Functieomschrijving
Voor innovatief en kwalitatief goed onderzoek wordt steeds meer gebruikgemaakt van digitale bronnen en dataonderzoek. Goed informatiebeheer is cruciaal om op deze ontwikkelingen te kunnen anticiperen, en de Algemene Rekenkamer heeft dan ook stevige ambitie op het gebied van informatiebeheer. Om deze ambitie te kunnen waarmaken heeft de Algemene Rekenkamer in lijn met het rijksbrede programma Open op orde een actieplan opgesteld.
Wat ga je doen?
Als coördinator en adviseur draag je met jouw kennis, ervaring en enthousiasme bij aan onze ambities op het vlak van informatiebeheer. Je legt enerzijds de verbinding tussen beleid en uitvoering, en anderzijds heb je een hands-on mentaliteit en draag je actief bij aan projecten rondom informatiehuishouding. Het is belangrijk dat je iemand bent die op zoek gaat naar mogelijkheden en oplossingen.
Werkzaamheden:
- Je draagt bij aan het verbeteren van de informatiehuishouding van de Algemene Rekenkamer.
- Je coördineert het werk van de twee informatiespecialisten en het informatiebeheerteam.
- Je trekt het project van de overbrenging van archieven naar het Nationaal Archief en draagt zorg voor de actuele selectielijst die ook ruimte biedt voor ontwikkelingen zoals sociale media en digitale samenwerking. Eventueel kan hier door ervaren medewerkers ondersteuning worden geboden.
- Je hebt een coachende rol richting medewerkers bij deze transitie van uitvoering naar regie. Je helpt het team proactief om deze uitdaging aan te gaan en neemt hen mee om te kijken wat de organisatie nodig heeft. Zo nodig steek je zelf de handen uit de mouwen om problemen bij deze transitie op te lossen in de vorm van advies, nieuw beleid (dat je zelf ook mag implementeren), communicatie op het intranet of een eigen gekozen oplossing.
- Je kunt als adviseur of deelprojectleider meedraaien in de organisatiebrede projecten om de informatiehuishouding te verbeteren. In overleg met jou kan worden bepaald in welke projecten je meedraait en welke rol je daarin hebt.
- Samen met de twee andere coördinatoren en de manager van Groep IO geef je richting aan de doorontwikkeling van de groep.
Functie-eisen
- Je hebt wo-werk- en denkniveau en een afgeronde opleiding in de richting van informatie- of recordmanagement.
- Je bent op de hoogte van de actuele vakinhoudelijke ontwikkelingen en kunt je snel materie eigen maken, en je levert een actieve bijdrage aan de ontwikkelagenda op het gebied van informatie- en recordmanagement.
- Je bent vaardig in het signaleren en analyseren van ontwikkelingen en problemen.
- Je bent vaardig in het ontwikkelen, uitdragen en verdedigen van bedrijfsvoeringsproducten, -diensten, -beleid en -processen, nieuwe ideeën en concepten.
- Je hebt ervaring in het adviseren, begeleiden en ondersteunen van collega’s binnen Informatievoorziening en daarbuiten.
Wij willen nadrukkelijk kandidaten stimuleren te solliciteren als zij gemotiveerd zijn om in het dynamische werkveld van informatiebeheer te willen groeien. Ervaring in het werkveld is een pre, maar minstens zo belangrijk zijn enthousiasme en potentie.
Competenties
- Analyseren
- Overtuigingskracht
- Omgevingsbewustzijn
- Plannen en organiseren
- Creativiteit
Arbeidsvoorwaarden
Salarisniveau: schaal 13
Maandsalaris: min € 5.212 – max. € 7.747 (bruto)
Dienstverband: arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Contractduur: jaarcontract met uitzicht op vast dienstverband
Minimaal aantal uren per week: 32
Maximaal aantal uren per week: 36
Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,5% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen.
De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
Daarnaast verzorgen wij een intensief introductietraject en een interne leerkring met andere nieuwe collega’s. De leerkring zal gedurende het eerste jaar na indiensttreding meerdere dagen bijeenkomen om jouw kennis over de Algemene Rekenkamer te vergroten en wordt gegeven door meer ervaren collega’s. Hiermee bouw je ook snel een eigen netwerk binnen onze organisatie op.
Bezoek voor meer informatie onze website: www.rekenkamer.nl.
Solliciteren?
Het Rijk hecht waarde aan een diverse en inclusieve organisatie. Werken in divers samengestelde teams maakt ons effectiever en innovatiever en het maakt het werk leuker. Eenieder wordt daarom uitgenodigd te solliciteren. Dat kan via deze link.