Op 25 november vindt de lancering van de campagne Geheugen van Nederland plaats. Hiermee nodigt het Netwerk Digitaal Erfgoed (NDE) erfgoedinstellingen uit om met de campagne mee te doen en zo hun collecties een boost te geven.
Fotoarchieven, historische documenten, archeologische vondsten, kunstvoorwerpen, films, kranten en boeken: steeds meer erfgoed is tegenwoordig online te vinden en te gebruiken. Samen vertelt dit digitale erfgoed talloze verhalen. Geheugen van Nederland is een campagne met als doel om deze verhalen een podium te geven. Dat doet NDE als samenwerkingsverband van een groeiend aantal erfgoedinstellingen – archieven, bibliotheken, kennisinstellingen en musea – door in hun online collecties te duiken en onvergetelijke verhalen en objecten samen te brengen in thema’s. Op de campagnewebsite en via Facebook en Instagram worden deze verhalen gedeeld.
De campagne loopt inmiddels drie maanden, met succes volgens NDE. De organisatie wil nu meer erfgoedinstellingen van deze campagne laten profiteren. Vandaar de online lancering op 25 november; van 10 tot 11:30 uur. Aanmelden kan via deze link. Als je op dit tijdstip verhinderd bent kun je je aanmelden en na afloop een replay ontvangen.