KVK zoekt business informatie analist

KVK voert een digitaliseringsstrategie waarbij het leveren van informatieproducten aan de markt centraal staat. Als informatieanalist heb jij dé uitdaging om deze transformatie mogelijk te maken binnen het IT-landschap. Het snel ontwikkelen van nieuwe en waar nodig maatwerkproducten is daarbij een randvoorwaarde.

Wat ga je doen?

Team ECM stelt alle relevante documenten en bestanden uit verschillende registers en overige KVK-documenten digitaal ter beschikking aan relevante personen en instanties. Dit doen wij middels digitale opslag door het archiveren, bewaren, verstrekken en vernietigen van documenten en bestanden (ongeacht de vorm) en hun kenmerken in ons digitale archief. Hierbij houden wij ons aan onze wettelijke taak en de daarbij behorende wet- en regelgeving, en dragen wij bij aan de transparantie van het economisch verkeer. Als business informatie analist binnen ons team houd jij je vooral bezig met de volgende werkzaamheden:

  • Je voert informatieonderzoeken uit waarbij je de informatiebehoeften of systeemvereisten formuleert, rekening houdend met technische en architectuurkaders en de organisatorische, economische en juridische consequenties;
  • Je voert analyses uit die je conform de standaarden van KVK omzet in tooling die het agile digitaal werken met onder andere productteams optimaal ondersteunt (van user stories in Jira tot BPMN-procesmodellen in een architectuur-repository). Dit draag je vervolgens over aan het productteam;
  • Je levert een substantiële bijdrage aan het vertalen van features naar concrete user stories;
  • Je werkt nauw samen met leden van het productteam (software engineers en Ops engineers) en met de product owner, IT-architecten, businessanalisten en business product managers;
  • Je stelt je op als gespreks- en samenwerkingspartner.

Wat neem je mee?

  • Je hebt een hbo-/wo-opleiding bij voorkeur in de richting Informatica;
  • Je hebt minimaal drie jaar ervaring in de rol van informatieanalist;
  • Je hebt kennis van en ervaring met de Archiefwet;
  • Je hebt ruime ervaring met het digitaliseren van overheidsprocessen;
  • Je hebt kennis van en ervaring met agile/DevOps en werken volgens scrum;
  • Je hebt de kennis en kunde om IT-oplossingen te ontwerpen voor het ontsluiten en verstrekken van gegevens;
  • Je hebt ervaring met het uitwerken van businessprocessen, werkprocessen (BPMN), data- en businesslogica (UML-modellen);
  • Je hebt kennis van en ervaring met referentiearchitectuur (o.a. NORA);
  • Je hebt kennis van en ervaring met zaakgericht werken.

Wat bieden wij jou?

Werken bij KVK betekent bijdragen aan ondernemend Nederland en ondernemers ondersteunen met informatie en advies zodat zij zich kunnen richten op waar ze goed in zijn: ondernemen!

Wij bieden de vrijheid om in een snel veranderende wereld jouw expertise in te zetten om complexe vraagstukken op te pakken en te vertalen naar duurzame en praktische oplossingen. Dit doen we in een unieke werkomgeving waarin je jezelf kunt ontwikkelen door de diversiteit aan uitdagende projecten en een divers en ambitieus team van professionals. Je krijgt de ruimte om jouw werk in te richten zoals jij dat zinvol vindt.

Daarnaast bieden we je:

  • Een interessante en diverse functie voor 32-40 uur per week;
  • Een uitstekend salaris gebaseerd op jouw ervaring en kennis, schaal 11 (max. € 5640,12);
  • Uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden conform de CAO Rijk, zoals studiefaciliteiten en bedrijfsfitness;
  • Volledige reiskostenvergoeding in de vorm van een Shuttel-vervoerskaart;
  • 41 vakantiedagen, inclusief 12 ADV-dagen op basis van een 40-urige werkweek;
  • Een goede pensioenregeling;
  • Een individueel keuzebudget van 16,37% van je bruto jaarsalaris;
  • Veel mogelijkheden voor inhoudelijke en persoonlijke ontwikkeling;
  • Na een jaar een vast contract bij goed functioneren;
  • Hybride werken in een inspirerend team in Utrecht;
  • Thuiswerkvergoeding;
  • Een vergoeding voor het inrichten van een goede thuiswerkplek.

Waar kom je te werken?

KVK biedt informatie, voorlichting en ondersteuning aan ondernemers bij de belangrijke thema’s op ondernemersgebied. We laten ondernemers starten, innoveren en groeien in binnen- en buitenland. Onze dienstverlening is gericht op digitaal gemak, simpelheid en snelheid, met persoonlijke aandacht daar waar gewenst of nodig.

Om sneller in te spelen op de wereld van de ondernemer werkt KVK agile, datagedreven en digitaal. De wensen van klanten vertalen we in praktische IT-oplossingen die makkelijk toegankelijk en 24/7 beschikbaar moeten zijn.

We werken gezamenlijk aan onze projecten, bedenken innovatieve oplossingen en vieren onze successen. KVK werkt ook met de allernieuwste tech. Kom je bij KVK werken, dan staat er een enthousiast team voor je klaar.

Vragen en solliciteren

Heb je vragen over de vacature, wil je meer informatie over de sollicitatieprocedure of wil je meteen solliciteren? Ga dan naar de sollicitatiepagina.