Waar ruim 120 kilometer bibliotheekmateriaal, het stimuleren van persoonlijke ontwikkeling en gastvrijheid samenkomen. Dat is de KB in Den Haag. En het is de plek waar jij als medewerker (publieks)dienstverlening ervoor zorgt dat de klanten van onze fysieke bibliotheek gastvrij worden ontvangen en optimaal gebruik kunnen maken van al onze digitale en fysieke collecties, diensten, tentoonstellingen, rondleidingen en proeftuinen.
Maak jij het mogelijk?
Als medewerker (publieks)dienstverlening zorg je voor de uitgifte van publicaties aan de balies in de leeszalen. Tegelijkertijd ben je helemaal thuis in wat onze digitale bronnen te bieden hebben. Je staat veelvuldig in contact met onze klanten, staat ze gastvrij te woord en biedt ze een fijne klantervaring. En er is meer. Jij bent de medewerker (publieks)dienstverlening die:
• klanten helpt in de leeszalen bij het zoeken en vinden van informatie;
• klanten ondersteunt bij het gebruik van computers en softwareprogramma’s;
• samen met je collega’s onze dienstverlening continu verbetert en innoveert;
• bijdraagt aan het werken in een zelforganiserend team.
Ben jij het talent dat wij zoeken?
We zijn benieuwd naar wie jij bent en wat jou bijzonder maakt. Is dat jouw klantgerichtheid gecombineerd met jouw voorliefde voor het geschreven woord? Geweldig. Zeker als je dit voor deze vacature van medewerker (publieks)dienstverlening aanvult met:
- ervaring als bibliotheekmedewerker, medewerker klantenservice of frontoffice medewerker;
- ervaring met bibliotheeksystemen, zoals LBS, Discovery- en IDM-systemen, en diverse digitale bronnen en databanken is een pre;
- goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
- een positieve, flexibele en initiatiefrijke instelling.
Waar kan jij op rekenen?
Als je kiest voor de KB, dan kies je ook voor uitstekende arbeidsvoorwaarden. Om precies te zijn valt jouw keuze op onder andere:
- een brutomaandsalaris tussen € 2.371 en € 3.213 (schaal 7);
- een dienstverband voor de duur van één jaar;
- een goede werk- en privébalans. Zo heb je 42 vrije dagen en praten we graag met je over huiswerken en flexibele werktijden;
- 100% vergoeding van jouw ov-reiskosten;
- pensioenopbouw via pensioenfonds ABP;
- een dertiende maand (8,33%).
Deze arbeidsvoorwaarden (en meer) gelden voor een fulltime dienstverband van 40 uur per week. Voor deze vacature van medewerker (publieks)dienstverlening zoeken we meerdere nieuwe collega’s voor minimaal 28 en maximaal 40 uur.
Hoe is het om bij de KB te werken?
De KB is de nationale bibliotheek van Nederland. Wat meer mensen mogen weten, is dat de KB innoveert. Want dat doen we absoluut! Samen met 500 collega’s zetten we ons in om Nederland elke dag slimmer, vaardiger en creatiever te maken. Dit lukt ons door bijvoorbeeld alle digitale publicaties van én over ons land te verzamelen, te bewaren en te delen. En door met elkaar te streven naar een samenleving waar iedereen volwaardig mee kan doen. Zo zijn we er ook voor de allerjongsten met voorleeskoffertjes en voor senioren met tabletcursussen en voor laaggeletterden met taalhulp. Maatschappelijke uitdagingen zoals deze gaan we aan met andere netwerkpartners.
We omarmen de verschillen van al onze collega’s. Sterker nog: we zien dat verschillen elkaar versterken. Dat ervaren we ook zo in ons team dienstverlening, onderdeel van de afdeling Publieksdiensten. Ons team met 21 gedreven en betrokken collega’s werkt aan gastvrije en klantgerichte dienstverlening in de fysieke bibliotheek van de KB in Den Haag. Hoe jouw toekomstige collega’s zelf de sfeer omschrijven? Als professioneel en vriendelijk waarin collega’s graag net dat stapje extra voor de klant en voor elkaar zetten.
Hoe solliciteer ik naar deze vacature?
Wil jij bijdragen aan onze innovatie? Mooi! We kunnen niet wachten om jouw cv en motivatie te ontvangen. Vragen over de functie? Stel deze aan Karijn Dillmann: karijn.dillmann@kb.nl. Vragen over de sollicitatieprocedure? Ruth Simonis geeft antwoord via solliciteren@kb.nl of 06-21493839.
- Solliciteren kan tot en met zondag 14 november 2021.
- Zien we voldoende raakvlakken, dan gaan we graag met je in gesprek. Als een gesprek op locatie niet mogelijk
- is, ontmoeten we elkaar digitaal. Bij onvoldoende raakvlakken laten we je dit weten met een e-mail.
- De eerste gespreksronde valt in week 47/48. De tweede gespreksronde vindt plaats in week 49.
- De selectieprocedure duurt gemiddeld 3-6 weken.
- Tijdens de selectieprocedure bewaren we je gegevens. Uiterlijk 4 weken na het beëindigen van de
- sollicitatieprocedure verwijderen we deze op grond van de Algemene Verordening gegevensbescherming (AVG).