Gemeente Zeist zoekt adviseur digitale informatie/archivering

Voor de afdeling Informatievoorziening zijn we op zoek naar een:

adviseur digitale informatie/archivering
32-36 uur | Zeist 

Dit doe je

Om ervoor te zorgen dat ook onze digitale informatie toegankelijk blijft, is het belangrijk de komende jaren de manier waarop digitale informatie voor de kortere en lange termijn (e-depot) wordt bewaard, beheerd en ontsloten, verder te ontwikkelen. Als adviseur digitale informatie/archivering begrijp je het belang van het feit dat mensen niet alleen nu, maar ook over acht, twintig of honderd jaar digitale archieven moeten kunnen raadplegen. Het organiseren en beheren van digitale informatie en het archiveren ervan worden de focus van het team voor de komende jaren. Jij bent daarin het gezicht namens IM richting de organisatie. 

Samen met je collega’s adviseer je over het ontsluiten en gebruiken van digitale informatie, begeleid je de overbrenging van digitale archieven, en zorg je voor het tot stand brengen, verbeteren en onderhouden van digitale duurzaamheid van informatie van onze gemeente. Je herkent en benoemt de uitdagingen in digitale archivering en draagt hiervoor toepasbare oplossingen aan. 

Ook buiten de kantoormuren richting onze gemeenschappelijke regelingen heb jij een belangrijke rol. Jouw expertise zet je gevraagd en ongevraagd in om de kwaliteit van digitale informatie in systemen en processen te analyseren, beoordelen en verbeteren. Als geen ander begrijp je namelijk dat ook de kwaliteit van de informatie moet worden gewaarborgd.

Kortom: vanuit de aandacht voor digitale ontsluiting en archivering voer je actief de regie over de digitale informatie in de werkprocessen, van creatie tot en met overdracht, en pak je jouw deel van deze werkzaamheden op.

Dit ben jij

  • Hbo-/wo-werk- en denkniveau en het liefst meerjarige ervaring in een vergelijkbare functie/rol.
  • Opleiding op het gebied van informatiewetenschap, informatiekunde, archivistiek en/of aantoonbare relevante werkervaring. Kennis van en ervaring met een ‘harde’ ICT-component is een pre.
  • Kennis van en affiniteit en ervaring met digitale archivering, brede kennis van ICT-toepassingen en -applicaties en (beleids)advisering daarover.
  • Je bent thuis in het werken met informatiekwaliteitsstandaarden, metastandaarden en digital preservation, en je kent de weg in de wereld van informatiesystemen en ontwerpprocessen bij archiefvormers.

Verder ben/heb je

  • Communicatief vaardig
  • Omgevingssensitief
  • Proactieve houding
  • Teamspeler
  • Doelgericht, gedreven en enthousiasmerend
  • Toekomst georiënteerd
  • Een echte verbinder

Meer informatie?

Voor deze, en alle andere vacatures op het gebied van informatievoorziening, organiseren wij binnenkort de workshop: Informatiemanagement in Zeist. Hoe is Zeist daarmee bezig en waar liggen de uitdagingen? Een mooie workshop waarin we laten zien hoe de IT en informatievoorziening zijn geregeld binnen onze organisatie en waar jouw mogelijke kansen liggen. De exacte datum is nog niet bekend, maar houd onze website goed in de gaten.

Toch liever eerst een kop koffie?

Bel dan met Ron Minken, teammanager Informatievoorziening. Hij is bereikbaar via telefoonnummer 14 030 (alleen in de ochtend). Voor meer informatie over onze gemeente kun je kijken op www.werkenbijzeist.nl of www.zeist.nl.

Solliciteren

Herken je jezelf in het profiel? Solliciteer direct via de sollicitatiebutton. Laat ons weten waarom je kiest voor Zeist, deel een paar mooie resultaten die je in voorgaande banen hebt behaald en de manier waarop je dat voor elkaar hebt gekregen. En bovenal: verklap ons vast waar je minder goed in bent.

Aan deze vacature zit geen sluitingstermijn, maar zodra die ene geweldige kandidaat zich aandient, kunnen we eerder met elkaar in gesprek gaan en sluiten we, bij een positieve match, direct de vacature. Reageer dus zo snel als mogelijk. We kijken uit naar jouw reactie!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.