Gemeente Noordoostpolder zoekt gemeentearchivaris (32-36 uur, Emmeloord)

De gemeente Noordoostpolder is volop in ontwikkeling en wil dichter bij de samenleving staan. We zoeken bewust verbinding met onze inwoners, maatschappelijke organisaties en bedrijfsleven. Natuurlijk houden we daarbij rekening met de regels, maar dat kan op een flexibele manier. Zo spelen we (pro)actief in op wat er leeft in onze lokale samenleving.

Noordoostpolder wil haar archieven op orde hebben en houden en is gestructureerd bezig haar archieven volledig digitaal te krijgen. Ook vervanging is hierbij een nadrukkelijk issue.

Ben jij de persoon met kennis en enthousiasme die hier een voortrekkersrol in wil vervullen, die op de juiste afwegingen wil toezien en die de gemeentelijke visie op dit gebied helpt verwezenlijken? Reageer dan op deze vacature.

Dit ga je doen

Als gemeentearchivaris zorg je voor de uitvoering van de Archiefwet. Je hebt een heldere visie op de bijdrage die het gemeentearchief kan leveren om de wensen die in de samenleving leven te realiseren/ondersteunen. Je bent goed op de hoogte van de ontwikkelingen op het gebied van duurzame toegankelijkheid van informatie en vindt het een uitdaging om hieraan mee te werken.

  • Je ziet toe op het goed beheren van het archief en dat collecties in goede, geordende en toegankelijke staat zijn;
  • Je bent verantwoordelijk voor het beoordelen van de kpi’s en het opmaken van het jaarverslag over het informatie- en archiefbeheer van onze gemeente;
  • Je weet de informatiebehoeften vanuit de klant goed te analyseren en interpreteren;
  • Je draagt bij aan de beschikbaarstelling van informatie om de (digitale) dienstverlening te verbeteren;
  • Je ondersteunt het management en de medewerkers actief in hun rol bij de digitale archivering;
  • Je kunt een brug slaan naar de nieuwe ontwikkelingen die gaande zijn;
  • Je ontwikkelt mede het beleid op het gebied van informatiemanagement;
  • Je adviseert op het gebied van informatiesystemen.

Dit breng je mee

Jij bent een enthousiaste persoonlijkheid met:

  • Een relevante hbo-opleiding op het gebied van informatiemanagement;
  • Aangevuld met een afgeronde opleiding Archivistiek B, dan wel de opleiding volgend;
  • Een analytische, kritische, vasthoudende en nauwgezette instelling;
  • Een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Kennis van archief- en informatiewetgeving en ervaring met alle aspecten van beheer van archieven en collecties;
  • Affiniteit met digitalisering én met geschiedenis en cultuur.

In de rol van gemeentearchivaris ben je een stevige persoonlijkheid. Je bent zichtbaar voor je collega’s en open in je communicatie. Je hebt overtuigingskracht, bent resultaatgericht en goed in plannen en organiseren. Je bent in staat verbinding te leggen op diverse niveaus; zowel in de organisatie als met diverse externe partijen. Je kent jezelf en bent je bewust van je eigen gedrag en de invloed daarvan op anderen. Je staat open voor feedback en je wilt werken aan je persoonlijke ontwikkeling. Je beschikt aantoonbaar over adviesvaardigheden.

Dit bieden wij

  • Ruimte voor groei en ontwikkeling;
  • Veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen;
  • Mogelijkheid tot plaats- en tijdonafhankelijk te werken;
  • Een salaris passend bij de kennis en ervaring die je meebrengt, maximaal € 4.783 bruto per maand bij een fulltime dienstverband (schaal 10A);
  • Goede arbeidsvoorwaarden waaronder een Individueel Keuze Budget van 17,05% vrij te besteden aan extra inkomen, verlof of studie;
  • Een reiskostenvergoeding woon-werk;
  • Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor 1 jaar; deze kan na 1 jaar omgezet worden in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Wil je meer weten?

Petra Boekhout, teamleider Bedrijfsvoering & Control, kan je meer vertellen en is te bereiken op telefoonnummer 06 48 13 46 48.

Herken jij jezelf in bovenstaande vacature en is jouw interesse gewekt? Solliciteer dan snel! Dit kan door je motivatie en CV te sturen via deze link. Dit kan tot 1 september 2020.

De sollicitatiegesprekken staan gepland voor dinsdag 8 september 2020.

Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *