Meerinzicht heeft een vacature voor een:
functionaris voor gegevensbescherming
28,8 uur | Zeewolde
De gemeenten Ermelo, Harderwijk en Zeewolde werken binnen de bedrijfsvoeringsorganisatie Meerinzicht samen op het gebied van bijvoorbeeld ICT, communicatie en P&O, en van zorg, werk en inkomen, jeugdhulp en leerlingzaken. Met oog voor de eigenheid van de verschillende organisaties wordt daarbij gestreefd om werkprocessen steeds meer geharmoniseerd in te richten. Ook op het gebied van privacy werken de drie gemeenten in en met Meerinzicht samen.
Dit ga je doen
Binnen Meerinzicht zijn drie privacy officers werkzaam ten behoeve van elk van de vier organisaties. Daarnaast hebben de vier besloten om een functionaris voor gegevensbescherming aan te stellen met een functieomvang van 28,8 uur.
Je zult verschillende taken uitvoeren, waaronder:
- Het gevraagd en ongevraagd adviseren van Meerinzicht en de drie gemeenten over hun verplichtingen op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en andere wet- en regelgeving op het gebied van gegevensbescherming.
- Het gevraagd en ongevraagd adviseren van en het bijdragen aan de uitvoering van activiteiten die zijn gericht op het verhogen van het privacybewustzijn binnen de vier organisaties.
- Het (onafhankelijk) toezien op de naleving van de AVG en andere wet- en regelgeving op het gebied van gegevensbescherming en op de naleving van het eigen privacybeleid door de vier organisaties.
- Het rechtstreeks verslag doen van gedane bevindingen aan het hoogste leidinggevende niveau binnen de vier organisaties.
- Het desgevraagd verstrekken van advies met betrekking tot het beoordelen van het gegevensbeschermingseffect en het toezien op de uitvoering daarvan in overeenstemming met de eisen van de AVG.
- Het fungeren als aanspreekpunt voor burgers voor alle aangelegenheden die verband houden met de verwerking van hun persoonsgegevens en de uitoefening van hun rechten op grond van de AVG.
- Het fungeren als aanspreekpunt voor de Autoriteit Persoonsgegevens en het samenwerken hiermee in gevallen waarin de AP daarom verzoekt.
- Het adviseren over mogelijkheden tot het invoeren van privacy by design-maatregelen.
- Het samen met andere betrokken functionarissen (chief information security officer (CISO), hoofd Informatie en Automatisering en privacy officers) vormgeven van en deelnemen aan een overlegvorm, waarmee de gebieden privacy en informatiebeveiliging op een praktische wijze aan elkaar worden verbonden.
Jouw talenten
Het is belangrijk dat je diepgaande kennis hebt van het gegevensbeschermingsrecht en ervaring hebt met advisering op een strategisch niveau en met een toezichthoudende functie. Juist die eigenschappen maken jou tot een goede functionaris voor gegevensbescherming, zeker in combinatie met de volgende eigenschappen en eisen:
- In staat om hoofd- en bijzaken te scheiden.
- Overtuigend en pragmatisch (in staat om praktisch en kernachtig te adviseren).
- Kennis van wetgeving op het gebied van met name het sociaal domein.
- Kennis van het functioneren van een overheidsorganisatie.
- Kennis van en/of affiniteit met ICT en digitalisering.
- WO-werk- en denkniveau, bijvoorbeeld rechten of een daarmee vergelijkbare opleiding, bij voorkeur met aanvullende vakken op het gebied van privacy.
Jouw kerncompetenties zijn:
- Sterk analytisch vermogen.
- Goede communicatieve vaardigheden.
- Bestuurlijk sensitief.
- Diplomatiek en daadkrachtig.
Dit krijg je van ons
De functie van functionaris voor gegevensbescherming is gewaardeerd in functieschaal 11, met een minimumsalaris van € 2.973,- (aanloopniveau) en maximaal € 5.169,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek.
Daarnaast bieden wij een Individueel Keuzebudget. Dit is een vrij besteedbaar budget van onder andere het vakantiegeld en de eindejaarsuitkering. In totaal gaat het om 17,05% van je jaarsalaris dat je kunt laten uitbetalen of waarmee je extra verlof kunt opnemen of een opleiding kunt volgen.
Laten we kennismaken
Wil je meebouwen aan de toekomst van ons werkgebied? Reageer dan uiterlijk 21 februari 2021 via deze link. De sollicitatiegesprekken staan gepland op 3 maart 2021. We vragen je hiermee rekening te houden.
Bij eventuele inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Wilco Meijer, juridisch consultant, tel. 036-522 94 21. Vragen over de procedure kun je stellen aan Jennita van den Berg, HR-adviseur, tel. 085-110 81 75.
Een assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.