Eerste Kamer zoekt DIV-adviseur

Zoek jij een DIV-rol op het snijvlak van advisering, uitvoering en projectmanagement? Heb jij een scherp oog voor procesverbetering en innovatie? Word je blij van een nieuw en divers team waar de taakverdeling nog niet helemaal in beton is gegoten? Dat lijkt alvast een goede basis voor onze functie van DIV-adviseur.

Je komt als adviseur te werken binnen ons nieuwe Bureau CIO. In dit team zijn alle functies gebundeld die de informatievoorziening raken. Van privacy officer tot helpdesk en van informatiebeveiliging tot DIV. Je werkt hierin intensief samen met een ervaren DIV-medewerker, die zich met name concentreert op de postverwerking en analoge archieven. Sommige taken pakken jullie samen op. Je kunt dan denken aan de archivering van stukken, de overdracht naar het Nationaal Archief en de advisering over de Archiefwet. Voor andere taken wordt vooral naar jou gekeken. Voorbeelden hiervan zijn: deskundigheidsbevordering over DIV richting collega’s, participatie in organisatiebrede werkgroepen, en innovatie en digitalisering van de DIV-werkprocessen.

Je krijgt in deze rol te maken met veel verschillende collega’s en dat maakt het werk afwisselend en interessant. Zo adviseer je ons managementteam over beleidsstukken, geef je voorlichting over bijvoorbeeld SharePoint aan nieuwe collega’s, zit je in het project dat een nieuw CMS ontwerpt en help je mee bij het afhandelen van Woo-verzoeken. Bij het uitvoeren van deze taken sta je er natuurlijk niet alleen voor. Jouw DIV-collega is zeer ervaren in de organisatie, jouw leidinggevende heeft veel DIV-affiniteit, en indien nodig schakelen we ook af en toe externe hulp in. 

Jouw kerntaken in het kort

  • Het verzorgen van de postregistratie en de archivering van stukken conform de wettelijke en organisatorische vereisten;
  • Het adviseren van collega’s en het MT over informatiehuishouding in het algemeen en advisering binnen het CMS-project in het bijzonder;
  • Het initiëren van verbeterprocessen en het mede formuleren van een toekomstvisie op het vakgebied;
  • Het bieden van ondersteuning bij de gebruikers van de verschillende informatiehuishoudingsystemen;
  • Het beheren van het papieren en digitale archief en de afstemming hierin met interne en externe partijen.

Functie-eisen

Je hebt als DIV-adviseur een servicegerichte houding, maar bewaakt tegelijkertijd de kaders die er zijn afgesproken. Vaak ben je ‘hulpverlener’, maar soms ook ‘politieagent’. Je vindt het leuk om tussen deze rollen te schakelen en je hebt daarin oog voor zowel het resultaat als de relatie. Je bent goed in het overdragen van informatie. Zowel qua inhoud als qua vorm. Presentaties en trainingen geven vind je leuk en je hebt een uitgesproken oog voor vernieuwingen in jouw vakgebied. Naast het operationele DIV-werk zie jij het als uitdaging om de DIV-taken binnen de Eerste Kamer naar een hoger niveau te tillen.

Wat hopen we dat jij meebrengt?

  • Hbo-werk- en denkniveau;
  • Enkele jaren relevante werkervaring binnen het DIV-werkveld;
  • Enige coördinerende en/of projectmanagementervaring;
  • Affiniteit met juridische vraagstukken zoals de Wob en Woo;
  • Soepele en samenwerkingsgerichte persoonlijkheid;
  • Belangrijkste competenties: accuratesse, klantgerichtheid, analytisch vermogen en stressbestendigheid.

Arbeidsvoorwaarden

Salarisniveau: schaal 10
Salarisomschrijving: het genoemde salaris is gebaseerd op een volledige werkweek van 36 uur
Maandsalaris: min € 3.091 – max. € 4.921 (bruto)
Dienstverband: arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Contractduur: 1 jaar
Minimaal aantal uren per week: 32
Maximaal aantal uren per week: 36

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,50% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen.

De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

  • We willen je graag een goed en compleet beeld geven van de functie, jouw collega’s én de context van onze organisatie. Daarom organiseren we twee gesprekken op kantoor waarin teamgenoten en HR het gesprek met je aangaan en je zelf de sfeer kunt proeven.
  • Vanzelfsprekend hopen wij van onze kant ook een zo compleet mogelijk beeld van jou te krijgen. Een assessment en referentiecheck (zowel online als telefonisch) zullen in dat kader onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.
  • In onze relatief kleine organisatie is het nodig (én leuk) om af en toe taken buiten jouw functie of buiten kantoortijden te verrichten.
  • Omgekeerd kun je óók van onze kant flexibiliteit verwachten bij het inrichten van jouw werk-privébalans en is het binnen de organisatie bijvoorbeeld normaal om deels vanuit huis te werken.
  • Heb je vragen over de functie? Neem dan contact op met Robin de Raad, hoofd Bureau CIO, via 06-11 31 23 64.
  • Heb je vragen over de procedure? Neem dan contact op met Roel Joosten, HR-adviseur, via 06-11 75 03 72.
  • Je kunt reageren tot en met 24 juni.

Solliciteren?

Het Rijk hecht waarde aan een diverse en inclusieve organisatie. Werken in divers samengestelde teams maakt ons effectiever en innovatiever en het werk leuker. Eenieder wordt daarom uitgenodigd te solliciteren. Dat kan via deze link.