Vacature voor adviseur Informatiemanagement Gemeente Noordoostpolder

Onze samenleving ontwikkelt zich voortdurend en snel. Door het inzetten van nieuwe en innovatieve technieken zorgen we voor slimme en efficiënte bedrijfsvoering en dienstverlening. Een aanzienlijke opgave waar de gemeente Noordoostpolder middenin zit. Daarom willen we ons team graag versterken met een:

Adviseur Informatiemanagement

32-36 uur | Emmeloord

DIT GA JE DOEN

Samen met drie andere adviseurs ben je het aanspreekpunt voor het management op het gebied van informatievraagstukken. Je geeft adviezen en doet projectvoorstellen. Je vertaalt de informatiebehoefte van de organisatie in informatievoorziening. En je zorgt voor de integratie van de ontwikkelingen op het gebied van informatiemanagement in onze bedrijfsvoering en dienstverlening

Concreet betekent dit:

  • Het adviseren van collega’s over de inzet van (nieuwe) software en hen ondersteunen bij het opstellen van businesscases;
  • Het adviseren, ondersteunen en/of leidinggeven aan ICT-projecten. Je houdt hierbij rekening met aspecten als digitale archivering, privacy en informatiebeveiliging en schakelt met de specialisten op deze vakgebieden;
  • Actief bijdragen aan de verbetering van IT-processen en datagedreven werken;
  • In samenspraak met het management zorg je voor prioritering en borging van projecten;
  • Met de andere adviseurs werk je samen aan de doelen van ons informatiebeleid;
  • Op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen op het gebied van informatievoorziening en informatiemanagement bij de overheid.

DIT BRENG JE MEE

  • Jij bent de flexibele en slagvaardige teamplayer met minimaal een hbo-opleiding, bij voorkeur Informatica, Bestuurlijke informatiekunde of Bedrijfskunde;
  • Je hebt kennis van werkwijzen van een gemeente en daarmee samenhangende bedrijfsvoeringsprocessen;
  • Je hebt kennis van de meest gebruikelijke methoden en technieken op het gebied van informatievoorziening. Ben je junior in je vak, dan weet je dit je snel eigen te maken;
  • Je hebt een streepje voor als je affiniteit en ervaring hebt met invoering van datagedreven werken;
  • Je bent resultaat- en klantgericht en je denkt in oplossingen;
  • Je bent analytisch en kunt meedenken op strategisch niveau over informatievraagstukken;
  • Je ziet uitdagingen in situaties, waarin wordt afgeweken van de gebaande paden.

DIT BIEDEN WIJ

  • Een salaris passend bij de kennis en ervaring die je meebrengt, maximaal € 5.169, – bruto per maand bij een fulltime dienstverband (schaal 11); voor een junior is de aanloopschaal van toepassing;
  • Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor één jaar; deze kan na dit jaar bij goed functioneren worden omgezet in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
  • Goede arbeidsvoorwaarden volgens de cao Gemeenten waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%, dat vrij te besteden is aan extra inkomen, verlof of studie;
  • Ruimte voor groei en ontwikkeling;
  • Onze organisatie kent 21 verlofdagen bij een fulltime dienstverband. Het IKB biedt de mogelijkheid om maximaal vier weken verlof bij te kopen;
  • Een tegemoetkoming in de reiskosten voor woon-werkverkeer;
  • Een informele werksfeer en de mogelijkheid om plaats- en tijdonafhankelijk te werken;
  • Deelname aan de pensioenregeling bij het ABP;
  • Volgens de norm werken wij op dit moment ook zo veel mogelijk vanuit huis. Er is (tijdelijk) een budget beschikbaar voor het arbo-proof inrichten van je thuiswerkplek.

WIL JE MEER WETEN OVER DEZE FUNCTIE?

Voor wat betreft de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Harry de Graaf, adviseur Informatiemanagement. Hij is te bereiken op telefoonnummer 06 48 13 46 55 of via e-mail: h.degraaf@noordoostpolder.nl.

Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Annemar Koetsenruijter, adviseur HR, via telefoonnummer 06 30 49 79 84.

Herken jij jezelf in bovenstaande vacature en is jouw interesse gewekt? Solliciteer dan snel!

Doe dit uiterlijk 9 april 2021 via de sollicitatiebutton

De sollicitatiegesprekken staan gepland in week 16. Kom je bij ons werken, dan vragen wij om een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.

Deze vacature is gelijktijdig intern en extern opengesteld.


Werken voor de Noordoostpolder

Werken bij de lokale overheid is leuk; zeker bij de gemeente Noordoostpolder. Hier kun je je hart ophalen, want je kunt werken voor een gemeente die volop in ontwikkeling is. Die nog dichter bij de samenleving wil staan en bewust verbinding zoekt met haar inwoners, maatschappelijke organisaties en bedrijfsleven. En die jou daarvoor de ruimte geeft. Natuurlijk, rekening houden met de regels hoort daarbij, maar dat kan op een flexibele manier. Zo spelen we (pro)actief in op wat er leeft onder onze inwoners, samenwerkende partners en bedrijfsleven. Dit vraagt van jou de nodige vaardigheden.

Goed kunnen samenwerken en een gezonde dosis creativiteit en lef zijn hiervan treffende voorbeelden. Vanzelfsprekend voel je je verantwoordelijk voor de dienstverlening aan onze inwoners en bedrijfsleven.


Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *