Wil jij de kwaliteit van onze belangrijkste gegevens verder verhogen? Zodat jouw collega’s efficiënter en effectiever kunnen werken? Als gegevensbeheerder groei jij met de OMWB mee! Jouw werk draagt daarmee direct bij aan een schone, veilige en duurzame leefomgeving.
Juiste, betrouwbare en actuele gegevens zijn onmisbaar om ons werk goed te kunnen doen. Ons bedrijvenbestand en de hieraan gekoppelde omgevingsdossiers zijn onze belangrijkste gegevensbronnen. Daarom werken we continu aan het verder verbeteren van de kwaliteit van deze gegevens. We meten de kwaliteit aan de hand van sturingsdashboards en sturen bij waar nodig.
Als gegevensbeheerder beheer je deze gegevens, leg je uit hoe collega’s dossiers het best kunnen vullen, handel je vragen af en motiveer je collega’s om steeds meer datagericht te gaan werken. Je volgt landelijke ontwikkelingen en staat direct in contact met de leverancier (Roxit) over wijzigingen in de applicatie (Rx.Mission). Daarnaast heb je contact met onze deelnemers, de provincie en gemeenten in ons werkgebied, om de kwaliteit en actualiteit van onze gegevens te bewaken. Een veelzijdige rol dus!
Waar kom je terecht
Als gegevensbeheerder bij de Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant (OMWB) draag je bij aan een duidelijke missie: zichtbaar samenwerken aan een schone, duurzame en veilige leefomgeving. Een leefomgeving waarin we met ruim driehonderd collega’s zo’n 1,2 miljoen mensen veilig willen laten wonen, werken en recreëren. Wij werken in opdracht van de gemeenten en provincie en zijn verantwoordelijk voor vergunningverlening, toezicht en handhaving op milieuwetgeving. Dit doen we in ons werkgebied, dat loopt van Midden- tot en met West-Brabant.
Team informatievoorziening
Het beheer van onze basisgegevens is onderdeel van Team informatievoorziening. Het team bestaat uit 21 gedreven collega’s die iedere dag samen werken aan het verbeteren van onze processen en informatievoorziening. We zijn trots op wat we doen, we staan altijd voor elkaar klaar, en naast hard werken is er genoeg ruimte voor ontspanning.
Collega’s aan het woord
’Buiten de contacten met de collega’s op de werkvloer heb je ook contact met ketenpartners om de dossiers binnen hun regio zo optimaal mogelijk te houden en/of aan te vullen, waardoor mijn werk ook uitdagend blijft.’
Leandra van Amelsvoort, beheerder bedrijvenbestand
’Door de verschillende taken die je uitvoert en de contacten die je onderhoudt, is geen werkdag hetzelfde. Het gevraagd en ongevraagd advies geven over het databeheer in het omgevingsdossier maakt dat verschillende teams je weten te vinden als sparringpartner en andersom.’
Chaib Boulaaouin, projectleider omgevingsdossiers
Wat breng je mee
Eisen:
- Een afgeronde hbo-opleiding in de richting van informatiemanagement of vergelijkbaar (bijvoorbeeld (technische) bedrijfskunde, business IT & management, informatica, bestuurskunde);
- Affiniteit met en gevoel voor het verbeteren van processen en datakwaliteit;
- Sterk in het identificeren, analyseren en doorgronden van problemen én in het adviseren over structurele oplossingen;
- Staat stevig in de schoenen en kan omgaan met tegengestelde belangen;
- Goede communicatieve vaardigheden en beheersing van de Nederlandse taal, waardoor je makkelijk contact legt met collega’s, onze deelnemers en leveranciers.
Wensen:
- Relevante werkervaring is gewenst, bijvoorbeeld als gegevensbeheerder bij een andere overheidsorganisatie, maar we nodigen starters ook van harte uit om te reageren;
- Kennis van en/of ervaring met de processen van vergunningverlening, toezicht en handhaving;
- Kennis van en/of ervaring met het beheren van een VTH-applicatie;
- Kennis van en/of ervaring met het werken met (omgevings)dossiers;
- Kennis van en/of ervaring met de Omgevingswet.
Wat bieden we
- Een arbeidsovereenkomst voor 32-36 uur in de week, eerst met een jaarcontract dat we bij wederzijdse tevredenheid omzetten naar een vast contract;
- Een salaris van maximaal € 5.247 bruto per maand (schaal 10), afhankelijk van opleiding en ervaring en op basis van een fulltime dienstverband;
- Een individueel keuzebudget van 17,05 procent van je brutosalaris; dit zet je in naar wens voor bijvoorbeeld een belastingvrije vergoeding voor aanschaf van een fiets of het kopen van extra verlofdagen, of je laat het uitbetalen;
- De mogelijkheid om jouw werkplek, tijden en dagen flexibel in te delen;
- We vinden het gezellig als je op kantoor bent. We hebben een moderne werkomgeving op slechts vierhonderd meter van station Tilburg. Zie je jezelf hier al zitten?;
- Een laptop en telefoon voorzien van alle benodigdheden;
- Een reiskostenvergoeding, ov-kaart en/of parkeerkaart.
Bekijk hier onze arbeidsvoorwaarden.
Waarom kiezen voor OMWB?
- Samen hebben we de kans om een duurzame en maatschappelijke impact te maken in Brabant door met collega’s te bouwen aan een betere leefomgeving in de regio.
- Wij vinden ontwikkeling erg belangrijk en bieden daarom een plek waar je jouw expertise ontwikkelt en de flexibiliteit krijgt om zelf in te vullen hoe je dat doet. Zo kun je verschillende opleidingen, trainingen en cursussen volgen op basis van wat jij wilt ontwikkelen.
- Onze gepassioneerde collega’s zijn trots op wat ze doen, en dat voel je. Samenwerken en vertrouwen staan centraal bij ons.
- We zetten jouw gezondheid en welzijn voorop: de OMWB organiseert jaarlijks meerdere activiteiten die bijdragen aan jouw fysieke, sociale en mentale welzijn, en je kunt via het werk belastingvrij sporten.
- We hebben een actieve personeelsvereniging met iedere maand een gezellige activiteit of borrel om jouw collega’s (nog) beter te leren kennen.
Solliciteren
Direct solliciteren kan hier.
Heb je vragen over de vacature of wil je meer weten over de mogelijkheden binnen de OMWB? Neem dan contact op met Eric van Dijk, manager informatievoorziening (013-2060169).
Acquisitie naar aanleiding van de vacature wordt niet op prijs gesteld. We vullen de vacature graag zelf in.