Drechtsteden zoekt recordmanager

Het Servicecentrum Drechtsteden (SCD) is op zoek naar een recordmanager.

Heb jij enthousiasme voor het vak informatie- en archiefbeheer en ben je graag (mede) verantwoordelijk voor een correct digitaal archief? Houd jij van een spilfunctie en zoek je een uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Recordmanager

36 uur | Dordrecht

Wat ga je doen?

Je ziet vanuit je regierol toe op correct digitaal archiefbeheer van (alle) digitale informatie. Je bent verantwoordelijk voor een uniforme inrichting van het digitale archief binnen de Drechtsteden. Je zorgt dat het digitale archief blijvend voldoet aan de Archiefwet en andere relevante wet- en regelgeving.

Verder:

  • Implementeer je visie, beleid en procedures t.a.v. informatie- en recordmanagement;
  • Adviseer je over de implementatie en het gebruik van zaak- en archiefsystemen;
  • Signaleer je ontwikkelingen en wetswijzingen en adviseer je over de gevolgen ervan voor de informatiestromen en de inrichting en gebruik van het klant-, zaak- en archiefsysteem;
  • Ben je verantwoordelijk voor de inrichting, de implementatie en het beheer van de ordeningsstructuur (DSP/ZTC); tevens de archiefstructuur van het zaak- en archiefsysteem;
  • Ben je vraagbaak voor de kwaliteitsmedewerkers t.a.v. zaakgericht registreren, archiveren, vernietigen en overbrengen naar e-depot;
  • Toets je informatiesystemen aan de hand van het metadatamodel en NEN 2082 op geschiktheid voor digitale archivering;
  • Voer je in het kader van kwaliteitszorg audits uit op het gebied van informatiebeheer;
  • Voer je (klant)gesprekken met o.a. key-users, functioneel beheerders, proceseigenaren, informatiemanagers, archiefinspectie en CIO.

Wat neem je mee?

Als recordmanager weet je het belang van informatiebeheer op een enthousiaste manier uit te dragen. Je bent toegewijd, deskundig en klantgericht. Je beschikt over een representatieve uitstraling, inlevingsvermogen en uitstekende communicatieve vaardigheden. Je bent gewend om zelfstandig te werken en daarnaast goed in staat om samen te werken en te communiceren op verschillende niveaus in de organisatie. Je bent analytisch sterk en resultaatgericht. Daarbij ben je positief ingesteld, omgevingssensitief en energiek. Je hebt een proactieve werkhouding gericht op kwaliteit en continue verbetering ten behoeve van een optimale dienstverlening.

Je profiel:

  • Hbo werk- en denkniveau;
  • Afgeronde opleiding op het gebied van record- en/of informatiemanagement (LRM of vergelijkbaar);
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie;
  • Actuele kennis van relevante wet- en regelgeving en normen voor informatie- en recordbeheer;
  • Ervaring met en kennis van digitaal zaakgericht werken, digitaal archiveren en instrumenten als DSP/ZTC, metadatamodel en selectielijst;
  • Ervaring met i-Navigator is een must;
  • Ervaring met InProces is een pre.

Waar kom je te werken?

Organisatie

Het Servicecentrum Drechtsteden (SCD) is de verbindende kracht achter zeven gemeenten en een aantal regionale organisaties in de Drechtsteden. We bieden ondersteunende diensten op het gebied van Digitale Informatie Voorziening, Financiën, Juridische Zaken, Personeel & Organisatie, Facilitair Management, ICT en Communicatie. Naast het leveren van kwaliteit in dienstverlening staan plezier in het werk en persoonlijke ontplooiing van onze medewerkers centraal.

Wie zijn wij?

Jij komt te werken op de afdeling Facilitaire Zaken en Digitale Informatie Voorziening (FZ & DIV). Jouw functie valt binnen het team DIV. Dit bestaat uit circa 30 medewerkers.

Het team bestaat uit informatiebeheerders, kwaliteitsmedewerkers, beleidsmedewerkers en informatieadviseurs. Gezamenlijk zorgen wij voor het ontwikkelen, inrichten en implementeren van een adequate duurzame digitale informatiehuishouding binnen de klantorganisatie(s) waarbij records juist en volledig zijn opgeslagen en tijdig voor geautoriseerde personen beschikbaar zijn. Centraal hierin staat het klant-, zaak- en archiefsysteem waarin de informatie zaakgericht volgens interne en wettelijke richtlijnen wordt gearchiveerd, beheerd en tijdig vernietigd dan wel overgebracht naar het e-depot.

Wat bieden we jou?

Een uitdagende baan in een jonge organisatie met volop ontwikkelingskansen. Door ons samenwerkingsverband zijn we in staat over organisatiegrenzen heen te kijken. Dat maakt ons een aantrekkelijke en vooral veelzijdige werkgever. Wij bieden een arbeidsovereenkomst voor de duur van één jaar met uitzicht op vast dienstverband voor 36 uur per week. Je salaris is afhankelijk van je kennis, opleiding en ervaring en bedraagt maximaal € 4.048 per maand op basis van een 36-urige werkweek (schaal 9, cao gemeenten, peildatum 1-10-2020).

Het SCD biedt een uitstekend pakket secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder deelname aan de ABP-pensioenregeling, het bedrijfszorgpakket van IZA, reiskostenvergoeding woon-werkverkeer, flexibele werktijden, verlof en studiefaciliteiten. Daarnaast beschik je als medewerker over een individueel keuzebudget van 17,05% van je bruto salaris. Je beheert dit budget zelf. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om dit (of een deel hiervan) te laten uitbetalen of er vakantiedagen van te kopen.

Solliciteren of meer weten?

Enthousiast geworden? Je kunt direct online solliciteren via deze link. Doe dit voor 3 januari 2021. Informatie over de functie kun je inwinnen bij de teamleider DIV, Frans van Wegen, 06-222 519 70.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *