BVO West-Betuwe zoekt een strategisch businesspartner IM

Weet jij samenwerking te realiseren met meerdere organisaties en ben jij de expert als het gaat om de informatiestromen, informatiebehoefte en informatievoorziening? Lever je een realistische kijk op de informatievoorziening met jouw sterke analytische vermogen en stel je het beleid bij naar de nieuwste inzichten wanneer dat nodig is? Dan ben je bij de BVO West-Betuwe (BVOWB) aan het goede adres. Zij zijn op zoek naar een:

Strategisch businesspartner IM

Culemborg, 36 uur per week

Je bent als strategisch businesspartner IM het primaire aanspreekpunt voor partners. Je adviseert over de inzet en mogelijkheden van de informatievoorziening en weet een langetermijnperspectief te schetsen. Je adviseert bestuur, directie, management en teams gevraagd en ongevraagd over de strategische informatieverzameling en verwerking, waaronder het informatiebeleid, de informatieveiligheid en informatiemanagementvraagstukken (richting en inrichting).

Naast je kennis ben je vooral in staat om invulling te geven aan de feitelijke verandering, soms met je voeten in de klei en/of in de rol van projectleider. Je hebt het vermogen om integraal te kijken en beschikt over een flinke dosis creativiteit. Deze rol is je op het lijf geschreven als je je verantwoordelijk voelt voor de informatievoorziening, je graag samenwerkt om resultaat te bereiken en je nieuwe initiatieven wilt ontwikkelen. Tevens maak je onderdeel uit van een veranderende omgeving waar een open en informele werksfeer heerst met een klantgerichte instelling.

Verder heb je de volgende taken:

  • Je geeft proactief inhoudelijk strategisch advies over beleidswijzigingen en wijzigingen in bedrijfsprocessen, en begeleidt gebruikerswensen naar werkbare oplossingen;
  • Je volgt, signaleert en adviseert over mogelijke consequenties van interne en externe ontwikkelingen in de informatievoorziening en werkprocessen en weet dit te vertalen naar een toekomstgericht informatiebeleidsplan;
  • Je levert een bijdrage aan ontwikkeling, implementatie en evaluatie van informatiebeleid;
  • Je bent een klankbord en sparringpartner voor je collega’s.

In je rol als strategisch businesspartner IM ben je verantwoordelijk voor het portfoliomanagement en daarmee voor de verdere opzet en implementatie van professioneel portfoliomanagement. Dit houdt onder andere in:

  • Voorstellen doen voor de aanpak, opzet en besturing van het projectportfolio per jaar en bijbehorende roadmap;
  • Opzet van het jaarplan met prioritering, capaciteitsbehoefte en randvoorwaarden om succes te boeken;
  • Uitwerking en onderhouden van de project governance, projectenorganisatie, besluitvormingsprocessen en sturingsmiddelen, zoals de rolling forecast voor de capaciteitsbehoefte, rapportages, risico’s en budgetten;
  • Overleggen met alle stakeholders van de partnerorganisaties vanuit diverse disciplines en managementniveaus;
  • Zo nodig voorstellen doen voor herprioritering van de projectenvolgorde indien de situatie hierom vraagt.

In deze rol werk je nauw samen met het management, de directie van BVOWB en partners.

Functie-eisen

Als strategisch businesspartner IM beschik je in elk geval over de volgende kennis en ervaring:

  • Je hebt hbo-wo-werk- en -denkniveau, bij voorkeur een opleiding Informatiemanagement of vergelijkbaar.
  • Je hebt kennis van en ervaring met advisering, ontwikkeling en implementatie van informatievoorzieningen.
  • Je doorziet een applicatie- en infrastructuurlandschap en bent op de hoogte van marktontwikkelingen in de ICT.
  • Je hebt gevoel voor gewenste vernieuwing en je bent creatief en flexibel in het vinden van oplossingen.
  • Je hebt ervaring met werken in een complexe omgeving met tegenstrijdige belangen. Hierbij heb je het vermogen om het speelveld met belanghebbenden te overzien en te verbinden.
  • Je bent gemakkelijk, verbindend en effectief in je communicatie en prettig in de omgang met collega’s en derden.
  • Je bent een teamplayer, toont ondernemerschap, werkt aan teamresultaten en neemt eigenaarschap over je eigen werk.

