Gorinchem zoekt archiefinspecteur

Wij zoeken vandaag voor het Gorinchem van morgen een archiefinspecteur (24-32 uur).

Schrijf jij bij ons geschiedenis als archiefinspecteur? Of werk je liever aan de toekomst? Het kan allebei! Als archiefinspecteur bij de gemeente Gorinchem leg je toekomstige historie vast en werk je mee aan het erfgoed van morgen.

WAT GA JE DOEN?

Als archiefinspecteur ben je medeverantwoordelijk voor het in control zijn van het archief van de gemeente Gorinchem. Met het project ‘Gorinchem Duurzaam Digitaal’ werk je aan de ontwikkeling en inrichting van de digitale informatiehuishouding met een e-depot. Van papier naar digitaal, zo zorgen we ervoor dat over honderd jaar de informatie nog goed vindbaar is. Belangrijk, want Gorinchem is niet alleen een historische maar ook een levende vesting. Een stad met een rijke geschiedenis, historische monumenten en musea. Jouw bijdrage is om deze geschiedenis nog rijker te maken.

Een paar van jouw taken:

  • Je voert het wettelijke toezicht uit op de archieven en het e-depot, waarbij je inspecties en audits uitvoert en verslaglegging doet op basis van de archief-KPI’s.
  • Je adviseert conform de Archiefwet, Archiefverordening en Besluit informatiebeheer en in het bijzonder ten aanzien van digitale archivering en het e-depot.
  • Je geeft voorlichting en adviezen aan de ambtelijke organisatie over digitaal archiefbeheer.
  • Je beoordeelt vernietigingslijsten en vervangingstrajecten.
  • Je begeleidt de overdracht van archieven.
  • Je biedt ondersteuning aan de dienstverlening en het dagelijks functioneren van het archief.

‘Het verhaal vertellen van Gorinchem, dat is wat ons bindt.’

WAAR GA JE DIT DOEN?

Bij het Regionaal Archief Gorinchem (RAG), onderdeel van het team Toerisme en Cultuur, werken wij in een professioneel en bevlogen cluster van vier collega’s en tien vrijwilligers. Informeel en met een open communicatie met als thuisbasis de zijvleugel van het stadhuis. Het RAG is hét kenniscentrum voor de historie van Gorinchem en omgeving. Het beheert archieven die waardevol zijn voor een goed werkende overheid. Bovendien is het RAG voor de gemeente een deskundige partner bij het borgen van duurzame toegankelijkheid en betrouwbare informatie.

WAT VRAGEN WE VAN AL ONZE MEDEWERKERS?

  • Je gaat uit van mogelijk maken, denkt in kansen en floreert binnen een ja-cultuur.
  • Je voelt je verantwoordelijk en neemt verantwoordelijkheid.
  • Vakoverstijgende samenwerking is voor jou vanzelfsprekend.
  • Je bent positief, proactief en professioneel.
  • Je gaat de dialoog aan en geeft feedback.

SPECIFIEK VOOR ARCHIEFINSPECTIE

Je bent als archiefinspecteur een bevlogen professional die digitale duurzaamheid als een uitdaging ziet. Jij vindt het net als wij belangrijk voor de burger en een goed functionerende gemeente dat informatie betrouwbaar en compleet is. Je bent daarbij een echte verbinder. Verder:

  • Je hebt hbo+-denkniveau en een relevante opleiding op het gebied van informatiedienstverlening- en management, bijvoorbeeld archivistiek.
  • Je bent op de hoogte van de relevante wet- en regelgeving op het gebied van archief- en informatiebeheer en volgt de ontwikkelingen op je vakgebied.
  • Je beschikt over kennis en ervaring met betrekking tot de inrichting van een (digitale) informatiehuishouding en bij voorkeur binnen lokale overheidsorganisaties.
  • Je hebt kennis en mogelijke ervaring met het opzetten van een e-depot.
  • Je schakelt heel natuurlijk vanuit je professionaliteit tussen toezicht en advies in jouw contact met de organisatie.
  • Je bent inventief, volhoudend en overtuigend.
  • Je hebt affiniteit met erfgoed.

WAT BIEDEN WIJ?

Werken in/aan de stad Gorinchem met een rijke historie. En voor een archiefinspecteur een geweldig project: het e-depot. Daarnaast bieden we uitstekende arbeidsvoorwaarden:

  • Een contract voor de duur van één jaar met uitzicht op een vast dienstverband.
  • Een goed salaris in schaal 10 (max. € 4494,-) met doorgroeimogelijkheden naar de uitloopschaal 11 (max. € 5169,-), afhankelijk van kennis en ervaring.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% per maand.
  • Flexibele werktijden om werk en privé te combineren.
  • Mogelijkheden voor thuiswerken.
  • Een goede pensioenregeling.
  • Ruime opleidingsmogelijkheden onder andere via onze eigen Gorcum Academie.
  • Mogelijkheden tot (ver)koop van verlofdagen.

VRAGEN?

Neem voor meer informatie over de functie contact op met Devie de Ronde, teammanager Toerisme en Cultuur, op 0183-659 426. Voor overige informatie kun je contact opnemen met Lilian van Dijk, P&O-adviseur, 06-15 23 82 16.

SCHRIJF JIJ BIJ ONS GESCHIEDENIS?

Enthousiast geworden? Stuur dan je brief en cv via de sollicitatiebutton. Een VOG maakt deel uit van het aannamebeleid.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *