Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid zoekt projectmanager informatiemanagement

Dordrecht, 36 uur per week

Jij zorgt er als projectmanager voor dat informatiemanagement en informatiegestuurd werken een centrale plek in onze organisatie innemen. Om de Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid (OZHZ) te laten fungeren als dé kennispartner in de regio voor het omgevingsrechtdomein, is de beschikbaarheid van correcte en actuele data en informatie onontbeerlijk. Dat vraagt nogal wat van onze informatiebeheerders en ons datateam. Jij begeleidt, samen met het management en de programmamanager Data-ambitie, de organisatie door deze transitie. Krijg jij daar energie van? En ben jij resultaatgericht en communicatief vaardig? Dan horen we graag van je.

Waar kom je te werken?

De Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid bestaat uit elf units. Als projectmanager informatiemanagement werk je in een team met onder meer een strategisch informatiemanager, adviseur informatiemanagement, data-adviseur en data-analist/datasteward binnen de unit Strategie en Bedrijfsvoering. In deze unit zijn zowel de extern gerichte als de intern gerichte strategische taken gebundeld. Binnen de unit Strategie en Bedrijfsvoering werk je samen om de lijnen op te zetten richting het UMT en DT.

Wie zijn wij?

Bedrijven, woonwijken, openbare gebouwen en natuurgebieden: dat is het werkveld van de specialisten van OZHZ. De inwoners en bedrijven in Zuid-Holland Zuid kunnen op ons rekenen. Met advies, vergunningverlening, toezicht en handhaving dragen wij bij aan een goede omgeving om in te wonen, te werken en te recreëren. Met meer dan tweehonderd medewerkers hebben wij veel expertise in huis en verbinden we kennis en ervaring in de regio. Data en informatie vergaren, verbinden, toegankelijk maken en delen is daarbij onontbeerlijk. Al het werk dat wij uitvoeren doen we in opdracht en samen met de gemeenten en de provincie.

Wat ga je doen?

Onze applicatie voor vergunningverlening, toezicht en handhaving wordt uitgefaseerd en vervangen. De nieuwe VTH-applicatie draait in de cloud en kent een totaal andere inrichting, look en feel. Om vóór de inwerkingtreding van de Omgevingswet een werkend systeem te hebben schakelen we met de leverancier, de Servicegemeente Dordrecht en de key-users. Maar ook andere omgevingsdiensten staan voor vergelijkbare opgaven gesteld en willen graag de handen ineenslaan. Jij bent de spin in het web, de verbinder van deze partijen en belangen.

Het bovenstaande is een van vele voorbeelden van vraagstukken waar je als projectmanager informatiemanagement aan werkt. Naast de vervanging van applicaties houd jij je bezig met projecten op het gebied van architectuur, digitalisering/automatisering en procesoptimalisatie. Samen met het projectteam stel je een projectplan op en bewaak je de voortgang, financiën en scope. Jij zet de teamleden op het juiste spoor en helpt hen het beste uit zichzelf te halen. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor de interne en externe communicatie en de borging van projectresultaten in de lijnorganisatie.

Jij vertaalt visie en beleid in concrete projecten en adviseert het management over de prioritering ervan. Je verzorgt de coördinatie op de uitvoering. Daarnaast kijk je met een helikopterview naar je werk en leg je relaties met andere (beleids)terreinen. Tot slot faciliteer je besluitvormings- en veranderingsprocessen. Je opereert vanuit een divers krachtenveld.

Wat neem je mee?

  • Je hebt een academisch denk- en -werkniveau.
  • Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met programma- en projectmanagement. Certificering in Lean of Prince2 is een pre.
  • Je hebt ervaring in het optreden in overlegsituaties en het daarin toelichten en behartigen van het belang alsmede het doen van (verbeter)voorstellen.
  • Je hebt begrip en inlevingsvermogen voor veranderprocessen en de impact daarvan op de organisatie en kunt helpen hier vorm en inhoud aan te geven.
  • Je bent klantgericht en beschikt over overtuigingskracht.
  • En natuurlijk zien we ook graag een positieve instelling, energie en humor, en weet je teamleden te enthousiasmeren.

Wat bieden we jou?

Naast een arbeidsovereenkomst voor een jaar voor 36 uur per week, met uitzicht op een vast dienstverband, kun je rekenen op:

  • salaris van maximaal € 5.872 bruto per maand (schaal 12 cao SGO) bij een werkweek van 36 uur;
  • opleidingsmogelijkheden om te blijven groeien in je vak en je verder te ontwikkelen;
  • een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je brutosalaris. Dit budget mag je bijvoorbeeld inzetten voor:
    • extra verlofdagen;
    • een fietsregeling;
    • het inkopen van extra pensioen;
    • een bijdrage aan sportgerelateerde zaken.
  • flexibel werken met de mogelijkheid om thuis te werken;
  • woon-werk reiskostenvergoeding. Reis je met het openbaar vervoer? Dan krijg je deze kosten 100% vergoed;
  • ouderschapsverlof;
  • pensioenregeling bij ABP;
  • collectieve premiekorting bij zorgverzekeraar IZA, Menzis of CZ;
  • een werkgeversbijdrage voor tegemoetkoming in de zorgverzekering;
  • wij werken hybride.

Solliciteren of meer weten?

Fijn dat je de tijd hebt genomen om deze vacaturetekst helemaal te lezen. Dat betekent misschien wel dat je wilt solliciteren. Wil je meer weten over de functie of heb je vragen? Neem dan contact op met Leonie de Raad (unitmanager). Zij is het beste te bereiken op l.de.raad@ozhz.nl of 078-770 32 73. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdrechtsteden.nl/organisaties/omgevingsdienst-zuid-holland-zuid/.

Wil je solliciteren? Daar zijn we blij mee! Vul voor 11 mei het sollicitatieformulier op de website in en solliciteer met een motivatiebrief en recent cv.

Verwachten wij dat we een goede match kunnen zijn, dan nodigen we jou uit voor een gesprek. Wij zien je sollicitatie met interesse tegemoet!

Sollicitaties die na de reactiedatum binnen komen, worden niet in behandeling genomen.

Acquisitie stellen wij niet op prijs!