Laden Evenementen

« Alle Evenementen

  • Dit evenement is voorbij.

Crowdmanagement bij bibliotheken

6 juni 2019 @ 13:30 - 16:30

In samenwerking met het vakblad IP organiseert de KNVI Onderwijs & Onderzoek bibliotheken op 6 juni in Amsterdam een themamiddag over crowdmanagement in bibliotheken.

Bibliotheken hebben te maken met grote aantallen bezoekers en studenten, zeker in de tentamenperiodes. Hoe zorg je ervoor dat deze grote groepen mensen een prettige ervaring hebben en hoe kunnen ze het best worden gefaciliteerd?

Wat is een beproefde methode tegen het ‘handdoekje leggen’ en wat zijn de ervaringen met het digitaal reserveren van werkplekken? En ook: is er in de bibliotheek plaats voor loungeplekken en een well being ruimte? Een antwoord op deze en andere vragen krijgt u tijdens de themamiddag over crowdmanagement in bibliotheken.

 

Meteen inschrijven? Dat kan hier.

Bibliotheken hebben te maken met grote aantallen bezoekers en studenten, zeker in de tentamenperiodes. Hoe zorg je ervoor dat deze grote groepen mensen een prettige ervaring hebben en hoe kunnen ze het best worden gefaciliteerd? Wat is een beproefde methode tegen het ‘handdoekje leggen’ en wat zijn de ervaringen met het digitaal reserveren van werkplekken? En ook: is er in de bibliotheek plaats voor loungeplekken en een well being ruimte? Een antwoord op deze en andere vragen krijgt u tijdens de themamiddag over crowdmanagement in bibliotheken. In samenwerking met IP | vakblad voor informatieprofessionals organiseert de KNVI O&O deze middag op donderdag 6 juni in het Wibauthuis in Amsterdam.

Op de O&O-themamiddag komen diverse aspecten van crowdmanagement in bibliotheken aan bod. Hoe kan bijvoorbeeld de architectuur en inrichting van een gebouw een bijdrage leveren? Welke techniek en software zijn beschikbaar om bezoekers te faciliteren? En welke regels en protocollen worden gebruikt om de studiezaal optimaal te gebruiken? Tijdens de O&O-themamiddag, die een informeel karakter heeft en waarbij veel ruimte is voor vragen en overleg, zullen ervaringen uit de bibliotheekpraktijk en daarbuiten worden gedeeld.  De middag wordt afgesloten met een diner.

Hieronder vind je het middagprogramma en je kunt je aanmelden via dit formulier. Wil je daarbij aangeven of je blijft voor het diner en of je speciale (di)eetwensen hebft? De kosten voor het diner zijn € 15 (ter plekke te voldoen), deelname aan het middagprogramma is gratis. Als je vragen heeft over de middag, dan horen wij dat graag via oo.knvi@gmail.com

 Locatie: Wibauthuis, FLOOR-zaal (2e verdieping, WBH 02A30) Hogeschool van Amsterdam, Wibautstraat 3b, 1091 GH Amsterdam

13.00 – 13.30 uur – Ontvangst

13.30 – 13.35 uur – Welkom door moderator Marjo Bakker

13.35 – 13.55 uur – Carin Klompen spreekt over haar ervaringen in en wensen voor de UB Maastricht

13.55 – 14.15 uur – Student Hotel is de toekomstige samenwerkingspartner van de UB Maastricht en vertelt over het crowdmanagen van hun gasten

14.15 – 14.35 uur – Sabine Kunst van de TU Delft Library vertelt over de situatie en ontwikkelingen bij de UB in Delft

14.35 – 14.55 uur – Ann Dreesen van de OBA belicht het aspect van crowd managment uit de hoek van de Openbare Bibliotheken

14.55 – 15.15 uur – pauze met koffie en thee

15.15 – 15.35 uur – Q&A met Remco Noppen van Spaces, een wereldwijde aanbieder van hippe werkplekken voor freelancers en jonge bedrijven

15.35 – 15.55 uur – Ineke van der Kramer van de UB Rotterdam vertelt o.a. over de flexibele bibliotheekruimte in Rotterdam

15.55 – 16.15 uur – Michiel Riedijk van Neutelings Riedijk architecten (o.a. bekend van de Rozet in Arnhem) belicht zijn visie over de ondersteunende rol van architectuur

16.15 – 16.30 uur – discussie en dankwoord

16.30 – 17.30 uur – borrel

18.00: diner (locatie volgt)

Locatie

Amsterdam
Wibautstraat 3b
Amsterdam, , 1091 GH Nederland
+ Google Maps

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *