Met een reeks trainingen wil Google Nederlandse ondernemers digitaal vaardig maken. De aftrap vond op 16 november plaats in Eindhoven.
Samen met de Nederlandse microfinancieringsorganisatie Qredits, kleine ondernemersverenigingen en gemeenten wil Google tussen nu en het einde van 2016 30.000 Nederlandse ondernemers trainen in digitale vaardigheden. Het uitgangspunt is dat mkb’ers en zelfstandigen hun bedrijven in de vaart der volkeren weten op te stuwen dankzij een slim gebruik van internet.
De training lijkt in een behoefte te voldoen. Meer dan duizend mkb’ers en zzp’ers uit de regio Eindhoven hebben zich aangemeld voor de workshops, die vier keer gegeven worden verspreid over twee dagen. Volgend jaar zullen ook in andere Nederlandse steden workshops plaatsvinden. Ook kunnen de trainingen straks gevolgd worden via een online platform. Uiteindelijk wil Google zijn concept Europees uitrollen en moeten een miljoen mensen hun kennis van digitale vaardigheden hebben bijgespijkerd.
Z24 meldt dat “tijdens de trainingen regelmatig diensten van Google voorbijkomen, al benadrukken de sprekers dat de algemene advertentie- en marketingadviezen ook gelden voor andere zoekmachines en sociale netwerken als Facebook, Twitter en LinkedIn.”