Het Vredespaleis in Den Haag heeft een vacature voor een coördinator Bedrijfsvoering en Digitalisering Bibliotheek, tevens plaatsvervangend manager Bibliotheek.
In het Vredespaleis zijn het Internationaal Gerechtshof van de Verenigde Naties en het Permanent Hof van Arbitrage gevestigd, evenals de Haagse Academie voor Internationaal Recht. De Carnegie Stichting is eigenaar van het Vredespaleis: het wereldwijde icoon van Vrede door Recht. De stichting ondersteunt bovengenoemde instellingen en beheert de Bibliotheek van het Vredespaleis.
De Carnegie Stichting zoekt, per 1 juli 2021, voor de Bibliotheek van het Vredespaleis een coördinator Bedrijfsvoering en Digitalisering (32-36 uur), die verantwoordelijkheid neemt voor de bibliotheekautomatisering en de backoffice.
De nieuwe digitale bibliotheek, de nieuwe website en de herinrichting van de bibliotheekautomatisering zijn voltooid; de Bibliotheek van het Vredespaleis koos (zo veel mogelijk) voor standaardapplicaties.
De digitale infrastructuur van de bibliotheek bestaat uit:
- Een website, de digitale bibliotheek, waarin ook zoeken en vinden is gerealiseerd, i.h.b. van digitale content of publicaties (Drupal, PHP);
- Een innovatieve maatwerk publieks- en bedrijfscatalogus (Syndeo van OCLC);
- Een cloud-based bibliotheekmanagementsysteem (WMS van OCLC);
- Een cloud-based beheersysteem voor digitale content van de bibliotheek (Content DM van OCLC);
- Voor de uitwisseling van gegevens wordt gebruikgemaakt van de metadatastandaarden MARC21 en XML en van API’s van de genoemde systemen.
DE COÖRDINATOR:
- Signaleert en analyseert knelpunten op het vlak van de digitale infrastructuur en draagt zorg voor het oplossen daarvan;
- Genereert rapportages incl. statistische informatie over het gebruik van de bibliotheek, incl. de online catalogus en de elektronische informatiesystemen;
- Houdt relevante ontwikkelingen op het gebied van e-libraries bij;
- Ontwikkelt visies, producten en diensten met betrekking tot de digitale bibliotheek mede in relatie tot de digitale infrastructuur, op grond van het publieksgebruik;
- Adviseert over de digitale infrastructuur en doet daarvoor (begrotings)voorstellen;
- Is meewerkend voorman/-vrouw;
- Treedt op als functioneel beheerder van genoemde systemen;
- Vervangt de bibliothecaris bij afwezigheid;
- Geeft functioneel leiding en is verantwoordelijk voor beheer, dagelijkse aansturing, coördinatie en doorontwikkeling van de digitale – infrastructuur van de – bibliotheek;
- Geeft leiding aan de bedrijfsvoering: acquisitie, catalogisering, organisatorische en logistieke onderwerpen;
- Voert regie (selectie, planning, budgetbewaking) over (inkoop van) overeengekomen diensten en technische services van softwareleveranciers;
- Is eerste aanspreekpunt voor en coördinator van projecten m.b.t. de digitale bibliotheek en bibliotheekautomatisering, en t.a.v. de organisatie en logistiek in de bedrijfsvoering.
DE KANDIDAAT HEEFT:
- Bij voorkeur de nodige ervaring met het functioneel aansturen van medewerkers;
- Ruime kennis van en ervaring met digitale infrastructuren, bij voorkeur van bibliotheken, mogelijk ook kennis van en ervaring met de hierboven genoemde systemen en software, dan wel:
– Aantoonbaar het vermogen om zich deze kennis snel eigen te maken;
– Bij voorkeur ook kennis van en ervaring met e-learningsoftware; - Een goede beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift (voor de interne bedrijfsvoering is Nederlands de voertaal);
- Ervaring met de aansturing van leveranciers van clouddiensten en -systemen;
- Hbo-/wo-niveau.
DE WERKGEVER BIEDT:
- Een absoluut unieke en inspirerende werkomgeving in een internationaal zeer gerenommeerde bibliotheek, goed bereikbaar met het OV.
- Een 32-36-urige werkweek en een bij de functie passende beloning, in schaal 11 max. € 5039 bruto per maand op basis van de functiewaardering van de rijksoverheid (CAORijk).
- Prima secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een eindejaarsuitkering (8,3% bruto van het jaarsalaris).
MEER INFORMATIE
Heb je vragen over de functie en/of de procedure? Neem dan contact op met Jeroen Vervliet (manager Bibliotheek) via j.vervliet@peacepalace.org.
SOLLICITEREN
Herken je jezelf in bovenstaand profiel en wil je met een gemotiveerd team aan de slag voor het Vredespaleis, internationaal icoon voor vrede en recht? Solliciteer dan uiterlijk vóór 10 mei 2021 door je Nederlandstalige CV en motivatiebrief te mailen naar vacature@peacepalace.org t.a.v. Anita van der Lek (personeelsfunctionaris). Bij onderwerp graag vermelden ‘coördinator Bedrijfsvoering en Digitalisering’.
De selectieprocedure bestaat in ieder geval uit drie gespreksrondes en een referentie- en integriteitsonderzoek. De selectiegesprekken zullen plaatsvinden op 25, 27 en 28 mei 2021.
Wanneer het aantal reacties zeer groot is, ontvang je alleen bericht als wij je uitnodigen voor een gesprek.