Organisatie

BVOWB is een samenwerkingsverband vanuit de gemeenten Culemborg, Tiel en West-Betuwe met een ambitieuze veranderopgave. BVOWB is een organisatie in ontwikkeling. Betere dienstverlening en afstemming moeten zorgen voor minder hectiek. Samen delen de samenwerkende organisaties kennis en creëren ze draagvlak voor nieuwe werkwijzen, met ruimte voor innovatie en productontwikkeling. Dit doet BVOWB momenteel met ongeveer 170 vaste medewerkers.

BVOWB heeft een verzorgingsgebied van drie gemeenten met gezamenlijk 120.000 inwoners en is gevestigd in het stadskantoor van de gemeente Culemborg.

BVOWB en haar partners willen een diverse en inclusieve organisatie zijn. Daarom bieden zij ruimte aan iedereen en zetten zij de diversiteit van hun collega’s in om de beste resultaten te behalen voor hun organisatie en de inwoners van de gemeenten Culemborg, Tiel en West Betuwe. Talent als basis, diversiteit als kracht. Vanuit deze visie staan al hun vacatures open voor iedereen.

Afdeling

Je bent onderdeel van het team Personeel en Organisatie & Informatiemanagement (POI) met onder meer gedreven en hardwerkende IM-professionals (bestaande uit IM-adviseurs werkend binnen werkvelden en architecten) die samen staan voor een ontwikkelopgave op de gebieden samenwerking, vakmanschap en verzakelijking. Voor elke pijler zijn resultaat- en ontwikkelafspraken gemaakt. Ze voelen zich samen verantwoordelijk voor de ontwikkeling die nodig is, de reis die ze hier samen voor moeten afleggen en het resultaat dat ze behalen. Om de dienstverlening verder te professionaliseren zijn ze diverse processen aan het optimaliseren en digitaliseren. Met een kritische en proactieve houding ga je met jouw collega’s graag deze uitdaging aan. Het totale team bestaat uit 24 medewerkers, waarvan 7 medewerkers IM, frontoffice professionals, SBP en formatiebeheer.

Arbeidsvoorwaarden

BVO West-Betuwe biedt een contract voor twaalf maanden met de intentie om dit om te zetten naar onbepaalde tijd. Het betreft hier een fulltime functie (36 uur per week). Je krijgt uitstekende primaire (maximaal € 5.169,- bruto per maand, schaal 11 CAO SGO) en secundaire arbeidsvoorwaarden:

  • Een Individueel Keuze Budget (IKB), circa 17% van je bruto salaris. Dit kun je onder andere vrij inzetten voor de betaling van je sportabonnement of een nieuwe fiets.
  • Voor deze rol is afhankelijk van senioriteit en expertise een arbeidsmarkttoelage beschikbaar.
  • Reiskostenvergoeding woon-werkverkeer.
  • Je eigen werktijd indelen (flexwerken) en de mogelijkheid om thuis te werken.
  • Laptop en telefoon.
  • Pensioenopbouw bij ABP.

Procedure

Bij de werving en selectie laat BVO West-Betuwe zich bijstaan door het bureau Aardoom & de Jong. Een referentiecheck en diplomacheck maken deel uit van deze procedure. Solliciteren kan via het sollicitatieformulier op de website van Aardoom & de Jong. Jouw reactie, voorzien van motivatiebrief en cv, zien wij graag zo spoedig mogelijk doch uiterlijk voor woensdag 7 april 2021 tegemoet.

Contactpersoon

J. Teunissen, Teunissen@aardoomendejong.nl

Acquisitie stellen wij niet op prijs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *