Blendle neemt PAPER over van de Persgroep

Online kiosk Blendle neemt PAPER over van de Persgroep Nederland. Dit hebben de CEO’s van beide bedrijven, Frits Campagne en Alexander Klöpping, vandaag bekendgemaakt.

Het digitale magazine PAPER werd ruim een jaar geleden gelanceerd. PAPER, een app waarop je een abonnement kunt nemen voor € 5,95 per maand, selecteert dagelijks de beste artikelen uit het AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool en regionale dagbladen als Tubantia, De Gelderlander en Eindhovens Dagblad.

Sinds maart dit jaar werken PAPER en Blendle al op technisch gebied samen. Blendle ontwikkelde de techniek voor het aanmelden, inloggen en betalen. Alexander Klöpping: “De overname van PAPER door Blendle is een logische vervolgstap. Beide digitale merken zijn een goede match, zowel wat betreft de doelgroep als de inhoud.”

Frits Campagne: “De Persgroep Nederland is bezig met een aantal grote digitale projecten als Topics en Indebuurt.nl. Topics is een service voor onze abonnees met onbeperkte toegang tot artikelen van de kranten van de Persgroep. Indebuurt.nl wil informeren en inspireren over de eigen omgeving. We hebben besloten ons te focussen op deze projecten. De toekomst van PAPER is veilig gesteld met de overname door Blendle. Daar krijgt PAPER de aandacht die het verdient.”

Barbara van Beukering, hoofdredacteur van PAPER: “Ik heb PAPER kunnen lanceren binnen de Persgroep als een digitale start-up en goed in de markt gezet. Nu is het tijd voor een volgende stap. In Blendle heeft de Persgroep een ideaal huis gevonden om verdere groei te bewerkstelligen.”

Vanaf 1 september zal de redactie van Blendle PAPER dagelijks maken. Alexander Klöpping: “Voor de huidige PAPER-abonnees verandert er niets – we hopen dat zij nog blijer zullen worden en dat we daarnaast een grote nieuwe groep kunnen aanspreken.”