Gemeente Coevorden zoekt adviseur informatiebeheer

Pak jij je kans in Coevorden? Je bent van harte welkom!
‘De gemeente Coevorden is een organisatie die betrokken is bij de omgeving en waar met elkaar gelachen én hard gewerkt wordt. Waar mensen werken in een mooie mix van jong en oud en diverse achtergronden. Waar je kunt leren, groeien en ontwikkelen. En waar je veel verantwoordelijkheid krijgt vanaf dag één.’


De gemeente Coevorden is voor haar team Advies & Services op zoek naar een

adviseur informatiebeheer
hbo | schaal 10 | vast | max. € 4671 bruto | 32-36 uur


Het cluster Informatieregie en -Dienstverlening (IRD) is onderdeel van het team Advies & Services. Het cluster is verantwoordelijk voor het veilig stellen van informatie voor nu en later. We zijn volop in ontwikkeling. Dit is ook nodig, want de digitale ontwikkelingen gaan razendsnel.

Een greep uit de actuele thema’s: versnippering van informatie binnen Coevorden zorgt voor nieuwe vraagstukken. Daarnaast is het zaakgericht werken volop in ontwikkeling. Ook inwoners en ondernemers verwachten dat ze producten en diensten snel, makkelijk en veilig online kunnen aanvragen. Doordat we deels hybride werken, heeft iedereen een mobiele werkplek nodig en toegang tot de informatie om te kunnen werken. Kortom: de informatiewensen van de organisatie én van de inwoners van de gemeente Coevorden bewegen óók mee; we staan niet stil.

Samen hebben we een toekomstbeeld neergezet. Daarbij hebben we speciaal stilgestaan bij de rol en de verantwoordelijkheid die het cluster en de medewerkers daarin moeten nemen. Om dit in goede banen te leiden is een informatiebeleidsplan opgesteld. Dit plan bestaat uit zes sporen: Dienstverlening, Informatieveiligheid, Data en informatie, Duurzame toegankelijkheid en bewaring, Werkplek van de toekomst en Doorontwikkeling I-organisatie. Onze ambitie is dat dit cluster gaat werken aan de uitvoering van dit plan, samen met de organisatie. Waar streven we naar? Consequent succesvol zijn, de basis op orde houden, kwaliteit leveren en makkelijk inspelen op nieuwe ontwikkelingen. Belangrijke speerpunten in alles wat we doen zijn: regie op onze informatievoorziening, en beschermen en bewaken van de kwaliteit ervan.

Wat ga je doen?

Er ligt voldoende werk voor je klaar. Als jij graag je handen uit de mouwen steekt en gelijk in het ‘diepe’ springt, is dit een mooie kans om te laten zien wat je in huis hebt. Er is behoefte aan een adviseur die strategisch kan (mee)denken en ook de vertaalslag kan maken naar de praktijk. Jouw kritische blik komt van pas bij ons huidige beleid, maar ook processen ga je onder de loep nemen. Er is behoefte aan kaders die jij opstelt voor je eigen team en voor de organisatie op het gebied van informatievoorziening. Los van het opstellen van plannen, kaders en processen vertaal je dit naar de praktijk. Je stelt jezelf steeds de vraag of de plannen en protocollen realistisch en uitvoerbaar zijn.

Verbinding is een sleutelwoord in deze rol. Met veel plezier ben jij de kennispartner rondom het brede thema informatievoorziening. Om te beginnen ben jij de linking pin en gesprekspartner van het bestuur. Ook ben jij de verbindende schakel tussen je eigen team en het I-cluster  (Informatievoorziening en -beheer); dit houdt in kruisbestuiving realiseren en zorgen dat we met elkaar door een integrale bril kijken. Daarin trekken we onder andere op met onze samenwerkingspartner Borger-Odoorn en Emmen (BOCE). We werken al actief samen op verschillende onderwerpen, zoals het ontwikkelen van een visie op e-depot. Verder ben jij van toegevoegde waarde bij kwaliteitsbewaking; hoe zorgen we ervoor dat we de kwaliteit continu kunnen waarborgen en monitoren?

Er is meer! Een greep uit je takenpakket:

  • Je definieert het archiefbeleid en bewaakt de uitvoering ervan;
  • Je denkt mee over de visie op zaakgericht werken;
  • Je vakkennis is up-to-date en dit vertaal je naar beleid en advies; je volgt ontwikkelingen op het gebied van archiefwetgeving, informatiebeheer en archiefbeheer;
  • Je past je kennis op het gebied van de zorg voor archieven toe in de praktijk; de Archiefwet en het Archiefbesluit, de Archiefregeling, selectielijsten en metadata zijn voorbeelden;
  • Je adviseert het cluster (IRD), en op inhoud ben je verantwoordelijk voor professionalisering;
  • Deelnemen of leiden van projecten die het terrein van informatiebeheer raken of waar kennis/inbreng van de afdeling informatiebeheer nodig is.

