Heb jij een achtergrond in ICT en informatiemanagement en ervaring met advisering en procesverbetering binnen een overheidsorganisatie? Ben je op samenwerking gericht en heb jij ervaring met scrum/agile werken? Dan zijn we op zoek naar jou!
Voor het Kadaster zoeken wij een verbindende en resultaatgerichte:
manager Informatie Management Service
Apeldoorn, 36 uur per week
Als manager geef je leiding aan de afdeling IMS. Je adviseert over de (in)richting van processen en systemen voor de bedrijfsvoering en je bent bezig met het organiseren van de exploitatie en het beheer. Dit doe je in samenwerking met de afdeling IMS. In een wereld die snel digitaliseert, is technologie een belangrijke drijfveer voor procesverbetering en toepassing in de bedrijfsvoering van het Kadaster.
In je functie ben je verantwoordelijk voor de informatievisie en -strategie binnen de ondersteunende bedrijfsfuncties. Hierbij werk je samen met je collega’s van de andere domeinen. Ook zorg je voor de ontwikkeling van de werkprocessen van de afdeling en geef je vorm aan de informatiemanagementfunctie voor de ondersteunende processen. Met jouw communicatieve vaardigheden en strategische inzicht zorg je, in samenwerking met de directie Data, Governance & Vernieuwing, voor de totstandkoming van roadmaps. Deze zijn gericht op de ondersteunende processen die op basis van de doelstellingen in het meerjarenbeleidsplan zijn geformuleerd. De roadmaps worden doorvertaald naar jaarplannen per domein en scrumteam.
Wat ga je nog meer doen?
- Je bent lid van het managementteam van de directie Control & Financiën en daardoor heb je een belangrijke inbreng in de ontwikkeling van die directie.
- Je speelt een belangrijke rol in het versterken van de samenwerking tussen de afdeling en de directies waarvoor IMS werkt. Bovendien ben je de link naar de directie IT.
- Je kunt goed uit de voeten met een mix van operationele processen en ontwikkeling voor de middellange termijn.
Functie-eisen
Als manager IMS heb je de volgende kennis en vaardigheden:
- Je beschikt over wo-werk- en -denkniveau en hebt een afgeronde academische opleiding in de richting van ICT en informatiemanagement.
- Je hebt minimaal vijf jaar relevante leidinggevende werkervaring en minimaal twee jaar ervaring met scrum/agile.
- Je kunt een visie ontwikkelen en vertaalt die in plannen en adviezen.
- Je neemt initiatief, bent oplossings- en resultaatgericht en werkt gestructureerd. Je hebt een stevige persoonlijkheid met overtuigingskracht gericht op samenwerking.
- Je coacht je medewerkers en stimuleert ze in hun ontwikkeling. Je bent communicatief sterk en beweegt je soepel door alle lagen van de organisatie.
- Je hebt ervaring in een politiek-bestuurlijke organisatie.
- Je hebt aantoonbare ervaring met teamontwikkeling en weet dit effectief in te zetten.
- Daarnaast voldoe je aan de volgende competenties: organisatiesensitiviteit, doelgericht samenwerken, analytisch en strategisch vermogen, kwaliteitsgerichtheid, resultaatgerichtheid en visie.
Bedrijfsprofiel
Het Kadaster is 188 jaar oud en er werken ruim 1800 medewerkers. Sinds 1994 is het een zelfstandig bestuursorgaan (ZBO) dat zijn taken zelfstandig uitvoert. Sinds oktober 2017 valt het Kadaster onder de politieke verantwoordelijkheid van de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK). Deze verleent goedkeuring aan het meerjarenbeleidsplan, de jaarrekening en de hoogte van de tarieven. Als onafhankelijke partij biedt het Kadaster zekerheid door transparantie over eigendom en gebruik van vastgoed en ruimte. Daarnaast wil het betrouwbare data via één digitaal geodataplatform voor iedereen toegankelijk maken. Dit alles doet het Kadaster niet alleen in Nederland maar ook daarbuiten.
Het Kadaster wordt aangestuurd door een raad van bestuur en bestaat uit de voorzitter en een lid raad van bestuur. Samen met vijf directeuren vormen zij de directieraad. Met elkaar zijn zij verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van het Kadaster.
De afdeling
De afdeling Informatie Management Service is ondersteunend aan de kerntaken van het Kadaster. Denk hierbij aan HR-processen, financiën, facilitaire ondersteuning, juridisch advies, risicomanagement, communicatie en inkoop. IMS richt zich ook op archivering en recordsmanagement, logische toegangsbeveiliging, managementinformatie en het communicatie- en samenwerkplatform Office365.
Arbeidsvoorwaarden
Het Kadaster biedt een contract voor een jaar. Bij wederzijdse tevredenheid wordt dit een aanstelling in vaste dienst. Je bruto maandsalaris, afhankelijk van kennis en ervaring, is maximaal € 6.465,- met daarnaast 25% Individueel Keuzebudget.
Naast een pakket van uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden krijg je de ruimte om te werken en te groeien binnen een professionele afdeling. Bij het Kadaster maak je jouw eigen keuzes die passen binnen een flexibele werkweek van 36 uur (binnen de rol en in samenspraak met de leidinggevende). Op dit moment werkt iedereen bij het Kadaster nog volledig thuis, maar je standplaats is het kantoor de Grift in Apeldoorn. Er heerst een informele werksfeer waarin leren en ontwikkelen worden gestimuleerd.
Procedure
Bij de werving en selectie laat het Kadaster zich bijstaan door het bureau Aardoom & de Jong. Solliciteren kan via het sollicitatieformulier. Een assessment maakt onderdeel uit van de procedure. Je reactie, voorzien van motivatiebrief en cv, zien wij graag zo spoedig mogelijk doch uiterlijk voor maandag 8 juli 2021 tegemoet.
Contactpersoon
R. Zwiep, zwiep@aardoomendejong.nl
Acquisitie stellen wij niet op prijs.