36 uur | Haarlem
Zorgen dat het digitale informatiebeheer van de provincie goed op orde is én blijft. Dat is jouw rol als deskundige adviseur en gesprekspartner
Op het vlak van informatiebeheer krijg je binnen de provincie Noord-Holland met diverse vraagstukken te maken. Of het nu gaat om digitale systemen, audits of uitvoeringskaders: je geeft deskundig antwoord op vragen van collega’s én denkt proactief mee over huidige en toekomstige projecten. Zie jij vanuit jouw datakennis nieuwe mogelijkheden voor robotisering of artificial intelligence? Je hebt de kans om door de hele organisatie te bewegen en de ruimte om te ontdekken en te verbinden. Dat maakt jouw baan als adviseur informatiebeheer in Haarlem superafwisselend.
Jouw baan
Met jouw contacten door de gehele organisatie vervul je een echte spilfunctie. Voor uiteenlopende vraagstukken rond informatiebeheer ben jij samen met je twee collega-adviseurs het aanspreekpunt voor advies aan alle 1.400 provinciemedewerkers. Hoe kunnen zij informatie het beste opslaan en beheren? En hoe richten ze dossiers in binnen het documentmanagementsysteem? Vanuit jouw specialisme op het vlak van informatiebeheer weet jij heldere antwoorden te geven. Ook denk je aan de voorkant mee over de inrichting van innovatieve projecten, zoals de implementatie van Office 365. Momenteel draait het project Digitaal Samenwerken op volle toeren en zetten je collega’s zich in om straks samen te werken in een omgeving gebaseerd op SharePoint en Teams. Je staat de project- en beheerteams graag bij met jouw professionele adviezen.
Je bent een belangrijke gesprekspartner van onze sectormanagers als het gaat om het onderhoud en de verbetering van ons nieuwe kwaliteitssysteem. Hiervoor voer je audits uit en rapporteer je de uitkomsten aan de sectormanagers. Zo zien zij per thema hoe er wordt gescoord op informatiebeheer en kunnen zij op basis van jouw advies slimme verbeteringen doorvoeren. Daarnaast pas je als het nodig is de uitvoeringskaders op een aantal thema’s aan. Denk bijvoorbeeld aan het werken met een lijst met digitale duurzame bestandsformaten. Worden er bestandsformaten opgeslagen die niet voorkomen in die lijst? Dan houd jij de informatiebeleidskaders waaraan de provincie moet voldoen in de gaten. Ook geef je advies bij aanschaf van nieuwe informatiesystemen, zoals een subsidiesysteem. Jij toetst vooraf of die aan alle criteria voldoen en hoe zo’n systeem conform de kaders ingericht kan worden.
En wat jouw functie als informatiespecialist nog leuker maakt? Je vertegenwoordigt de unit Documentaire Informatievoorziening in werkgroepen en overleggen met interne en externe klanten en stakeholders. Zo hoor je in interprovinciale overleggen wat er speelt bij andere provincies en deel je kennis onderling. De werkgroep voor de Provinciale Selectielijsten Archieven, Provisa, is daar een voorbeeld van. Ook neem je deel aan overleggen met het Noord-Hollands Archief en Omgevingsdiensten.
Dit bieden wij
- Een brutojaarsalaris tussen € 41.255 en € 58.618 (schaal 9) op basis van 36 uur per week. Dit is inclusief het Individueel Keuze Budget van ongeveer 22% van je brutomaandsalaris, dat je onder meer kunt inruilen voor extra vrije dagen.
- Een jaarlijkse salarisverhoging van 3%, tot aan het einde van je schaal.
- Veel vrijheid, flexibiliteit en verantwoordelijkheid: je kiest zelf waar en wanneer je werkt.
- Een goede pensioenregeling waaraan de provincie meebetaalt.
- Een opleidingsbudget van € 5.000 per vijf jaar.
- Een volledige vergoeding van woon-werkverkeer en dienstreizen bij gebruik van ov.
- Een jaarcontract, met de bedoeling je aan het einde van dat jaar een vast contract aan te bieden.
En dat is nog niet alles. Lees op www.noord-holland.nl/werkenbij waar je als collega bij Noord-Holland verder op kunt rekenen.
Hier ga jij werken
Bij de provincie Noord-Holland werk je aan de toekomst. Elke dag opnieuw zet je je samen met 1.400 collega’s in voor een mooie, plezierige en veilige woon- en werkomgeving voor ruim 2,8 miljoen Noord-Hollanders. Daarbij gaat het er innovatief aan toe. We stimuleren en faciliteren smart mobility, de energietransitie, grootschalige natuurontwikkeling en de nieuwste technologieën zoals slimme apps. En ook jóuw toekomst staat bij ons centraal. Je krijgt alle ruimte om te kiezen welke kant je op wilt en om je ambities waar te maken. Wij ondersteunen je hierbij. Bijvoorbeeld met een ruim opleidingsbudget en de mogelijkheid om, in overleg, tijdelijk in een ander project te duiken of een initiatief te starten.
Jij gaat aan de slag binnen een van de drie teams van de unit Documentaire Informatievoorziening; een ambitieuze unit die proactief in gesprek gaat met verschillende afdelingen en meedenkt over de toekomstige mogelijkheden van data, zoals robotisering of artificial intelligence. In jouw team Advies, Kwaliteit en Informatiebeheer werk je samen met twee collega-adviseurs, drie informatiebeheerders en een betrokken unitmanager. Samen staan jullie voor deskundige advisering en ondersteuning van de hele organisatie en zorgen jullie ervoor dat het informatiebeheer van de provincie kwalitatief goed op orde is. Naast de professionele samenwerking is er ruimte voor gezelligheid en zoeken jullie op verschillende manieren de verbinding met elkaar op. Hoe? Door bijvoorbeeld met elkaar te lunchen in het park of een online bingo te organiseren.
Dit ben jij
- Je doet wat je zegt: als jij in een project aangeeft dat je een actie oppakt, dan neem je eigenaarschap en zorg je voor een goede uitvoering.
- Je bent helder in je communicatie: zowel mondeling als schriftelijk breng je je advies overtuigend en met de juiste onderbouwing over aan anderen.
- Je staat stevig in je schoenen: je weet waar je over praat en laat je niet gauw van je stuk brengen.
Verder heb je:
- Een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van informatiemanagement.
- Ervaring met informatiebeheer, liefst bij een overheidsorganisatie.
- Ervaring met het geven van deskundig advies.
Word onze nieuwe collega
Reageer voor 3 juli 2022 via de sollicitatiebutton. Wij ontvangen graag jouw reactie met een actueel cv en motivatiebrief ter attentie van Irma Lind-Heijenk, unitmanager Documentaire Informatievoorziening. Wil je eerst meer informatie over de functie? Bel of app dan met Irma, via 06-18 60 93 99. Vragen over de procedure? Stel ze aan onze collega’s van de Servicedesk Info Personeel, via 023-514 56 06.
Goed om te weten
- Wij werken voor alle Noord-Hollanders en dat kunnen we het beste doen als wij een afspiegeling vormen van de bevolking van de provincie. Daarom streven wij naar diversiteit in onze teams.
- Voor een baan bij de provincie is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vereist.