Gemeente Ede zoekt i-adviseur

De gemeente Ede is volop in beweging en jij werkt graag mee aan onze ambities. Jij weet om te gaan met (tegenstrijdige) belangen en kunt hier een juiste afweging in maken. Processen beter maken, dat wil je graag en kun je goed. Je weet wat er speelt en bent adviseur voor je opdrachtgever. Iets voor jou? Solliciteer en maak werk van Ede.


Informatiemanager (i-adviseur)
32-36 uur | Ede


WAT GA JE DOEN?

Jij digitaliseert met je collega’s de gemeente vanuit de behoefte aan dienstverlening voor inwoners en ondernemers. Samen met de collega’s van de afdelingen zorg je dat de bedrijfsvoering effectief kan verlopen met lean processen en eigentijdse applicaties. Je verdiept je in en adviseert over uiteenlopende informatie- en digitaliseringsvraagstukken. Daarbij ben en blijf je in control en heb en houd je overzicht over zowel het proces- als het applicatielandschap van de organisatieonderdelen die jij bedient, met oog voor toekomstige ontwikkelingen. Ook speel je een belangrijke rol bij het contract- en leveranciersmanagement van vakapplicaties en draag je samen met financieel adviseurs en budgethouders zorg voor een solide financieringsmodel voor de informatievoorziening.

Je neemt het initiatief, werkt de projectvoorstellen uit en stemt prioriteit van projecten af met je klant als regisseur van een van de informatieportfolio’s. Ook adviseer je welke middelen (vakspecifiek of generiek) nodig zijn om te komen tot succesvolle vervanging of verandering en houd je de vinger aan de pols tijdens de implementatie daarvan. Daarbij houd je rekening met de ambities van de organisatie, onze maatschappelijke opgaven en de kaders vanuit informatiebeleid en het voortbrengingsproces. Je werkt intensief samen met onder andere projectleiders, procesmanagers, architecten, analisten en beheerders.

Actuele thema’s waaraan je een inhoudelijke bijdrage levert zijn onder andere datagedreven sturing, robotisering, verSaaSing van het applicatielandschap en verantwoord gebruik van persoonsgegevens. Daarnaast zijn er continu ontwikkelingen op het gebied van wetgeving met consequenties voor gemeentelijke informatievraagstukken, zoals aanbestedingen, de Omgevingswet, de Wet openbare overheid en de AVG.

Hierbij werk je onder architectuur en draag je bij aan de ontwikkeling en invoering van generieke voorzieningen en landelijke voorzieningen. Naast veranderingen op het vlak van (keten)samenwerking, agile- en opgavegericht werken word je uitgedaagd tot innoverende veranderingen. Je durft te confronteren en te incasseren zonder dat dit de relatie schaadt.

Als adviseur wordt van jou verwacht dat je op enthousiasmerende en inspirerende wijze alle betrokkenen weet mee te nemen. Je houdt je opdrachtgever (vaak afdelingsmanager of programmamanager) adequaat op de hoogte van planning en voortgang, budgetten en opgeleverde (deel)resultaten.

Binnen de afdeling IPPM rapporteer je aan de afdelingsmanager IPPM/cio.


WIJ VRAGEN

Jij bent een bevlogen informatieadviseur met:

  • Minimaal vijf jaar werkervaring;
  • Een academisch werk- en denkniveau;
  • Interesse en kunnen sturen op een langetermijnvisie;
  • Kennis van gemeentelijke processen en software is een pre;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Jouw profiel
Je bent een stevige i-adviseur op het snijvlak van business en ICT. Een adviseur die zich beweegt op het strategische en tactische niveau van informatiemanagement en ICT. Die zaken goed organiseert en het leuk vindt om als schakel tussen verschillende afdelingen en stakeholders vooruit te zien op wijzigingen in de informatievoorziening. Je beschikt over goede adviesvaardigheden, bestuurlijke en organisatiesensitiviteit en bent initiatiefrijk en klantgericht. Je legt gemakkelijk contacten, creëert of neemt deel aan relevante netwerken en beweegt je moeiteloos tussen verschillende organisatieniveaus en -disciplines. Project-, plan- en procesmatig (samen)werken gaat je gemakkelijk af. Het nemen van eigenaarschap en verantwoordelijkheid is voor jou een vanzelfsprekendheid. Je bezit daarnaast een gezonde dosis humor en relativeringsvermogen.

Meer over jouw toekomstige afdeling
De afdeling IPPM (Informatie-, Project- en ProcesManagement) is verantwoordelijk voor het informatiemanagement en procesmanagement binnen Ede en treedt binnen de gemeente op als expertisecentrum. IPPM is verantwoordelijk voor en/of voert uit:

  • Informatieadvies, -beleid, -strategie en -architectuur en applicatieportfoliobeleid;
  • Informatiebeveiligingsbeleid (CISO) en enterprise architectuur;
  • Business Process Management (BPM/LEAN);
  • Projectmanagement van i-projecten.

De afdeling bestaat uit veertien enthousiaste collega’s. Samen met de afdeling BIAS (Beheer, Infrastructuur & Applicaties, Services) vormt IPPM de kern van de I&A-organisatie van de gemeente Ede.

Onze collega’s kenmerken zich door:

  • Resultaatgericht te werken binnen de afgesproken kaders (zoals rollen, architectuur, wet- en regelgeving en beleid) en deze kaders ook uit te dragen;
  • Te werken vanuit een helicopterview door proactief het meervoudig perspectief van het team te benutten;
  • Regie te nemen op procesverbetering en informatievoorziening op grond van klantwensen en informatieplannen;
  • Hun deskundigheid in te zetten voor de organisatie en zich te blijven ontwikkelen;
  • Te zeggen wat ze doen en te doen wat ze zeggen. Kortom, door een transparante houding aan te nemen.

ONS AANBOD

Als i-adviseur vind je hier veel diversiteit en afwisseling, waarbij je jouw energie en creativiteit volop kunt inzetten en ontwikkelen.

  • Het betreft een functie voor 32-36 uur per week.
  • Het salaris is, afhankelijk van kennis, opleiding en ervaring, maximaal € 5.169 bruto per maand (schaal 11 CAO Gemeenten), op basis van een 36-urige werkweek.
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) met daarin vakantiegeld, eindejaarsuitkering, bovenwettelijk verlof en levenslooptoelage. Dit is een vrij besteedbaar budget van 17,05% van jouw bruto jaarsalaris.
  • Alle ruimte voor plaats- en tijdonafhankelijk werken.

SOLLICITATIEPROCEDURE

Deze vacature is tegelijkertijd intern en extern opengesteld. Bij geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang.

Je motivatie kun je richten aan Peter Manders, afdelingsmanager IPPM. Je kunt reageren t/m zondag 26 september 2021 via de sollicitatiebutton. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen.

Voor meer informatie over deze vacature:
Peter Manders, cio en afdelingsmanager IPPM, via mail: peter.manders@ede.nl of op telefoonnummer: 0318-680291.

Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure:
Ruben van de Pol, recruiter, via mail: ruben.van.de.pol@ede.nl of op telefoonnummer: 06-39878406.

Een assessment, het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken, kunnen deel uitmaken van het sollicitatieproces.

De gemeente Ede zet in op diversiteit, niet alleen op het gebied van geslacht, afkomst, geaardheid of leeftijd, maar ook op het gebied van talenten, kennis en vaardigheden. We geloven dat deze diversiteit ons in staat stelt onze maatschappelijke opgaven en uitdagingen aan te gaan. We werken daarom aan een cultuur waarin iedereen zich betrokken voelt.