Passend Lezen, de bibliotheek voor mensen met een leesbeperking, is een landelijke campagne begonnen met de titel ‘Blijf lezen’. Daarmee wil Passend Lezen laten zien dat niemand hoeft te stoppen met lezen, dat er altijd een manier is om te blijven lezen en dat je het plezier van verhalen nooit kwijt hoeft te raken.
De campagne is erop gericht om de bekendheid van Passend Lezen te vergroten bij mensen (en hun omgeving) die te maken krijgen met een verminderd gezichtsvermogen. De campagne ‘Blijf lezen’ is breed opgezet en te zien en te horen op televisie, radio, online, via sociale media, in print en via buitenreclame.
Er is ook een tv- en radiocommercial, waarin een fragment uit De aanslag van Harry Mulisch is opgenomen. Voor deze commercial is de stem van Mulisch met behulp van AI nagebootst, zodat hij het fragment als het ware opnieuw voorleest. De stem van Harry Mulisch is in overleg met nabestaanden gebruikt. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met creatief bureau The Family en mediabureau ZIGT.