De kwaliteitsjournalistiek staat voor een grote opgave in deze tijd waarin nepnieuws en desinformatie zich aan alle kanten opdringen. Daarom heeft Free Press Unlimited de #StickToTheFacts-campagne gelanceerd.
Free Press Unlimited gelooft dat ‘iedereen toegang moet hebben tot onafhankelijke, betrouwbare informatie’. Daarom stimuleert ze wereldwijd kwalitatieve onderzoeksjournalistiek om zo de toegang tot betrouwbare informatie te vergroten en tegenwicht te bieden aan nepnieuws en misinformatie. De #StickToTheFacts-campagne dient precies dat doel, stelt de organisatie: de strijd tegen nepnieuws aangaan door de onafhankelijke kwaliteitsjournalistiek, en daarmee de feiten, te promoten. Dat gebeurt door tips, verhalen en interviews rondom het thema des- en misinformatie te delen op de socialemediakanalen van Free Press Unlimited via #StickToTheFacts-post-its.
Wie wil deelnemen en de boodschap wil helpen verspreiden, kan de post-its aanvragen via sticktothefacts@freepressunlimited.org.