digitaal informatiebeheer.
Vanuit je rol ben je verantwoordelijk voor de uniforme inrichting van het archief (die blijvend voldoet aan de Archiefwet) en heb je de zorg voor de volledigheid en juistheid van de digitale archieven. Daarbij inventariseer en digitaliseer je de papieren archieven, waarbij je een aantal projectmedewerkers operationeel aanstuurt. Je signaleert en initieert beleid op het gebied van vernietiging en het informatiebeheerplan.
In nauwe samenwerking met je collega-recordmanager draag jij zorg voor een optimale informatiehuishouding van de organisaties. Je rapporteert en signaleert richting management en bestuur over de behaalde resultaten van de jaarlijkse archiefinspecties.
JOUW TALENTEN
Ben jij goed in het oplossen van problemen en werk je resultaatgericht? Beschik je over een analytisch denkvermogen en ben je vlot en helder in je communicatie?
Juist deze eigenschappen maken jou tot een goede recordmanager, zeker in combinatie met de volgende zaken:
- Je beschikt over een hbo-werk- en denkniveau.
- Je hebt een opleiding afgerond op het gebied van recordmanagement zoals LRM en hebt hier aantoonbare ervaring en affiniteit mee.
- Je bent bekend met gemeentelijke organisaties en processen.
- Je beschikt over actuele kennis van wetgeving, processen en kwaliteitsmanagement.
- Je bent goed in het plannen en organiseren van je werk en kan daarbij omgaan met verschillende belangen van de klantorganisaties.
- Je beschikt over zowel goede adviesvaardigheden als communicatieve en sociale vaardigheden.
DIT KRIJG JE VAN ONS
De functie is gewaardeerd op schaal 10 (medewerker Gegevens I). Het bruto maandsalaris bij een 36-urige werkweek is, afhankelijk van je ervaring en opleiding, minimaal (aanloopschaal) € 2.756,- en maximaal € 4.494,-. Meerinzicht kent daarnaast uitstekende arbeidsvoorwaarden, zoals ouderschapsverlof, zorgverlof, een Individueel Keuzebudget van 17,05 % per maand en flexibele werktijden. Je werkt in een open en flexibele werkomgeving met bijbehorende digitale voorzieningen volgens de principes van het Nieuwe Werken.
LATEN WE KENNISMAKEN
Zijn wij op zoek naar jou? Solliciteren kan tot 1 maart via deze link. De sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden op 12 maart. Deze vacature staat open voor zowel interne als externe kandidaten, waarbij interne kandidaten voorrang krijgen in de procedure.
Voor vragen over de inhoud van de vacature kun je terecht bij Sybe Swart, adviseur Informatiemanagement, via 085-1108157. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen met Anna Besselink, HR-adviseur, via 085-1108249.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.