Blijf jij rustig als iedereen wat van je wil? Een toezichthouder belt dat hij vastloopt in de applicatie, terwijl jij net volledig geconcentreerd een ingewikkelde workflow aan het wijzigen bent. Daar bovenop komt er nog een vergunningverlener binnenlopen met de melding dat zijn zaak is vastgelopen in het systeem. Of jij even mee wilt kijken? Welkom bij informatiebeheer.
Bij Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid (OZHZ) werken we met de inzet van data en informatie aan een veilige, gezonde en duurzame omgeving voor onze inwoners en bedrijven.
Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid in Dordrecht is op zoek naar een
Informatiebeheerder
€ 3.090 tot € 4.671 | 32-36 uur
Waar kom je te werken?
Je komt te werken in de unit Bedrijfsondersteuning. Deze unit bestaat uit meerdere teams met een gezamenlijk doel: op een ontwikkelingsgerichte en vertrouwde manier onze collega’s en klanten ondersteunen. Jij wordt onderdeel van het team informatiebeheerders. Dit is een klein team dat gespecialiseerd is in ondersteuning op applicaties. Met alle ontwikkelingen op het gebied van data in het vooruitzicht is bij dit team geen dag hetzelfde. Je zult je dan ook snel thuis voelen als je houdt van reuring, gezelligheid en hard werken.
Wie zijn wij?
Bedrijven, woonwijken, openbare gebouwen en natuurgebieden: dat is het werkveld van de specialisten van OZHZ. De inwoners en bedrijven in Zuid-Holland Zuid kunnen op ons rekenen. Met advies, vergunningverlening, toezicht en handhaving dragen wij bij aan een fijne omgeving om in te wonen, te werken en te recreëren. Met ongeveer 220 medewerkers hebben wij veel expertise in huis en verbinden we kennis en ervaring in de regio. Al het werk dat wij uitvoeren, doen we in opdracht van en samen met de gemeenten en de provincie.
Wat ga je doen?
Gebruikers en processen ondersteunen met data en informatie, dat is waar jij als informatiebeheerder voor staat. Het werkveld is volop in ontwikkeling: nieuwe wetgeving op het gebied van digitale toegankelijkheid komt eraan en dat vraagt om een bijdrage van jou.
- Voor de implementatie van deze wetten is nog veel onduidelijk, maar een ding is zeker: als informatiebeheerder denk je mee over het beter toegankelijk maken van alle informatie binnen onze organisatie;
- Het contract voor het DMS/ Zaaksysteem loopt eind 2024 af. Je denkt (met partners) na over een nieuwe oplossing;
- Het (leren) werken met de nieuwe VTH-applicatie (OpenWave) vraagt binnen de organisatie nog de nodige aandacht. Jij ondersteunt daarbij;
- Welke processen zijn geschikt voor robotgestuurde procesautomatisering (RPA)? Binnen onze organisatie gaan we hiermee aan de slag en jij denkt mee over de mogelijkheden;
- Als verbindende schakel tussen unit Bedrijfsondersteuning en programma data-ambitie lever je onder andere input voor ontwikkeling en beheer van nieuwe informatieproducten en datamonitoring.
Het bovenstaande biedt een kleine inkijk in de thema’s waar je als informatiebeheerder aan werkt. Jij zorgt dat in- en externe vraagstukken over data- en informatiestromen op de juiste manier worden opgepakt en afgehandeld en dat alle betrokken partijen worden geïnformeerd.
Wat neem je mee?
- Mbo-/hbo-werk- en denkniveau;
- Kennis van en ervaring met functioneel beheer van VTH- en/of documentmanagementapplicaties;
- Kennis van en ervaring met SQL;
- Aantoonbare ervaring met het coördineren van werkzaamheden en het leiden van projecten met een i-component.
Met jouw toegankelijke houding en vernieuwende ideeën ben je in staat om de interne en externe stakeholders doeltreffend te helpen en enthousiast te maken en te houden. We zoeken iemand die toekomstgericht denkt, pragmatisch is en anderen mee op sleeptouw kan nemen met zijn/haar enthousiasme. Beschik je niet over alle functie-eisen, maar denk je wel dat jij de beste kandidaat bent? We nodigen je van harte uit om te solliciteren.
Wat bieden we jou?
Naast een arbeidsovereenkomst voor een jaar voor 32-36 uur per week, met uitzicht op een vast dienstverband bij goed functioneren, kun je rekenen op:
- Een bruto maandsalaris afhankelijk van opleiding en ervaring van maximaal € 4.671 (schaal 10 van de Cao SGO) op basis van een 36-urige werkweek;
- Een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris. Dit komt bovenop je maandsalaris. Je kunt ervoor kiezen om dit te laten uitbetalen of in te zetten voor bijvoorbeeld:
- extra verlofdagen
- een fietsregeling
- het inkopen van extra pensioen
- de contributie van je sportvereniging
- Flexibel werken. In de meeste functies werk je tijd- en plaatsonafhankelijk. Dit geef je zelf vorm, in overleg met je collega’s en afhankelijk van wat je functie van je vraagt;
- Een laptop en mobiele telefoon;
- Woon-werkreiskostenvergoeding. Reis je met het openbaar vervoer? Dan krijg je deze kosten 100% vergoed;
- Ouderschapsverlof;
- Pensioenregeling bij ABP.
Solliciteren of meer weten?
Ben je enthousiast? Solliciteer direct online via onze sollicitatiepagina. Je kunt solliciteren met je cv en een motivatie. Dat mag natuurlijk per brief, maar stel je je liever op een andere manier aan ons voor? Leuk! Kies vooral wat bij jou past.
Heb je nog inhoudelijke vragen over de functie? Neem dan contact op met Naomi van Hulst-Sukel (unitmanager) via 06-28 89 19 24. Heb je nog vragen over de procedure? Neem dan contact op met team Werving & Selectie, bereikbaar via 078-770 80 30.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.