Informatiemanager gezocht bij Omgevingsdienst Haaglanden

Ben jij sterk in het vertalen van organisatievraagstukken en -behoeftes naar praktische IV-oplossingen? Waarbij je de strategische doelen niet uit het oog verliest? Als informatiemanager ben je de schakel tussen onze primaire afdelingen en het team Informatievoorziening. Geef jij ons informatiebeleid vorm? Kom werken bij Haaglanden en werk actief mee aan een betere leefomgeving!

Bij Omgevingsdienst Haaglanden werken ruim 230 deskundige collega’s aan een schoon milieu, natuurbehoud en een veilige leefomgeving. Vergunningen verlenen, toezicht houden en waar nodig handhaven zit in onze genen. Dit betekent voortdurend rekening houden met uiteenlopende belangen. Onze ambitie? Vandaag meedenken over duurzame oplossingen van morgen. Wij werken op steenworp afstand van de Haagse binnenstad en op tien minuten lopen vanaf station Den Haag Centraal.

Voor het team Informatievoorziening zijn wij op zoek naar een: informatiemanagerDen Haag/36 uur.

Wat ga je doen als informatiemanager?

  • Je stelt informatiebeleid op voor de organisatie en je hebt regie bij het opstellen van de informatiestrategie en de daarbij ingezette systemen;
  • Je brengt samen met de afdelingen in kaart welke IV-behoeftes er zijn en vertaalt dit naar uitvoerbare opdrachten naar zowel gebruikers, management als IV-specialisten;
  • Je analyseert ontwikkelingen in de (externe) omgeving en vertaalt deze ontwikkelingen naar consequenties voor informatievoorziening;
  • Je stelt de jaarlijkse begroting voor investeringen in de informatievoorziening op;
  • Je richt het informatiemanagementproces in, professionaliseert en coördineert.

Waar kom je te werken?

Voor een goed beeld van de afdeling Informatievoorziening willen wij je doorverwijzen naar onze YouTube-video: youtube.com/watch?v=gWSIsyaB4h4&t=52s.

Wat vragen wij van jou?

  • Je hebt minimaal een hbo/wo-diploma of aantoonbaar hbo/wo-werk- en -denkniveau;
  • Je hebt minimaal vijf jaar aantoonbare werkervaring in het vakgebied van informatievoorziening;
  • Je bent besluitvaardig en resultaatgericht. Goed plannen en organiseren kun jij als geen ander;
  • Je hebt sociale en adviesvaardigheden waarbij je als verbinder op tactisch/strategisch niveau de organisatie en IV bij elkaar weet te brengen, complexe zaken eenvoudig in beeld brengt, structuur aanbrengt en veranderingen teweeg kunt brengen;
  • Je weet opdrachtgeverschap aan IV-projecten en Werken Onder Architectuur te formuleren en beleidsadviezen uit te dragen;
  • Je hebt gedegen ervaring in het opstellen van businesscases/projectbrieven/projectvoorstellen.

Wat krijg je daarvoor terug?

  • Een salaris van minimaal € 4.781 tot maximaal € 6.470 bruto bij een 36-urige werkweek (schaal 12, cao SGO);
  • Mogelijkheid om hybride te werken;
  • Flexibele werktijden (4 x 9 uur is mogelijk);
  • Bevlogen en betrokken collega’s die op hun kracht en interesses worden ingezet;
  • Goede ontwikkelings- en opleidingsmogelijkheden;
  • Een maandelijkse opbouw van je individueel keuzebudget van 17,05% bovenop jouw bruto salaris;
  • Vergoeding woon-werkverkeer in de vorm van een ov-kaart of fietsvergoeding;
  • Aantrekkelijke bijdrage in pensioenopbouw en ziektekosten.

Kom jij ons team versterken?

Solliciteer dan uiterlijk 5 januari 2024 via deze link.

Wil je eerst meer informatie?

Bel met Erwin Meijer (teamleider Informatievoorziening) op 06-52 88 42 62 of met Anouschka Amri (P&O-adviseur) op 06-29 68 36 04.