Wat breng jij ons?

We beseffen dat we veel vragen als het gaat om kennis en ervaring. Nog belangrijker is dat je de juiste persoon bent voor deze job. Je bent een stevige persoonlijkheid die goed gedijt in een politiek-bestuurlijke omgeving. Doortastend en overtuigend ben je als er knopen moeten worden doorgehakt. Meeveren als de situatie daarom vraagt vind je ook belangrijk. Je voelt dat goed aan en hebt oog voor de mens en de materie.

Je kunt prima zelfstandig werken, maar je bent geen eenpitter. We zoeken een collega die juist graag samenwerkt en proactief is. Niet alleen binnen ons eigen team, je hebt ook je vizier gericht op de rest van de organisatie en op externe partijen. Mensen weten jou ook te vinden. Je bent zichtbaar en benaderbaar en brengt duidelijkheid. Omdat jij ondernemend bent en graag wilt vernieuwen, vind je het leuk om de organisatie in te gaan. Je neemt anderen mee in de materie en overtuigt ze van het nut of de noodzaak ervan.

Dit vinden we ook belangrijk:

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding;
  • Je hebt actuele kennis van fysieke en digitale archivering en kent de wet- en regelgeving hierover;
  • Je weet veel over zaakgericht werken, inclusief de inhoudelijke kennis van zaaksystemen;
  • Archiefbeheer en digitalisering zijn voor jou bekend terrein, daar ben je goed in thuis.

Hiermee heb je een streepje voor:

  • Je hebt een afgeronde opleiding Informatiemanagement, aangevuld met vakgerichte cursussen.

Samen met andere adviseurs zorg je ervoor dat onze informatiehuishouding aansluit op de bestaande informatiesamenleving.

Wat bieden wij jou?

Je werkt binnen een organisatie die volop in beweging is en zich blijft ontwikkelen en verbeteren, maar we stimuleren ook jouw ontwikkeling. Je krijgt de mogelijkheid om opleidingen te volgen via onze eigen academie of bij een instituut naar keuze. Je krijgt veel ruimte om mee te denken en om je ideeën uit te voeren. We werken zowel vanuit huis als op kantoor en je kunt je uren flexibel indelen, afgestemd op jouw werkpakket en persoonlijke voorkeur. Een goede thuiswerkplek vinden wij belangrijk. We zorgen voor goede voorzieningen die jij nodig hebt om thuis te werken.

Het gaat om een functie waarbij je minimaal 32 uur en maximaal 36 uur per week beschikbaar bent. Afhankelijk van je kennis en ervaring krijg je een salaris conform schaal 10. Dat is maximaal € 4.671 bruto bij een fulltime dienstverband. We binden je graag aan onze organisatie. Na een jaarcontract is onze intentie dan ook om je een vast contract aan te bieden. Je ontvangt 144 wettelijke en 43,2 bovenwettelijke vakantie-uren bij een fulltime dienstverband.

Een greep uit ons brede pakket aanvullende arbeidsvoorwaarden: collectiviteitskorting bij je zorgverzekering, pensioenregeling via het ABP, betaald ouderschapsverlof, thuiswerkvergoeding en een Individueel Keuze Budget van 17,05% van het jaarsalaris. Dit budget kun je op verschillende manieren gebruiken, zoals voor het kopen van extra verlofdagen of verlofsparen. Ook kun je, naast de reiskostenvergoeding, gebruikmaken van de uitruilregeling reiskostenvergoeding en de fietsregeling.

Wil je meer weten?

Dat mag altijd, wij beantwoorden je vragen graag! Een telefoongesprek van een minuut of tien kan voor jou en mij het verschil maken. Bel daarom gerust met Nicole Victorie, coördinator Informatieregie- en Dienstverlening: 06-55 48 77 40.

Koffiemoment

Ben je benieuwd naar onze organisatie, maar weet je nog niet zeker of je ook gelijk wilt solliciteren? Dan is een koffiemoment een leuke manier om een ‘kijkje’ te kunnen nemen in onze organisatie. Wij ontvangen je graag op dinsdagmiddag 21 maart. Meld je voor donderdag 16 maart aan voor een lekker bakje koffie of thee via i.kollen@coevorden.nl.

Solliciteren

Gelijk solliciteren mag natuurlijk ook. Je persoonlijke motivatie voor deze functie en je cv ontvangen wij graag uiterlijk 2 april via onze sollicitatiepagina. De eerste gespreksronde vindt plaats op donderdag 6 april. Een vervolggesprek wordt in overleg gepland.

Wil je meer weten over werken bij de gemeente Coevorden en hoe onze collega’s werken bij ons ervaren? Kijk dan op www.coevorden.nl/vacatures.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.