Het Zeeuws Archief is het Regionaal Historisch Centrum van Zeeland en dé werkplaats om de geschiedenis van Zeeland persoonlijk te ontdekken en te onderzoeken. Een groeiende gebruikersgroep en steeds nieuwe toepassingen vragen om constante innovatie van onze dienstverlening. Digitalisering is hiervan een belangrijk onderdeel.
Omdat de huidige coördinator met pensioen gaat, zoekt het Zeeuws Archief een:
Coördinator Collectiebeheer en Digitalisering
Voor 32-36 uur per week
Je stuurt de medewerkers in het taakveld functioneel aan. De personele verantwoordelijkheid ligt bij het afdelingshoofd Informatie en Kennis. Samen met het afdelingshoofd en de andere coördinatoren binnen de organisatie zorg je ervoor dat het werk in jouw taakveld goed verloopt en dat er tegelijkertijd ruimte is voor het ontdekken en toepassen van nieuwe ontwikkelingen.
Taken
- Het functioneel aansturen van processen op het gebied van collectiebeheer en digitalisering. Daaronder vallen toegankelijk maken inclusief het applicatiebeheer van MAIS-Flexis, digitalisering en acquisitie.
- Het functioneel aansturen van de medewerkers op het gebied van collectiebeheer en digitalisering.
- Het adviseren over en het zorg dragen voor de uitvoering van het beleid op het gebied van collectiebeheer en digitalisering.
- Het volgen van de externe ontwikkelingen op het gebied van collectiebeheer en digitalisering en het vertalen ervan naar beleidsvoorstellen.
- Het verzorgen van de aanbesteding van uit te besteden werkzaamheden en het toezien op de kwaliteit van de ingehuurde dienstverlening op het gebied van collectiebeheer en digitalisering.
- Het onderhouden van contacten en het voeren van overleg met de ingehuurde leveranciers voor de uitvoering en kwaliteitsbewaking van collectiebeheer en digitalisering.
Kennis en vaardigheden
- Vaardig in het coachen en aansturen van medewerkers, in het bijzonder met betrekking tot de vernieuwing van de toegepaste methoden en technieken.
- Theoretische en praktische kennis op het gebied van collectiebeheer en digitalisering.
- Kennis van relevante wet- en regelgeving.
- Theoretische en praktische kennis van kwaliteitszorg en voortgangsbewaking.
- In staat snel inzicht te krijgen in de structuur, de werkwijze en het werkveld van het Zeeuws Archief.
- Een resultaatgerichte instelling.
- Open oog voor en kunnen omgaan met de belangen van andere organisatieonderdelen/taakvelden.
- Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.
- Vaardig in het opstellen van (beleids)voorstellen.
- Snel hoofd- van bijzaken kunnen onderscheiden.
- Kunnen schakelen tussen de rollen van coach, adviseur en doener.
Functie-eisen
- Een relevante opleiding op hbo-niveau.
- Meer dan 2 tot 4 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie.
- Beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
- In het bezit van een rijbewijs.
Salaris
Het Zeeuws Archief beschikt over aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden en een prima werkomgeving. De functie is ingedeeld in schaal 11, Cao SGO. Daarnaast kent het Zeeuws Archief het zogenaamde Individueel Keuzebudget (IKB). Per kalenderjaar is de hoogte van het IKB 17,05% van het jaarinkomen dat je voor diverse doelen kunt inzetten (verlof, fitness, inkomen).
We bieden een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar met uitzicht op een vaste arbeidsovereenkomst bij gebleken geschiktheid.
Informatie
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Hanneke van Aalst, afdelingshoofd Informatie & Kennis, tel. 0118-678 800.
Interesse in deze functie?
Je sollicitatie ontvangen wij graag uiterlijk 6 maart 2022 en kun je per e-mail versturen naar vacature@zeeuwsarchief.nl onder vermelding van: Vacature Coördinator Collectiebeheer en Digitalisering. De sollicitatiegesprekken worden gevoerd op 16 maart 2022.
Voldoe je niet aan alle eisen maar ben je wel enthousiast en gemotiveerd, dan vragen we je om toch te reageren.
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.