DIME moet een revolutie ontketenen in de wereld van persoonlijke gegevens delen.
‘Het uitgangspunt van DIME is dat je met persoonlijke data geld kunt verdienen. Verkoop je persoonlijke informatie, zorg ervoor dat deze up-to-date is en controleer waar je gegevens worden gebruikt,’ vertelt Fabiënne Koning namens de groep van zeven deeltijdstudenten van de opleiding Media, Informatie en Communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam. ‘Op deze manier weet je waar je “eerlijke data” zijn en welk bedrag je daarvoor kunt vragen.
de studiemodule ‘Ondernemen in de informatiesector’, verzorgd door Erwin la Roi en Daphne Depassé. Koning: ‘Wij denken dat veel bedrijven zullen kiezen voor “fairtrade” data. Het ethisch handelen wordt immers steeds belangrijker. Wanneer klanten weten dat de data op een eerlijke wijze verkregen is, draagt dit bij aan een beter imago van het betreffende bedrijf.’
‘Het businessplan voor DIME gaan we nu verder uitwerken. Ook zijn we op zoek naar investeerders,’ aldus Fabiënne Koning.
Deze bijdrage komt uit IP nr. 6/ 2013. Het gehele nummer kun je hier lezen