Informatiemanager gezocht bij gemeente Baarn

Geef jij vorm aan onze digitale toekomst? De gemeente Baarn zoekt een strategisch informatiemanager die ons informatiemanagement naar nieuwe hoogten tilt.

Wat ga je bij ons doen?

Als informatiemanager werk je op strategisch niveau aan vraagstukken op het snijvlak van IT, informatie en organisatie. Je vertaalt ontwikkelingen en trends op het gebied van informatie en digitalisering naar concrete beleidsvoorstellen en projecten. Vanuit jouw expertise kijk je hierbij over de grenzen van je vakgebied heen, om samen met de teams van bedrijfsvoering de organisatie optimaal te ondersteunen. Ook ben je een belangrijke schakel tussen onze organisatie en de regionale ICT-dienst Utrecht (RID) en draag je actief bij aan het Programma regionale samenwerking informatievoorziening.

  • Je adviseert de organisatie over complexe vraagstukken op het gebied van digitalisering en informatievoorziening. Je stelt visie en beleid op en vertaalt dit ook naar concrete plannen voor de inrichting van ons informatielandschap.
  • Je adviseert over de toepassing van wet- en regelgeving en over hoe in te spelen op ontwikkelingen in zowel de organisatie als de samenleving.
  • Je weet samen met je collega’s de informatievoorziening zo in te richten, dat die de dienstverlening optimaal ondersteunt.
  • Je zet jouw kennis in bij projecten op het gebied van informatiemanagement.
  • Je werkt samen met informatiemanagers van andere gemeenten om in gezamenlijkheid projecten en aanbestedingen vorm te geven.

Wat vragen we van je?

Als onze informatiemanager ben je een echte bruggenbouwer. Je verbindt de verschillende disciplines van bedrijfsvoering en werkt nauw samen met de teams uit het primaire proces. Vraagstukken bekijk je integraal, vanuit een stevige expertise op het gebied van informatiemanagement. Je bent een echte ambassadeur en weet de inhoud van jouw vakgebied te koppelen aan het belang voor de organisatie en de inwoner.

  • Je bent een ervaren informatiemanager (4-7 jaar), die heeft laten zien organisaties mee te kunnen nemen in de digitale transitie.
  • Je bent als adviseur ervaren in het adviseren op strategisch niveau. Je hebt de overtuigingskracht om mensen mee te nemen in jouw visie, en in het belang van goede informatievoorziening.
  • Je hebt aantoonbare ervaring in het begeleiden van omvangrijke projecten of programma’s gericht op de organisatorische implementatie van informatiemanagement.
  • Je adviseert en ondersteunt het MT bij het ontwikkelen van de organisatie en het realiseren van de bedrijfsdoelstellingen.
  • Je kunt innovatief/conceptueel denken en bent kwaliteitsgericht.
  • Je hebt kennis van het IT- en informatielandschap en van procesmanagement. Bij voorkeur bij overheden, maar we nodigen je ook uit te reageren wanneer je in andere omgevingen ervaring hebt opgedaan.
  • Daarnaast ben je thuis in verandermanagement en projectmanagementmethodieken.

Wie ben jij?

Als informatieprofessional weet jij als geen ander dat informatie de kern is van een succesvolle organisatie. Je ziet dat de wereld volop in beweging is. Inwoners verwachten proactieve dienstverlening en een gemeente die efficiënt en transparant werkt. Tegelijkertijd volgen ontwikkelingen in technologie en wetgeving elkaar snel op. In dat veld ben jij als visionaire en verbindende informatiemanager onze gids. Samen met je collega’s van team Informatie zorg jij ervoor dat de informatievoorziening het werk van onze gemeente optimaal ondersteunt. Nu en in de toekomst!

Wat bieden we je?

Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden wij een passend salaris tussen € 4.211 en € 5.997 (schaal 11) bruto per maand (bij een 36-urige werkweek). Daarnaast bieden wij goede secundaire arbeidsvoorwaarden volgens de Cao Gemeenten. Zo krijg je een individueel keuzebudget (IKB). Dit is een vrij besteedbaar budget van 17,05% van het bruto jaarsalaris. Je beslist zelf wanneer je dit budget (gedeeltelijk) wilt laten uitbetalen. Ook kun je verlof kopen en verkopen.

Je start met een contract van een jaar. Functioneer je goed? Dan krijg je daarna een vast contract. Bij de gemeente Baarn werken we hybride: je hebt de vrijheid om thuiswerken en op kantoor werken af te wisselen en je krijgt een thuiswerkvergoeding van € 3 netto per dag. Bij de gemeente Baarn vinden we het belangrijk om jou te blijven stimuleren en te laten ontwikkelen. Daarom bieden wij jou uitgebreide opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden aan.

Werken bij de gemeente Baarn

Werken bij de lokale overheid is leuk; zeker bij de gemeente Baarn. Hier kun je je hart ophalen. Wij hebben ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging; loopbaan, mobiliteit, ontwikkeling en opleidingen zijn bij ons net zo belangrijk als de koffie, een goed gesprek met je leidinggevende en een goede werkomgeving. Wie bij ons werkt kan rekenen op steun van collega’s, een leidinggevende die faciliteert, korte lijnen met het bestuur en management en een uitdagende werkomgeving. Wij zijn op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.

Enthousiast over de rol van informatiemanager?

Stuur je cv met een korte motivatiebrief via het sollicitatieformulier op onze website; direct solliciteren kan hier. Solliciteer uiterlijk vrijdag 15 maart. Zien wij een match in jou? Dan plannen we graag zo snel mogelijk een sollicitatiegesprek met je in. Na een positief eerste gesprek volgt een tweede gesprek, en daarna bespreken we graag de arbeidsvoorwaarden met jou. Zo weet je snel waar je aan toe bent. Bij de gemeente Baarn houden we het graag simpel en duidelijk!

Heb je inhoudelijke vragen over de functie? Neem dan contact op met René de Jong, teammanager Informatie, via 06-34 61 59 85 of per e-mail: r.dejong@baarn.nl. Wil je meer weten over de procedure of de organisatie? Neem contact op met P&O-adviseur Audrey Lo A Foe per e-mail: a.loafoe@baarn.nl.

Het opvragen van referenties kan onderdeel zijn van de selectieprocedure.
Gemeente Baarn is een inclusieve werkgever. Wij streven naar een diverse organisatie en creëren een cultuur waar medewerkers zichzelf kunnen zijn.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld. We komen liever direct in contact met onze toekomstige collega.