Stafmanager Informatievoorziening en Organisatie gezocht bij de Algemene Rekenkamer

De Algemene Rekenkamer (AR) is op zoek naar een ervaren, veelzijdige en inspirerende stafmanager Informatievoorziening en Organisatie.

Wat ga je doen?

Als stafmanager Informatievoorziening en Organisatie (manager IO) ben jij verantwoordelijk voor de succesvolle uitvoering van de informatievoorzienings-, ICT- en facilitaire functie van de Algemene Rekenkamer. Ook sta je aan de lat voor de implementatie van vernieuwingen op het gebied van de digitale werkplek. Je doet dit in nauwe afstemming met de cio, ciso, cdo en het primaire onderzoeksproces van de AR. Je geeft leiding aan drie teams: Informatievoorziening/ICT (IV/ICT), Informatie Huishouding (IHH) en Facilitaire zaken (FAZA).

Binnen de afdeling IO werken circa veertig medewerkers met verschillende expertises, waaronder de coördinatoren van de drie teams. Samen met de directeur Staf en twee andere stafmanagers vorm je het management van de Stafdirectie.

Binnen de afdeling is een verandertraject gaande. Op het gebied van IV/ICT ontwikkelt de afdeling zich van een intern gerichte beheerorganisatie naar een moderne IV (regie)-organisatie die meer naar buiten en op uitwisseling is gericht. Voorbeelden die impact hebben op het werk van de afdeling zijn Open Op Orde, de Wet open overheid (Woo), de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) en rijksbrede ontwikkelingen op het gebied van datagedreven werken en het werken met AI-toepassingen. Ook op het gebied van informatiehuishouding en bij het team Facilitaire Zaken vinden veranderingen plaats. Zo werken we steeds nauwer samen met Rijksdiensten (RBO, RSO, FMH) en hebben we een huisvestingsopgave in verband met de renovatie van ons pand aan de Lange Voorhout 8 en de tijdelijke verhuizing naar een ander gebouw.

Als manager IO begeleid je deze veranderingen. Je neemt medewerkers hierin mee, stimuleert ze en zorgt voor de verdere professionalisering en ontwikkeling die deze verandering vraagt. Daarnaast stimuleer je de samenhang en samenwerking tussen de front- en backoffice van de groep IO en zorg je voor de verbinding en afstemming met de onderzoekdirecties en andere stafafdelingen. Je doet dit samen met je teamcoördinatoren die de medewerkers functioneel aansturen, waarbij voor het team Facilitaire Zaken geldt dat de medewerkers ook hiërarchisch onder de coördinator van dit team vallen.

Als manager IO neem je deel aan het managementoverleg van de Stafdirectie, samen met de directeur Staf en de twee andere stafmanagers. Met hen stem je het meerjarenbeleid van de directie af op je eigen afdeling en stimuleer je de integrale samenwerking binnen de staf als geheel. Je weet wat er rijksbreed en daarbuiten op je vakgebied speelt, en je ontwikkelt en onderhoudt een netwerk met in- en externe partijen, behartigt daarbij de belangen van de organisatie en zorgt voor kennisdeling.

Functie-eisen

  • Je hebt ruime ervaring als leidinggevende met het managen van een multidisciplinair team (Techniek, Informatie, Archief, Digitalisering en/of Facilitaire zaken). Je brengt structuur, maakt inhoudelijke keuzes, houdt overzicht en weet de afdeling op een kwalitatief hoog niveau te brengen en houden. Daarbij ben je een enthousiaste, op vernieuwing gerichte manager, met oog voor de mens.
  • Je beschikt over (diepgaande) kennis van informatiebeleid en informatiesystemen en bent vaardig in het ontwikkelen en uitdragen van innovatieve oplossingen op het terrein van de ICT. Daarnaast heb je affiniteit met en kennis van de andere vakgebieden binnen deze afdeling, zoals Facilitaire Zaken en Informatiehuishouding/DIV.
  • Je hebt kennis van en ervaring met ICT outsourcing, binnen of buiten de overheid.
  • In samenwerking met de onderzoeksdirecties, de secretaris, cio, ciso, ceo, het MT en het college, geef je (mede) richting aan de digitaliseringopgave van de AR en weet je daarbij draagvlak te creëren voor de positie van de afdeling;
  • Je bent goed in staat om vraagstukken vanuit verschillende perspectieven te bekijken en hebt het nodige relativeringsvermogen en humor.

Arbeidsvoorwaarden

Salarisniveau: schaal 15
Maandsalaris: min. € 6.640 – max. € 9.310 (bruto)
Dienstverband: arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Contractduur: jaarcontract met uitzicht op vast dienstverband
Minimaal aantal uren per week: 32
Maximaal aantal uren per week: 36

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,50% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden.

Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. Voor de ondersteuning van je professionele vorming kun je diverse opleidingsprogramma’s volgen. Deelname aan internationale projecten, zowel binnen als buiten Europa, geeft het werk bij de Algemene Rekenkamer een extra dimensie. Wij streven naar een gezonde balans tussen werk en privé.

Daarnaast verzorgen wij een intensief introductietraject en een interne leerkring met andere nieuwe collega’s. De leerkring zal gedurende het eerste jaar na indiensttreding meerdere dagen bijeenkomen om jouw kennis over de Algemene Rekenkamer te vergroten, en deze wordt gegeven door meer ervaren collega’s.

Solliciteren?

Het Rijk hecht waarde aan een diverse en inclusieve organisatie. Werken in divers samengestelde teams maakt ons effectiever en innovatiever en het werk leuker. Eenieder wordt daarom uitgenodigd te solliciteren. Dat kan via deze link.