Waar Middeleeuwse verluchte handschriften, het vergroten van het leesplezier en omnichannel klantenservice samenkomen. Dat is de KB in Den Haag. En het is de plek waar jij als klantadviseur telefonisch en online antwoord geeft op alle vragen. Wij zijn ook actief op Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest en YouTube. We bereiken daar alles bij elkaar ruim honderdduizend volgers. In je rol van webcaremedewerker beantwoord je vragen en los je problemen op van de klanten van onder meer de online Bibliotheek. Daarnaast inspireer je mensen via sociale media met bijvoorbeeld tips over boeken of over interessante websites. In deze leuke functie ben jíj het online aanspreekpunt voor onze klanten!
Maak jij het mogelijk?
Als webcaremedewerker communiceer je via onze socialemediakanalen met de gebruikers van de online Bibliotheek en de Bibliotheek. Je helpt ze met al hun vragen en inspireert gevraagd en ongevraagd met waardevolle tips en adviezen. En er is meer. Jij bent de webcaremedewerker die:
- Dé vraagbaak is voor onze klanten die gebruikmaken van de (online) Bibliotheek;
- Meewerkt aan de professionalisering en de ontwikkeling van onze klantenservice;
- Flexibel inzetbaar is, ook op avonden en in het weekend;
- Collegiaal is en met raad en daad collega’s bijstaat.
Jij gaat net dat ene stapje verder in de persoonlijke benadering en zorgt voor maatwerk. Het snel en goed oplossen van de klantvraag staat hierbij voorop.
Ben jij het talent dat wij zoeken?
We zijn benieuwd naar wie jij bent en wat jou bijzonder maakt. Is dat jouw maatschappelijke betrokkenheid gecombineerd met klantfocus? Geweldig. Zeker als je dit voor deze vacature aanvult met:
- Hbo-werk- en denkniveau met werkervaring in (online) klantenondersteuning, liefst ook via sociale media;
- Handigheid in het werken met veel verschillende systemen (Coosto, klantregistratiesysteem, Microsoft Office, Teams enz.);
- Goed kunnen samenwerken, lerend vermogen en zelfreflectie;
- Kort, bondig en concreet kunnen formuleren in foutloos Nederlands;
- Ervaring als bibliotheekmedewerker is een sterke pre.
Waar kun jij op rekenen?
Als je kiest voor de KB, dan kies je ook voor uitstekende arbeidsvoorwaarden. Om precies te zijn valt jouw keuze op onder andere:
- Een bruto maandsalaris tussen € 2.875 en € 3.854 (schaal 8);
- Een dienstverband voor een jaar met mogelijkheid tot verlenging;
- Een goede werk- en privébalans. Zo heb je 42 vrije dagen en praten we graag met je over thuiswerken en flexibele werktijden;
- 100% vergoeding van jouw ov-reiskosten;
- Pensioenopbouw via pensioenfonds ABP;
- Een dertiende maand (8,33%).
Deze arbeidsvoorwaarden gelden voor een fulltime dienstverband van 40 uur per week. Lees hier meer voor onze uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.
Voor de vacature webcaremedewerker is max. 0,4 fte beschikbaar (je werkt tien tot veertien uur verdeeld over de week in een rooster en hebt daarbovenop twee administratie-uren). De werkuren worden in overleg bepaald en zijn flexibel (overdag, avond, weekend). Je hebt alle ruimte om roosterwensen aan te geven. Een maand van tevoren is het rooster bekend. Daarna kunnen de diensten altijd onderling worden geruild.
Hoe is het om bij de KB te werken?
De KB is de nationale bibliotheek van Nederland. Wat meer mensen mogen weten, is dat de KB innoveert. Want dat doen we absoluut! Samen met vijfhonderd collega’s zetten we ons in om Nederland elke dag slimmer, vaardiger en creatiever te maken. Dit lukt ons door bijvoorbeeld alle digitale publicaties van én over ons land te verzamelen, te bewaren en te delen. En door met elkaar te streven naar een samenleving waarin iedereen volwaardig kan meedoen. Zo zijn we er ook voor de allerjongsten met voorleeskoffertjes, voor senioren met tabletcursussen en voor laaggeletterden met taalhulp. Maatschappelijke uitdagingen zoals deze gaan we aan met andere netwerkpartners.
We omarmen de verschillen van al onze collega’s. Sterker nog: we zien dat verschillen elkaar versterken. Dat ervaren we ook zo in ons klantenserviceteam. Dit team is de vraagbaak voor met name (potentiële) klanten en de gebruikers van de KB, en het bestaat uit negentien klantadviseurs en webcaremedewerkers. Hoe jouw toekomstige collega’s zelf de sfeer omschrijven? Als collegiaal, energiek en zelf-organiserend.
Hoe solliciteer ik naar deze vacature?
Wil jij bijdragen aan onze innovatie? Mooi! We kunnen niet wachten om jouw cv en motivatie te ontvangen. Wil je daarnaast twee voorbeelden beschrijven van situaties waarin jij in jouw huidige of vorige baan het verschil hebt gemaakt voor zowel de klant als voor de organisatie?
Vragen over de functie? Stel deze aan Matine van der Haar, webcarecoördinator via 06-18 52 54 98. Vragen over de sollicitatieprocedure? Ruth Simonis geeft antwoord via solliciteren@kb.nl of 06-21 49 38 39.
- Solliciteren kan tot en met zondag 12 februari 2023. Direct solliciteren kan hier.
- Zien we voldoende raakvlakken, dan gaan we graag met je in gesprek. Als een gesprek op locatie niet mogelijk is, ontmoeten we elkaar digitaal. Bij onvoldoende raakvlakken laten we je dit weten met een e-mail.
- De gespreksronde valt in week 8. Een eventuele tweede gespreksronde vindt uiterlijk plaats in week 9, daarna maken we een keuze.
- Tijdens de selectieprocedure bewaren we je gegevens. Uiterlijk vier weken na het beëindigen van de sollicitatieprocedure verwijderen we deze op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).