Itorium, een educatietechnologie-start-up van de co-founders van de Universiteit van Nederland en Vlaanderen, heeft Virtual Classrooms gelanceerd, een nieuwe interactieve learning tool voor organisaties en onderwijsinstellingen. Met behulp van innovatieve technologie moeten de virtuele klaslokalen een nieuwe dimensie geven aan interactie en persoonlijk contact in een digitale leeromgeving.
Itorium zegt met Virtual Classrooms in te spelen op de toenemende vraag van bedrijven en onderwijsinstanties naar effectieve digitale leerervaringen. Het is hiervoor een partnership aangegaan met mediatechnologiebedrijf NEP, met zijn ‘ISO-gecertificeerde technische backbone en broadcastfaciliteiten’, om samen interactieve en veilige leeromgevingen te ontwikkelen. Daarbij wordt een user experience gecreëerd die past bij de lesinhoud en gericht is op een ‘menselijke’ manier van leren en communiceren.
Virtual Campus
In de Virtual Classrooms kunnen docenten of trainers vanuit een studio, ondersteund door augmented reality- en LED display-technologie, colleges of trainingen geven waarbij het virtuele publiek real-time vragen kan stellen of met elkaar kan discussiëren. Daarnaast wordt momenteel de Virtual Campus ontwikkeld, een interactief immersive platform waar Virtual Classrooms in geïntegreerd kunnen worden. Op dit platform kunnen deelnemers verschillende classrooms bezoeken, kunnen zij opdrachten inleveren of met elkaar koffiedrinken. Op die manier moet online leren voor iedereen een interactieve en persoonlijke beleving worden.